Project AH-1S COBRA

Succes Ron met de Maiden,,,,je zult wel alles 5x dubbel checken,,,maar ik denk dat alles wel goed zal verlopen,,,gezien jouw perfectie zul je niks vergeten zijn.

Toi Toi Toi zou ik zeggen !!

Niet vergeten te laten filmen he? Ik kijk ben zo benieuwd naar de maidenflight.

Roger
 
Hey Ron,

ik stuur je een paar engelen om jou en je creatie te beschermen en op naar het succes. Proficiat met wat je hier hebt neer gezet.

Met repect volle groeten

Jos
 
Maiden uitgesteld , buildstop 5 is een feit .

Snap_20121212154756_001.png

Snap_20121212154831_002.png

Snap_20121212154903_003.png

Snap_20121212154937_004.png

Snap_20121212155003_005.png

Snap_20121212155033_006.png

Snap_20121212155139_007.png


ja ja , de 060/9 gaat gebruikt worden voor op de binnenring van de tuimelschijf , ook voor de GRP connector van de meenemer , we zullen zien als we dan de volledige pitchwaardes kunnen behalen want deze 060/9 kogels zijn langer dan die wat er nu opzitten .
Indien we er niet geraken met de meenemer dan zullen we het plastic deel opnieuw moeten bestellen , en zeker laten checken dat dit voor een kogel van 4.8 mm is . bestelnummer van dit deel is 68/21 ..

OK, wordt vervolgd, normaal deze week heb ik de wisselstukken .
Dankzij een SUPER interventie van onze heligoeroe , Guy VDS .

Grtz
Ron
 
Laatst bewerkt:
Hey ron, ik heb de originele 2-bladskop van de benzinetrainer nog compleet liggen, inclusief de complete tuimelschijf. Misschien past hier iets van, bekijk het maar eens op de site van vario !!!
 
Hei de mannen ,

Normaal , als alles goed gaat , heb ik vrijdag alle vervangparts binnen die wel goed zijn voor de 3 mm linkagerods ..
Moest het niet zo zijn , dan bel ik U nog even @ corsairk ..

Grtz
Ron
 
Hmmmm, sorry hoor maar ik krijg wel een beetje een vreemd gevoel zo van Vario. Het wordt dat wel opgelost maar toch, een mechaniek dat niet klopt en nu weer kogellinks die niet lekker passen....:confused:

Het is dat jij het allemaal zeer secuur en serieus neemt maar ik kan mij voorstellen dat minder ervaren bouwers hier overheen kijken met alle gevolgen van dien.
 
Bij mijn Bell 47 G III met rigid rotorkop
heb ik ook sterkere kogels en stuurstangen
van de swash naar boven

en dunnere naar beneden,
dat was van Vario origineel zo bedacht
maar zij hebben ook die hele swashplate naar boven verbouwd
kan je op dit oude foto niet zo goed zien,
maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel

en boven is nog een extra kiphevel,
die in verhouding 2:1 die kracht naar beneden vermindert:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey hey Ronny,

zelfs met mijn hoofd in Thailand probeer ik je laatste Snake-loodjes te volgen.
Het zou te mooi geweest zijn om waar te zijn indien je laatste bouwrit in één rechte lijn verliep. De laatste loodjes horen spreekwoordelijk 'het zwaarst te zijn'.
Gelukkig zorgt ons aller Vario ervoor dat het gezegde niet met de voeten wordt getreden.
Ik had de 1,5 jaar geleden al opgemerkt dat er iets mis was met de afmetingen van de rotoraansturingsonderdelen, maar 'k was dit uit het oog verloren (er zat/zit iet anders in mijn oog).
Nu, je lost dit probleem zoals gewoonlijk feilloos op.
Morgen reis ik naar Bangkok, gevolgd door een trip van 800 km door niemandsland naar Chiang Mai. Hopelijk vind ik daar tussen de olifanten een internetaansluiting zodat ik je kan volgen. Wees voorzichtig met je Snake hé maatje, want ik moet nog veel afkijken als ik de mijne weer op de bouwplank krijg... maar dat zal voor volgend jaar zijn als ik in Khon Kaen gedanst heb met echte King Cobra's...

laa-goon lè tak hee-li-kop-dtee (tot gauw en heligroeten),

tii-rak (ikke)
 
Hola Hola .... wie is daar weer , mijn coach Nick ..
Man man man man man man wat een lange tijd geleden dat we je hier nog eens gezien hebben , maar , ik weet waarom , en we gaan U zeker terug zien .
Dus het allerbeste , en een hele fijne tijd toegewenst daar in Thailand .

Grtz
Ron
 
Het wordt nog steeds spannender...nu nog de juiste blades ( M??) en wat deftig weer..

Afwachten maar weer.. :-)

greets,

Didier
 
Woord steeds spannender!!
Ook voor de Piloot die hem gaat maiden gaat geven natuurlijk.(neem aan dat Ronny dat zelf gaat doen):worship:

En ook nog even de mededeling:
WAT EEN PRACHT HELI.
:music:

Hoop hem volgend jaar op een meeting in het echt te zien vliegen.
Succes met de Maiden
 
Wwwooooouuuuwwwww,

dat was even zweeten,
mooi te zien, feli !!

En echt nog veel fine-tuning met de helicommand,
maar dat komt goed
(vergeet niet, dat is fbl rigid, vliegt toch iets anders met 9 kg
als n'gewonne fbl heli met boom)

groetjes van Uwe
 
Hei Ronald ,

nee nee , geen knikkende knietjes meer , dit is al lang voorbij , ik ben altijd heel rustig bij zoiets .
Ik heb al menig heli ingevlogen .

Maar deze was wel een speciale .... :snipersmile:

Maar ik ben zeer tevreden over dit eerste resultaat .

Grtz
Ron
 
Geweldig!!

Ik ken da gevoel als ge het niet kunt laten van iets te proberen...onweerstaanbaar :-)

Het zag er allemaal best trillingsvrij uit, wacht maar met finetunen tot de m blades er zijn, anders moet ge toch weer herbeginnen..

Gefeliciteerd!!

Didier
 
Back
Top