project: holliday achtig balsa model

alles gaat hier goed, het modelletje is nog heel ben alleen wat druk (nieuwe opleiding/extra werken).

ook zit ik nog te puzzelen naar een mooie constructie als motorsteun.
hoe lossen jullie dit probleem meestal op :?:

groet,

Roy

leuk modelletje! De tekeningen zou ik dan ook graag toegestuurd krijgen? Kan dat?
Over die fietsbel, die trekt er inderdaad met gemak een s400 uit. Neem echter wel de 1750 KV versie, omdat je toch een redelijk snel modelletje hebt, en dus een niet al te grote prop wilt draaien. (neem ik aan ;) )

Een propsaver is een must. Gewoon het asje afknippen (1cm overhouden ongeveer) met een kniptang, en met locktide de propsaver borgen. De propsaver niet zozeer voor de prop, die kost maar 1 euro (gws, rctechnics), maar wel om de as te sparen.

Groeten, en ik ben zeer benieuwd naar een filmpje

Tim

ps wat betreft de accu: ik zou gewicht besparen en er een 1000 mah 11.1 volt in doen. Kost 17 dollar op unitedhobbies. Bestellen daar gaat soepel en vlot, zeker via pay pal. Verzendkosten zijn bovendien laag.
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=2103

wat betreft de fietsbel
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=2046

(geen aandelen, maar tevreden klant)

En over die bevesteging: dat is irritant met de fietsbel. kan namelijk niet aan de voorkant worden vastgeschroefd zoals andere buitenlopers. Ik heb als volgt opgelost, wel icm duwprop.

fietsbelle vond ik maar een beetje irritant.
Cdrom moterjes zijn veel beter :P
en ze leveren ook wel wat power, nu eens zoeken naar een hoog Kv gehalte. :wink:

alle mensen die belang hebben bij een PDFje van de tekening mogen mij wel even mailen: roygroothuis@hotmail.com
dit werkt ietsje makkelijker voor mij :wink:

motoretje had ik inmiddels al gekozen (robbe roxxy) en werkt leuk alleen als ik overnieuw zou moeten kiezen zou ik er gewoon een ''joopie goedkoopie'' speed 300/400 in doen met een gunthertje(net als in mn holiday) brushless is niet echt nodig maar wel leuk :P

groet:

Roy

Back