project: holliday achtig balsa model

@Berrie

wel geprobeerd maar weinig resultaat, ik denk dat dit komt omdat er ''ruimte'' tussen de 2 folie lagen zit.

ag jah... een blinde ziet er niets van :roll:

Hoi Roy.

Volg het projectje op de voet.
Heb alle bewondering hier voor.
Waren er maar meer van die mensen.
Maar wat jammer!!! van her rode folie.
Eraf er mee!!! zijn de blaasjes ook weg.

Han.

@ Han

:offtopic:
die bewondering is wederzijds, heb met plezier naar je vleugelrompvliegtuig project zitten kijken :thumbsup:

:ontopic:
wat ik met het rode folie ga doen weet ik nog niet er moet toch een manier zijn om dit strak te krijgen :mad: maarjah ik ga er eerst maar eens een nachtje over zagen voordat ik wat ga veranderen.

:cry: Had hem gewoon alleen geel gelaten.... :cry:

Ik weet het mosterd na de maaltijd, maar toch...Verder niets dan lof ...Een leuk projectje waar ik zelf al een poosje naar op zoek was...

plaas je de "tekening" ook op het forum voor medebouwers...? :wink:

"keep up the good work"

Gert

@ gertbartelink

was niet echt de bedoeling maar als je belang hebt bij de tekening wil ik je wel een copie sturen met een materiaalen lijstje hoor past volgens mij met gemak in een anvelop

ik moet dan alleen je addres even hebben (dit geld natuurlijk voor iedereen die graag een tekening wil hebben)

groet,

Roy

@ Han

haha ik denk dat ik dat nachtje slapen wel over kan slaan maar 3x is scheepsrecht dus ik wacht nog ff af :lol:

heb nog even liggen klooien met het folie,

allereerst heb ik geprobeerd het er af te halen met een beetje belijd dit mocht niet lukken dus dan maar met ietsje meer geweld :tank:

hmm...... goh dan gaat ook t gele folie mee.dan was het er in ieder geval niet afgevallen onder het vliegen.

toen het folie maar weer vast gestreken en een uurtje aan het prikken gegaan maar nu met meer resultaat ik heb nu bijna alle blaasjes er uit :banana: op een handje vol kleinen na dus laten we het er toch maar op (lekker eigenwijs)

groet,

Roy

zo...na een weekeindje met super vliegweer (en dus geen tijd/zin) om te bouwen maar weer eens verder gegaan.

de vleugel was af dus nu was het rompje aan de beurt.
vandaag even de tekening maar verder afgemaakt :oops: en daarna begonnen met de bouw,hiervan weer wat foto's:

normal_P6090272.JPG

2mm en 1,5 mm aan elkaar geplakt (de lijn lijkt een groef maar is gewoon een stiftstreep).

normal_P6090271.JPG

de spanten op 1 kompzijkant gelijmd.

normal_P6090273.JPG

de versteviging bij het "vleugel gedeelte".

normal_P6090276.JPG

de bovenkant van de romp er op en in vorm geschuurd (romp licht op de kop) en de servo met bowdenkabelhuls bevestigd.

normal_P6090277.JPG

hier nogmaals ook is hier de versteviging goed te zien.

normal_P6090278.JPG

even snel een foto nu het nog droog is (lijkt wel of ik de neus ervoorweg heb gevlogen :schrik: :? ).

normal_P6090279.JPG

en eentje met onze nieuwschierige hond er bij.

normal_P6090283.JPG

vleugelbevestiging.

normal_P6090286.JPG

toch maar even een neusje ervoor gemaakt :P

normal_P6090287.JPG

en van de onderkant.

heb ook besloten de 1e paar vluchtjes te filmen en op het forum te zetten,als ie teminste zolang heel mag blijven :P

dat was het weer voor vandaag lieve kijkbuiskindertjes morgen weer verder :bye:

groet,

Roy

@MrDepron

haha ja is mischien wel een aanrader om eens naar toe te gaan :thumbsup:
altijd leuk om met andere mensen ideen uit te wisselen over je hobby.

mensen niet in slaap vallen he vind het zo stil in dit draadje of heb ik iedereen weggejaagd met mijn beroerde bouwkunsten :?:

we zijn in ieder geval weer een stapje verder....nog even en we kunnen hem een maiden geven.

vandaag het kielvlak en stabilo gemaakt en het geheel + de romp bespannen,ben er zelf best tevreden over.

normal_P6110293.JPG

normal_P6110294.JPG

normal_P6110295.JPG

normal_P6110297.JPG

dingen nog te doen:
-hoogteroer
-accu dekseltje
-stekkertjes en kabeltjes solderen
-motorkapje maken
-inpiepen (in de zender)
-invliegen

ook zoek ik nog naar een naam voor het model dus ik zou zeggen leef jullie uit :!: :wink:

:help: en kan iemand mij vertellen hoe ik een filmpje kan plaatsen (liefst geen putfile) of dat iemand dit voor mij doet als het zo ver is, mag natuurlijk ook.

groet,

Roy

@Gert

:thumbsup: balsa-day word 'm alleen wel ff ietsje ingekort:

B-day haha bijna D-day :P

normal_P6110300.JPG

en nee helaas niet in een dag klaar er gaat toch nog wel veel tijd zitten in het ontwerpen en alles zelf snijden/schuren en passen van de onderdelen en dan het bouwen niet te vergeten :wink:

Filmpjes hosten? Riep iemand?

Voorkant ook nog een beetje beplanken/folieen voor de gestroomde lijn.

@Niek

ja klopt ik wil graag een filmpje toevoegen aan het draadje maar weet niet hoe :oops:

''Voorkant ook nog een beetje beplanken/folieen voor de gestroomde lijn.''

bedoel je dan de voorkant van de romp of de letters (die lagen er namelijk nog los op bij het nemen van de foto)
als je de neus bedoelde dan maak je maar geen zorgen hiervoor maak ik nog een kapje :Fade-color

groet,

Roy

hier de lipo die gebruikt gaat worden + lader (lekker makkelijk gewoon stekkertje aansluiten en op t knopje drukken :P )

normal_P6110301.JPG

groet,

Roy

Back