Tnx voor de tip! Dat wil ik ook doen, op zich ben ik wel fan van de klikjes,Wie weet als ik het punt daar wat lager zet, het weer met klikjes kan werken, nog even uitzoeken hoe ik dat kan doen op mijn zender....... Heb de zender in vliegtuig mode staan, en heb geen idee of ik dan ook throttle curve heb, meende dat het enkel in de heli mode was, maar dat gaan we tzt eens even opzoeken.. Wil ook de dualrate nog instellen, dat hij minder nerveus is op het midden punt, want nu is hij wel heel erg direct,en heb korte knuppel uitslagen... Dat mag wel even wat meer....
Update 19-01-2011
Vandaag met slide gevlogen, en idd het gaat al wel een stuk beter, maar blijft het wel lastig vinden om exact het goede hover punt te pakken, ik blijf toch minimaal aan het corrigeren op gas.... Is dat normaal ????
Soms heb ik echt 12 tot 30 seconden prima, en dan komt hij toch langzaam naar benee.
Had met de 25c nanotech accu er wel minder last van dan met de 20c "normale" accu, dus wellicht is het ook aan de spanningverschil van de leegrakende accu te wijten...
Vliegtijd zit op 10 minuten. 3s 2200mah, Lipo heeft dan nog 30% over,Niet echt verkeerd denk ik...
Deze zit op 3.81 tot 3.83 volt per cel. (per accu, accu zelf zitonderling minder dan 5 milivolt verschil tussen hoogste en laagste cel)
Heb vandaag ook echt een beetje kunnen trimmen, en dat kon je wel merken, ik ben er nog niet, maar het begin wel te komen. De Yaw, is wel lekker vlak, hoef af en toe maar een kleine correctie. Viel me reuze mee, laat zich ook prima weg trimmen, en heeft dan echt slechts marginaal verloop. Vermoed dat daar de accu spanning de oorzaak van is, met een 25c nanotech minder "last", als met de normale 20c accu
Nog even goed oefenen en meters maken, en dan eens de swash trimmen, hij wil nog iets een bepaalde kant uit, maar te weinig om hem nu echt te kunnen trimmen, denk dat ik eerst wat beter moet kunnen vliegen om dat te kunnen doen.. Ik voel nog niet preciers heel goed aan welke kan hij op wil, maar het lijkt dat hij voorkeur heeft naar voren en links.
Maar bij accu verwissleig, wil het wel meer of minder worden, dus denk dat ik de accu ook anders, haaks moet vastzetten op het frame, nu ligt hij diagonaal, omdat ik later in X wil vliegen, en dan is hij wel haaks. Ik vermoed dat dat de oorzaak is, dat hij nu een kant op wil, puur het diagonaal liggen van de accu... Dit moet natuurlijks haaks of in verlengde....
5 acu's leeg gevlogen, geen crash, en allemaal prima landingen, wel een paar "oeps" momnetjes, maar rustig nadenken, recht zetten, en gas er langzaam af, en hij komt weer netjes naar beneden. Ik zie nu de noodzaak om de voorkant te markeren, dat had ik eerst nog niet, maar kan nu al 6 meter van me af, en dan ben je zo de kluts even kwijt!
Enfin, de ledjes zijn binnen: 1 meter rood, en 1 meter blauw!
Filmpje, met een beetje wind:
Filmpje gemaakt door een goede vriendin van me, (lief en knap) dus hier geen kwade woorden over
Je hoort haar nog even op 1:16