Projekt CNC Frees

De automatische freesbaan afdekking is klaar en heeft zijn debut goed gemaakt .

Het werkt dus perfekt wie gehoopt.
full

full

full

full

full

full

Hij heeft nu de derde plaat al zonder ingrijpen gefreest. :cool:

Mvg johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Je brievenbus is gejat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gr Japiooooo

Die staat er nog Japioooooo
Je moet effe door dat zwarte vinnetje kijken.:mrgreen:

Waarschijnlijk ook nog minder last van rotzooi omdat het meteen wordt afgedekt?

Wel op de hobby kamer omdat de vakuumtafel meer wegzuigt direkt bij de frees .

Maar je moet nu niet op de zolder onder de dakpannen kijken.:mrgreen:

Moet het filter straks nog plaatsen op de zolder om dat tegen te gaan.

Mvg Johan

Nette oplossing!

Mijn gefreesde shocky is klaar Johan. Wachten op wat minder wind voor de maiden. Ben erg benieuwd...misschien wordt het wel een gevreesde schoky ipv een gefreesde:mrgreen:....(ja hij is flauw).

Laatst bewerkt:
Als je hem kapot maakt ga ik zeggen dat je nog een beginner bent en helemaal (nog) niet kan vliegen. :mrgreen:
En dan hoef ik ook nog geen F3A kist te frezen .

Mvg Johan

Als je hem kapot maakt ga ik zeggen dat je nog een beginner bent en helemaal (nog) niet kan vliegen. :mrgreen:
En dan hoef ik ook nog geen F3A kist te frezen .

Mvg Johan

Hahaha, we filmen gewoon de maiden kan iedereen zelf oordelen.
Ik denk dat ie goed vliegt....vond de romp wat torderen maar is met carbonstaffje al een heel stuk beter!
Als het zometeen meezit qua wind gaat ie de lucht in...anders hopelijk morgen. Bouwen, of beter in elkaar plakken, is een eitje

dus die rollen met plastic dienen om rondvliegend stof tegen te gaan?
Nooit gezien, geen slecht idee. Dan heb je aan de zijkanten zichzelf oprollende rollen of zo?
Ik kom al eens wat CNC machines tegen, maar dit kende ik niet.

Die folie dien alleen om de freesbanen af te dekken zo dat er niet over de hele plaat lucht kan ontsnappen en de vakuumwerking opheft .;)

Dat het minder stoft is een positive bijverschijnsel .

Mvg Johan

in de tekening van de E-trainer zaten nog een paar kleine foutjes, Johan. Maandag stuur ik je het nieuwe bestand wel.
Dan kan ik ook meteen even een fototje hier plaatsen.

@Bas.
Nu je die shocky klaar hebt, kun je weer verder aan je 4*.
Ben benieuwd hoe de shocky vliegt.

In de laatste versie van de trainer1600 zitten ook rondjes die ik niet kan verwijderen , die zitten dus in de buitenlijn.

Verwijder ik het rondje is ook dat deel van de buitenlijn weg.

Blijf dus de oudere versie gebruiken.

Ik lijm nu ook de buiten shocky eerst klaar nu ik ook witte Belizell heb.
Zie je weinig van de lijm.;)

Mvg Johan

Shocky heeft vanmiddag niet gevlogen...teveel wind.

Maar net was het windstil:cool:, samen met m'n zoontje naar een veldje in de buurt gegaan en 2 kleine vluchtjes kunnen maken voor het donker werd.
Uitslagen en expo staat nog helemaal niet goed. (veel te weinig uitslag op ailerons b.v.) maar zie nu al dat hoveren een eitje is met deze shock, kan mooi langzaam vliegen.
Hij heeft alleen de neiging om uit de meskant te draaien. Ligt denk ik aan die rare 'spoilers' op de vleugels. Zal dei de volgende keer eraf laten.
Mijn zoontje heeft gefilmd met m'n telefoon, kijken of ik dat hier kan laten zien.

E-trainer006.jpg

Bij de eerste paar moetten de uitsparingen van de nokken voor aan het motorspant met 3 mm tot nul aan de vleugelbevestigings spant verdiept worden.
Dan passen de nokken wel in de bovenplaat. Verder maar een paar zeer kleine aanpassingen gedaan.

Nu verder met de drijvers op Johans verzoek.

Ziet er al goed uit Frank , jammer dat je zo weinig bouwtijd hebt in moment .

Je zou er ook gelijk nog de luchtgaten in de motorspant kunnen tekenen als je de grote ongeveer weet wat er in hoort .

Ik heb een CG weegschaal op de PC die ik voor de Gammaplaat heb aangepast.
Straks es een frezen.

Mvg Johan

Motorgaten en luchtgaten heb ik er met opzet nog niet ingetekend, want er kunnen nogal grote motoren in. Die kan men van te voren al aftekenen en boren, voordat de romp in elkaar gaat.

De Typhoon 29-10-12 kan er zo in (zia as op de foto's). En qua afmetingen kan men nog alle kanten op. heeft overal centimeters over...

Idd te weinig bouwtijd, of teveel projecten.

Back