projekt ombouw van nitro naar electro

• Topicstarter Topicstarter akky
  • Startdatum Startdatum
A

akky

Guest
ik heb dus alle rc onderdelen bij elkaar gelegd die ik nog had en heb daarvan een auto gemaakt en hij werkt maar ik had gehoopt dat hij sneller zou rijden en optrekken maar ik vind het een beetje tegenvallen hij rijd zo een 30 km/h
er zit een 40 a esc in en een ce-4 motortje met 4350mah nimh batterij 7.2v nu is mijn vraag hoeveel turns heeft dit motortje en hoeveel turns kan mijn esc aan :confused:

eBay.be: Carson / Tamiya CE-4 Elektro Tuning Motor 540er Größe (object 390149170728 eindtijd 28-apr-10 12:58:11 CEST)

Laatst bewerkt door een moderator:
tjahh het is waarschijnlijk een standaard 540 type motor dus een standaard die zou ongeveer 27 turns of zo iets moeten zijn. ik weet het niet precies maar het is logisch dat hij maar 30 km per uur gaat. haal anders als je wilt knalle een ezrun 9t 60a heb ik zelf ook :).
prijs valt mee op ebay 70 euro inclusief verzenden. van de regelaar kan ik niks zeggen.

wat is de snelheid die je wilt bereiken?
deze motor haalt 25000rpm=>30km/h
zoek je nu een motor die 50000rpm haalt zou deze theoretisch 60km/h moeten halen (moet ook wat meer trekkracht hebben)

Bijvoorbeeld een ansmann 15T motortje te koop bij conrad (8euro)
deze draait (onbelast) 32000rpm, dus komt overeen met ong 40km/h, maar heeft ook meer trekkracht dus zal ook sneller optrekken.
en zoals je kunt zien kan je regelaar dit makkelijk aan.

kijk gewoon eens rond en zoek een geschikte motor.

Laatst bewerkt:
tjahh het is waarschijnlijk een standaard 540 type motor dus een standaard die zou ongeveer 27 turns of zo iets moeten zijn. ik weet het niet precies maar het is logisch dat hij maar 30 km per uur gaat. haal anders als je wilt knalle een ezrun 9t 60a heb ik zelf ook :).
prijs valt mee op ebay 70 euro inclusief verzenden. van de regelaar kan ik niks zeggen.

de regelaar is een graupner speed profi 40r
Quartel Modelbouw B.V.

wat is de snelheid die je wilt bereiken?
deze motor haalt 25000rpm=>30km/h
zoek je nu een motor die 50000rpm haalt zou deze theoretisch 60km/h moeten halen (moet ook wat meer trekkracht hebben)

Bijvoorbeeld een ansmann 15T motortje te koop bij conrad (8euro)
deze draait (onbelast) 32000rpm, dus komt overeen met ong 40km/h, maar heeft ook meer trekkracht dus zal ook sneller optrekken.
en zoals je kunt zien kan je regelaar dit makkelijk aan.

kijk gewoon eens rond en zoek een geschikte motor.

dacht toch ongeveer de kyosho fazer te kunne bijhouden
als ik het goed begrijp hoe minder turns hoe hoger de rpm en trekkracht

Niet helemaal ......

Hoe minder het aantal turns hoe hoger de RPM maar hoe LAGER de trekkracht...

Hogere turns geven weer minder toeren maar meer trekkracht.

Overigens kun je van een 40A esc en een 4350mAh :nooo: accu niet veel verwachten....

De esc levert niet echt de amperes die je nodig hebt om snel te kunnen gaan en dat geld ook voor de accu die als ik een gok doe van Profitexx of iets dergelijks is :?:

Die accu's presteren zwaar onder de maat ;)

Niet helemaal ......

Hoe minder het aantal turns hoe hoger de RPM maar hoe LAGER de trekkracht...

Hogere turns geven weer minder toeren maar meer trekkracht.

Overigens kun je van een 40A esc en een 4350mAh :nooo: accu niet veel verwachten....

De esc levert niet echt de amperes die je nodig hebt om snel te kunnen gaan en dat geld ook voor de accu die als ik een gok doe van Profitexx of iets dergelijks is :?:

Die accu's presteren zwaar onder de maat ;)

batterijen heb ik gekocht voor mijn rockcrawler
eBay.be: 4350mAh X-treme RC-Akku 7,2V 4350mAh mit Tamiya Stecker (object 310173853724 eindtijd 08-mei-10 23:00:48 CEST)
en met rockcrawler rijd ik dik 45 minuten met 27t motor
maar dit is niet te vergelijken met een snelle auto
maar de batterijtjes zijn lekker goedkoop dus voor die prijs leveren ze wel genoeg :D
zou deze esc /motor/programcard mss iets zijn ?
eBay.be: eZRun V2 9T 4300kv Brushless Motoren 35A Regler 1/10 (object 380225729493 eindtijd 28-apr-10 19:00:09 CEST)

heb motortje +esc gekocht ben benieuwd wa het gaat geven
3.5t 9100kv 120a esc

image.php

eBay.be: Hobbywing XERUN 3.5T/S9100Kv + 120A-SD Combo 373U (object 370377251570 eindtijd 06-jun-10 12:55:20 CEST)

Ik denk dat de accu het niet gaat redden met dit setje, en misschien je auto ook niet. 3.5t is serieus snel.

gr koen

Lipo's , Ik reed met m'n omgebouwde 1:8 buggy eerst op nimh cellen. Kon hooguit 7 of 8 min rijden en de snelheid viel mee. Toen overgestapt op Zippy flightmax kan bijna 20min rijden en de snelhied is echt vreselijk hoog vergeleken met de nimh. www.hobbyking.com heb ik ze besteld( de lipo´s worden ook niet heet, de nimh cellen kon je bijna niet meer vastpakken zo heet :rolleyes: )

gr koen

Lipo's , Ik reed met m'n omgebouwde 1:8 buggy eerst op nimh cellen. Kon hooguit 7 of 8 min rijden en de snelheid viel mee. Toen overgestapt op Zippy flightmax kan bijna 20min rijden en de snelhied is echt vreselijk hoog vergeleken met de nimh. www.hobbyking.com heb ik ze besteld( de lipo´s worden ook niet heet, de nimh cellen kon je bijna niet meer vastpakken zo heet :rolleyes: )

gr koen
snelheid is nu al belachelijk snel :d
maar id max 10 minuten en accu leeg maar heb er 3:p

vandaag eens goed getest en ik moet idd zeggen dat de batterij het niet aankan :D bijna heel de zooi in brand gestoke
1275181497_resized.jpg
1275181570_resized.jpg

naar wat moet ik dan kijken als ik een lipo koop want ik geraak er niet wijs uit :confused:

Wel jammer dat je de adviezen niet serieus neemt. Er zijn heel veel beginners (sorry dat ik het zo moet noemen, en jou bedoel ik er ook mee), die denken: "Ik pak mooi de snelste, dan gaat 'ie lekker hard!".
Je mishandelt nu je accu's, en het zal me echt niets verbazen als de auto ook al flink toegetakeld is.

p.s. die accu's kunnen nu echt de vuilbak in!

Wel jammer dat je de adviezen niet serieus neemt. Er zijn heel veel beginners (sorry dat ik het zo moet noemen), die denken: "Ik pak mooi de snelste, dan gaat 'ie lekker hard!".
Je mishandelt nu je accu's, en het zal me echt niets verbazen als de auto ook al flink toegetakeld is.

p.s. die accu's kunnen nu echt de vuilbak in!

ik heb eerst 3 of 4 verschillende motortjes geprobeerd maar reed echt ni leuk
nu rijd die super met 3.5t maar nu heb ik accuprobleem
da auto is niks aan :d
(behalve de kap maar dat is toch een oude en beschadigingen is op van op nitro te rijde)

en heb de accu laten afkoelen ingepakt met tape en voorzichtig terug opgeladen (op 0.5a) en hij laad mooi terug op en houd stroom
niks mis mee en dan nog is accu van 15€ dus...

Back