projeti

hallo,(hopelijk mag ik het hier posten)

vanonder het stof een bouwdoos bemachtigd van een projeti. volgens mij nog de eerste versie aan de stickers te zien.
deze vliegt normaal met 8cellen nicad en een speed 400 motor.

P1030393.JPG

P1030394.JPG

P1030395.JPG

nu wil ik wel wat moderner materiaal erin en toch wel snel gaan...

nu heb ik deze motor nog liggen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 3900kv Brushless Inrunner
en een 4cell lipo 2200maar die zal denk ik te groot zijn...

het opgegeven gewicht met nicads is 525 gram
de speed 400 weegt 75 gram
de brushless motor weegt 92gram
de projeti met brushless motor en die 4cell lipo weegt samen 500 gram(zonder servo's esc ontvanger,....

is er met deze motor een setup uit te persen? de vleugels zullen wel verstevigd moeten worden denk ik. of is dit een minder goed vliegend toestel, of wat zijn de ervaringen hiermee??

In aanmerking genomen dat je toch snel wil vliegen, zal het niet zo'n ramp zijn dat je wat zwaarder uitkomt dan het origineel. Ik weet alleen niet hoe 3900 KV uitpakt met een 4S lipo... dat moet waanzinnig draaien...

Chris ik heb de Projeti met een 4600KV megamotor draaien op 3S 2200mha en die gaat gemeten 215km, verstevig hem wel met 2 carbonnetjes in de lengte en de breedte want anders kun je hem overmidden trekken met die snelheden, ik weet niet of je het redt met de 4S wat betreft het zwaartepunt en ook niet de amp te vergeten ik zit nu rond de 55-60Amp ik denk dat je op 4S tegen de 80Amp aan zit ik vlieg hem overigens met een 4,5x4,1 Apc propje , verder super stabiel vliegtuig (beter dan Funjet) wat vanaf de grond met niet te hoog gras, te starten is erg leuk

gr Andre

vincenzo hoeveel amp trek je dan?? en hoe zat het met de koeling van de componenten?

3cell zou idd beter zijn ook qua koeling denk ik...
starten vanop gras had ik nog niet aan gedacht:p
wat weegt die van jou ongeveer?

fototjes zijn ook altijd welkom

Ik heb hem in een microjet gehad, motor liet ik gewoon in de open lucht draaien dus kreeg volop koeling en amperage als ik me niet vergis was met 4.1*4.1 46A

3s gaat ook maar dan met een 4,7*4,7 niet zoveel snelheid vermindering maar wel stuk minder lawaai op 3s

4s geen probleem maar hou het bij een 4,1*4,1 tenzij je nog een extra motor hebt liggen en je niet altijd volle gas vliegt.

MA de motor heeft gaten waardoor je rechtstreeks op de spoelen kan kijken, maak je kapje aan de bovenzijde open en plaats er een kleine airscoop op. Wat mijn ervaring was met deze motoren is dat ze toch wel vlug heet worden...

Hij weegt 480gram zonder lipo en met lipo 2200mha 30C-40C 190gram zwaarder verder heb ik je diverse even ge PM ik heb nog wel voor de koeling 2 luchtgaten gemaakt in de neuskap vor de ''Airflow''
en Vincenzo de microjet is vergelijkbaar Qua motorophanging alleen de Projeti is echt 200% stabieler

gr Andre

Hij weegt 480gram zonder lipo en met lipo 2200mha 30C-40C 190gram zwaarder verder heb ik je diverse even ge PM ik heb nog wel voor de koeling 2 luchtgaten gemaakt in de neuskap vor de ''Airflow''
en Vincenzo de microjet is vergelijkbaar Qua motorophanging alleen de Projeti is echt 200% stabieler

gr Andre

ja maar ik heb dat kapje achteraan eraf gelaten.

64599180.jpg

Dat is niet mogelijk bij de Projeti of je moet de totale afdekkkap gaan inkorten maar het is wel de beste koeling maar de stroomlijn is wel een beetje weg dan, wel leuk die Microjet erg veel plezier mee gehad en ook veel brokken was een van mijn eerste Jetjes het jankte alijd zo leuk

gr Andre

ja of een andere binnenloper is mss ook een optie, een leuke 2dehands of een andere van hc ofzo...

het is idd zeer jammer om die mooie afdekkak in stukken te snijden, hij ziet er juist snel uit hierdoor:p
enkele koelgaatjes vooraan voor de lipo enzo is idd wel een optie

Ik heb de motor eerst voorzien van klitteband aan de onderzijde daarna met een glasvezeltape en 2 grote tyraps vastgezet geen last van de warmte en zeer goed vast en dan op 3S gaat het zeker goed komen, anders is de vliegtijd op 4S wel zeer kort , nu vlieg ik zelf ook maar 4.30min met een 2200mha dus dat gaat net, en die kap aan stukken te snijden zou ik ook niet doe, dus de motor gewoon inbouwen en even meten wat de stroom is met een 4,5x4.1 en eventueel met een 4,75x4,75 (er staan ook meetresultaten op de HK site zelf bij de motor)dan zul je zien dat het snel genoeg gaat voor zoiets

gr Andre

Back