prop advies Multiplex Microjet

Vosje: wtf? :D Dat kan toch nooit, 13 minuten voluit? Heb je dat getimed met je zender ofzo?

Natuurlijk heeft zon lichtgewicht ding nooit zoveel weerstand op die motor... dus mijn berekening kan dr vies naast zitten. :P

Shezus zeg, wat heb ik een zin om dat ding omhoog te jassen. :P Maar ik moet eerst op meneer de postbode wachten, en die moet ditkeer van alle kanten komen. Twee keer uit hongkong zelfs. Aeronuts voor de accu en regelaar, aircraftworld voor de prop + houder en n dot canopy magneetjes, RCtechnics voor motor, lijm, motormount, kristallen. *zucht* dat worden nog twee lange weken....

En voor Noah: http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=1058
(Wat zijn die cam dingen lekker duur trouwens. :?)
 
hoi noah,
en al gevlogen er mee,
je heb hem van mijn gekocht en ik zag zelfs nog een onderdeel die ik verkocht heb via het forum , de astro 010 !!!
ik heb het getimed met mijn zender .
ik heb de props gekocht bij een graupner dealer bij mij in de buurt.

gr vosje :D :D
 
vosje zei:
hoi noah,
en al gevlogen er mee,
je

Zie in deze thread... ja heb er al aardig mee gevolgen.. heb er gelijk nog 1 gekocht dus die ik van jou heb gekocht is mijn trainertje geworden :)

heerlijk ding! zit alleen nu wel een 6/15 :)
 
Maar wat ik nog niet snap, 13 minuten volgas met een 5.5x5.5 prop. Wat voor motor is dat, en wat voor lipo bonk heb je dr in? :P
 
vosje: ik ben ook wel benieuwd naar wat voor Astro 010 er bij jouw inzit. Dan bedoel ik de KV. vooral. Ikzelf heb de 2300rpm/v in de MJ zitten. 15.000rpm op3s @ 9,5A. prop: 4,7*4,7
Ik had volgas een rendement van 88%. Dit is errug veel voor een motortje wat 34gram is, en dan ook nog bij een redelijke belasting.
binnenkort maar eens een grotere prop uitproberen, want ik heb meer vermogen nodig.
100W op 340gram is veel te weinig voor een MJ. :(
 
Ik heb van aircraft world een CAM 5.2x5.2 prop gehad inplaats van de door mij bestelde 5x5. Mijn motor is een Typhoon 6-15. Is de iets grotere pitch een bonus of een probleem?
 
Accu kan 30A max aan, en de regelaar ook. Maarja, et boekje van typhoon raad 5x5 aan, en ze hebben me een 5.2x5.2 gegeven. Gaat die extra .2 voor veel verschil zorgen?
 
neej, ik gok dat dat wel kan, zeker als je niet veel volgas vliegt.
Vliegtijd is volgas wel korter.

Maar ik zou wel even stroom meten, en temperatuur van esc/accu/motor in de gaten houden.
 
Nee joh.. als het nu een 10x5 was oké.. maar dit is marginaal verschil.. heb ook al met 4,7x4,7 gevlogen met die motor en jet dus no worry.
 
Deze avond is mijn MicroJet overleden.. de oh zo schitterende avond met windstille ambiance heeft zijn eerste 2 vluchten uitstekend doorlopen. Echter de 3e vlucht heeft mijn soldeerkwaliteiten niet doorstaan.. de lipo stekker is volledig losgekomen op een hoogte van 100 meter.. waarnaar zij als een tuimelende tuimelaar richting moeder aarde vertrok.. ze is in mijn armen overleden... mogen ze rusten in vrede en haar Donorcodocil rechtsgeldig maken voor de transplantatie van haar componenten.. de blauwe MJ gaat plaats maken voor de fris wachtende rode MJ en zal spoeding leven ingeblazen worden..

Tot nadere berichtgeving..
 
Voor ons bijde een baal dag dus.

Bij mij vloog ie niet zo lekker. De elevator controle was ERG lui, waarschijnlijk door een foute CG, ookal heb ik die thuis nog uitgemeten.

Hij heeft een kleine duik gemaakt, maar dr is weinig schade (kreukeltje int buikpannetje, verder niks)
 
Back
Top