Prop draairichting???

• Topicstarter Topicstarter Daans
  • Startdatum Startdatum
D

Daans

Guest
Hallo allemaal,

(Ik kon echt nergens op het forum een antwoord op mijn vraag vinden, dus ik stel em in een nieuw onderwerp. Mocht hier toch over geschreven zijn, willen jullie de link dan ff doorgeven.)

ok,
Gisteren een nieuwe regelaar gekocht voor op de speed 600 motor van mijn skyflex modelvliegtuig, achterop gemonteerd, en....... niet vliegen dus;

De proplellor draait de verkeerde kant op. Ik heb zeker het rode draadje van de regelaar op het rode puntje van de motor gemonteerd en voor het zwarte puntje idemdito, hier heb ik geen twijfel over.

Ook de switch in de zender voor de gasbediening heb ik op andersom gezet, maar dat had ook geen resultaat.

Ik hoop dat iemand op dit forum mij verder kan helpen!!

gr me

Let er dus op dat je niet de draden van de accu naar de regelaar omdraaid. Anders is het :bye: regelaar.

Bedankt voor je reactie!

Een kameraad van mij had zei dat je de motor dan zou kunnen opblazen...

Enne..nog een probleempje, ik weet zeker dat het rode draadje van de regelaar op het rode puntje van de motor zit (als je begrijpt wat ik bedoel..)

ok, ik hoor het wel

Je hebt waarschijnlijk een trekprop in een duwconfiguratie. Je hebt ook speciale duwprops maar die zijn meer voor brandstofmotoren geloof ik. Voor elektro maakt het niet zoveel uit, die draaien prima achteruit. Misschien is de timing van de motor iets minder mooi.

Let er ook even op dat je de prop goed om hebt. de kant waar de tekst op staat is meestal de zuigkant, de tekstloze kant is de blaaskant.

Daan er zullen zondag zeer beslist genoeg mensen zijn die je best wel willen helpen met het vakkundig slopen van die skyflex. Daarna zullen we hem wel weer in elkaar steken zodat hij weer goed vliegt. Oja uitleg krijg je er gratis bij...

bedankt allemaal, a.s. zondag kan ik alleen niet..

Sluit ik de regelaar andersom aan op de motor. (Blijft wel vreemd aangezien in dat geval het rode draadje op het zwarte puntje zit)

Anyway, de accu zal ik iig niet andersom aansluiten op de regelaar!

laters

Daans zei:
..Blijft wel vreemd aangezien in dat geval het rode draadje op het zwarte puntje zit...

Hou eens op over die gekleurde puntjes. Als de motor de andere kantop moet dan draai je de draden om!.

Als je dat echt niet wil dan bouw je het vliegtuig toch om van duwprop naar trek prop :evil:

Je kan ook die vlieger 180 graden verdraaien :P

Allen bedankt voor de tips!

draden naar de motor verwisseld;

de Sklyflex is weer airborn!

hi iedereen.
aangezien dit draatje ook over ongeveer het zelfde gaat als ik wil vragen denk ik gebruik dit draatje maar.
ik wil voor een plan wat in me hoof zit twee props tegen elkaar in laten draaien.
maar daar door moet de ene prop links om en een prop rechts om draaien zijn er hier voor props te verkrijgen.
ze moeten dus alle bij als trek prop werken geen duw prop.
anders zou ik echt helemaal expirmenteel bezig moeten gaan

Er zijn links draaiende props te krijgen, maar alleen in een beperkt aantal maten. 8x6, 10x6 van graupner.

Worden normaal gebruikt voor brandstof motoren op delta's of andere duwscroef opstellingen.

hoop dat ik het ook kan gebruiken met de elektro motoren die ik als het project zo ver is wil gaan gebruiken tot nu toe staat alles alleen nog maar op de planning in me hoofd terzijne tijd zal ik zekers hier op het forum ook een draatje openen over het project

Back