Hallo
Onlangs heb ik besloten om met mijn easystar aan fpv te gaan doen.
Ik heb de standaard brushed motor vervangen door een 1400kv brushless
met 30amp regelaar (deze set had ik nog liggen).
Deze avond heb ik eens met die setup gevlogen op de easystar met een 3cell 1800mah lipo en de originele prop die op de brushed zat (weet niet precies de afmetingen daarvan, in elk geval de originele van multiplex).
Mijn conclusie is dat de easystar nu net iets meer power heeft dan vroeger met de brushed motor maar nog niet voldoende naar mijn zin.
Ik vrees dus het ergste als ik binnenkort met een 3300mah 3s, camera + fpv zendset ga vliegen!
Wat raden jullie mij nu aan:
een andere prop, lichtere lipo of een zwaardere motor?
Volgens mij is de enige oplossing een zwaardere motor (2200kv ofzo)
met aangepaste prop omdat de easystar ineens wat meer gewicht moet dragen.
Ik zou graag de 3300mah lipo behouden om een zo lang mogelijke vliegtijd te bekomen.
Graag even jullie opmerkingen.
Mvg jonathan
Onlangs heb ik besloten om met mijn easystar aan fpv te gaan doen.
Ik heb de standaard brushed motor vervangen door een 1400kv brushless
met 30amp regelaar (deze set had ik nog liggen).
Deze avond heb ik eens met die setup gevlogen op de easystar met een 3cell 1800mah lipo en de originele prop die op de brushed zat (weet niet precies de afmetingen daarvan, in elk geval de originele van multiplex).
Mijn conclusie is dat de easystar nu net iets meer power heeft dan vroeger met de brushed motor maar nog niet voldoende naar mijn zin.
Ik vrees dus het ergste als ik binnenkort met een 3300mah 3s, camera + fpv zendset ga vliegen!
Wat raden jullie mij nu aan:
een andere prop, lichtere lipo of een zwaardere motor?
Volgens mij is de enige oplossing een zwaardere motor (2200kv ofzo)
met aangepaste prop omdat de easystar ineens wat meer gewicht moet dragen.
Ik zou graag de 3300mah lipo behouden om een zo lang mogelijke vliegtijd te bekomen.
Graag even jullie opmerkingen.
Mvg jonathan