Propeller voor windtunnel

• Topicstarter Topicstarter JD en A
  • Startdatum Startdatum
Ik ben al een tijdje aan het zoeken en het is allemaal vrij lastige materie. De laatste stand van zaken: de prop van de ducted fan die ik bouw komt helemaal achterin de duct, schijnt dat je tot 43% aan performance verlies kunt krijgen als je hem verder naar het midden zet. De opening van de duct moet +/- 16% groter zijn dan de uitgang. De prop komt ongeveer 10mm van de trailing edge. Speling tussen duct en prop is niet meer dan 2mm (zo kleeeein mogelijk). Toppen vijlen zodat ze de vorm van de duct volgen et voila. Gas geven.

Hoe groot wordt jullie windtunnel? Ik ben nu aan het kijken naar een stal fence/vortex generator maar de enige manier om die een beetje "goed" te krijgen is mbv een windtunnel (of hele dure software waarvoor je eigenlijk een cursus moet krijgen).

hoi
Hoe is het eigenlijk afgelopen met jullie windtunnel ? Ben van plan er ook één te bouwen voor me profiel werkstuk. Om vleugel profielen te testen.

mvg.
Andreas

hoi
Hoe is het eigenlijk afgelopen met jullie windtunnel ? Ben van plan er ook één te bouwen voor me profiel werkstuk. Om vleugel profielen te testen.

mvg.
Andreas

Ik heb nog een afstudeerreportage over de bouw van een windtunnel. Wel voor het testen van propellers. Stuur maar een PB als je een kopietje wil hebben. Groeten Martijn

Back