Proportional....

• Topicstarter Topicstarter Wodan
  • Startdatum Startdatum
W

Wodan

Guest
Vraag, ik heb een collective pitch CP3 van E-Sky.

Nou blijft mijn heli draaien om zijn as, ik heb de proportional afgesteld in alle mogelijke standen en met trim geklooid.

Echter lukt het me niet hem goed te houden, ik moet opstijgen met continu de linkerpook naar links te drukken en de trim op 100 % naar links....

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Zou de 3 in 1 stuk kunnen zijn?

Graag hoor ik van jullie!

volgens mij is idd je 3 in 1 kapot, meerbepaald de gyro.
dus je staart draait telkens naar links.

werkt je staart gyro nog?
zet heli eens op tafel en duw gewoon eens tegen de staart.
beweegt de tailservo?
indien niet.. gyro kapot.

Jep, wanneer ik de staart heen en weer beweeg gaat ie harden en zachter, dat lijkt me goed. Toch?

Kan jij in Jip en Janneke taal vertellen wat die Gyro precies doet?

Wel is het zo dat ik de adjustments doe met spanning op de 3 in 1, gaat ik vanavond eens ff testen door spanning eraf te halen en dan af te stellen.

Gyro kijkt naar de hoekverdraaiing van de heli, en of deze gewenst is.

Zo niet, stuurt hij een servo of motor aan om tegen te sturen, waardoor de staart op zijn plek blijft.

Dus, als je servo gewoon reageert op het bewegen van de heli, houd dit in dat de gyro doet wat hij moet doen...

Zit er niks mis in de staart?
Snaar te slap (geen idee hoe die staart in elkaar zit) oid
Ergens heeft de staart gewoon niet genoeg vermogen om de heli recht te houden...

naar wat ik lees heeft je heli e aparte staart motor?
die kan het dus niet meer trekken.. dus kapot.
had dat ook met mijn walkera 004... brol...

2 accu's verder met afstellen, dit keer zonder de spanning erop lijkt hij nu redelijk blijven te hangen.

Echter crash ik hem en moet alles opnieuw afstellen en onderdelen bestellen....ha ha

Wordt er niet goed van...

Mag ik vragen hoe je dat doet?

Heb je die 3 in 1 dan niet nodig om te vliegen?
Kan hij er net zo goed tussenuit lijkt mij (alles wat je naar boven meesleept kost vliegtijd, en kan kapot..)

Bij mijn piccolo v2 (een fp'tje) had ik de 3 in 1 nodig om de staartmotor aan te sturen, en het signaal voor de hoofdmotor kwam er vandaan.
Ook de ontvanger zat erin.

Dus als jij zonder spanning op de 3 in 1 vliegt en hij stabiel is, heb je hem niet nodig?

Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij aan de potmetertjes op de 3 in 1 draait terwijl deze wel of niet is aangesloten op de accu.
De heli vliegt dan niet maar staat op de grond.
Die nieuwe afstelling wordt pas actief wanneer je even de spanning er af haalt en weer bijzet. (dat is tenminste zo bij de 4 in 1 van de honey bee FP)

Dat bedoel ik idd, zag op heliguy een sticky over het afstellen van de CP2, hierin wordt echt dikke vette letters verteld dat de accu moet afkoppelen bij het stellen van je proportional.

Greetz

Back