Props Speedboot

• Topicstarter Topicstarter Pietjuh
  • Startdatum Startdatum
P

Pietjuh

Guest
Ik heb een speedboot Monteleone 80 cm lang en 17.2 cm breed.
Hierin zit een Corello 12 turns 3 motor. Super snel dus Ik gebruik 3700 / 7.2 V accupacks. Ik heb een gelagerde aandrijving maar.... welke prop is nu de beste voor deze boot met deze specificaties? Ik ga er nu 3 testen. 2 stuks van 4,75 (met verschillende spoed) en een van 4 waarvan de spoed gelijk is aan een van die van 4,75 (mer minste spoed).

Is er iemand met ervaring die ook zo'n krachtige motor gebruikt?

Ik wil zo snel mogelijk kunnen varen met deze boot! Wellicht is het antwoord ook wel een iets minder sterke motor, alhoewel ik dat betwijfel.

De boot is dus wel geheel aangepast. Via internet is er wel een foto te bekijken als er wordt gezocht naar (1100 monteleone rc)

een 12 turns motor is een beetje verkeert..
over het algemeen worden 16 tuns als max aangehouden voor boten.
en met de grote waar jij mee vaart zou ik op een 19 tuns houden.

de motor zal krachtig zijn maar zeker niet geschikt voor een boot.

met een speed 700 op 12 a 14 cellen zal de boot velen malen harder lopen dan wat je nu heb.

de propjes die je op de motor kan gebruiken die je nu hebt. zijn allemaal van graupner en dan de k-serie.
hier de maten.
34mm
36mm
en 39mm

greetz jaimy

Ik begreep hoe minder turns, des te sneller. Het toerental ligt wel extreem hoog. Ik ga morgen een andere halen om dit eveneens te testen. Het is nu al wel zo dat de beste resultaten zijn geboekt met de kleinste prop.

Bedankt alvast voor jouw antwoord. Hiewr kan ik wat mee. Voor mij net een nieuwe hobby en dan valt er veel uit te vogelen.

ik heb eventueel nog wel geschikte borstel motoren over die prima zullen gaan.
Hebben ook in bood gezeten ( H&M bluebirdm2)
Voor meer info stuur PM

:lol: Inmiddels ook al een aardige collectie motoren. Net een nieuwe corally 19 single gekocht om eens mee te stoeien. Tevens vandaag nog een nieuwe beschadigde Graupner in de winkel gekocht Offshore Volvo penta type 2061. Lichte beschadiging aan de achterkant romp. Dus speelgoed genoeg voor het moment.

Mocht er nou iemand nog een collectie graupner K propjes hebben ben ik altijd geintereseerd. Niet groter dan 3,9. Mag ook van een ander compatable merk zijn.

Back