Wat ben ik blij met deze kist!!!
Een kleine week op de wasserkuppe geweest. Het weer was niet geweldig, maar dat mocht de pret niet drukken.
De eerste 2 dagen waren goed. Vooral de eerste dag.
Windkracht 3 tot 4, boven op de berg en we stonden ook nog eens aan de mooiste kant van de Waku.
De spanning gierde door mijn lijf. Ik had enkel en alleen nog maar 1 dagje gevlogen in het kikkerlandje en daar mijn afstellingen gedaan. In Nederland had ik een paar gram op de staart gedaan. Deze er nu afgehaald aangezien er toch een aardig windje stond en ik liever een cg heb die iets naar voren ligt op de waku.
Nou, daar ging die dan, nu moest het gebeuren!
Mijn vader gooide de Prosecco de diepte in.
Waarom was ik nou zo zenuwachtig?
de Prosecco vloog direct als een scheermes en had de vaart er meteen goed in.
Wow!!!
Wat doet ie het goed aan de helling!! Precies wat ik hoopte!

Wat een snelheid zeg! En dat voor een thermiekbak!
Na wat rond te hebben gevlogen de landing.
Daar ging het bijna mis. Voor het veldje waar ik wilde landen zit namelijk een dalletje en daar valt je kist dus hard naar beneden! Gas erop en weg.
Dan maar iets dwarser op de wind aankomen en dit dalletje vermijden. Nu was ik toch wel wat gespannen. Butterfly uit en jawel, een prima landing op een raar geluid na dan.

Ik zag al snel wat er mis was. 1 van de flaps hing er zielig bij..
Shit! Wat een sukkel ben ik! Vergeten om mijn flaps op tijd omhoog te doen! Nee he!!!! Het zal toch niet zo zijn dat ik op dag 1 met mijn eerts vlucht niet meer met mijn kist kon vliegen!
Gelukkig, bleek de schade mee te vallen en was het servo heveltje gebroken. 's Avonds laat op de camping weer gefixed en de volgende dag kon die weer de lucht in!
De 2e dag was bijna windstil en weinig thermiek en bewolkt, maar desalniettemin toch nog wat vluchtjes gemaakt met de prosecco.
Dag 3 bewolkt met regen, maar met de typhoon lekker kunnen spelen!
Afgelopen zondag in Nederland gevlogen en de kist beter kunnen afstellen. Mijn cg ligt te ver naar voren en moet maar eens een lichtere accu bestellen aangezien min accu niet verder naar achteren kan.
Redelijk wat lood op de staart, maar vliegen doet ie als de beste!
3 kwartier blijven hangen op 1 motorloop!
Thermieken doet deze kist ook als de beste!
Al met al ben ik echt superblij met deze kist!
Zowel aan de helling als op het vlakke land.
De prosecco is zowel langzaam te vliegen en snel te vliegen.
Hij is wel een stuk zwaarder dan menig F5J, maar dat is voor mij geen probleem. Integendeel, Ik vind het juist wel wat prettiger dat hij wat zwaarder is.
Als ik echt met een lichte kist wil vliegen (floaten) heb ik altijd nog mijn Cirrus van staufenbiel, maar ik heb het idee dat deze in een hoekje komt te liggen nu.