Protech Cessna 400

• Topicstarter Topicstarter General_olli
  • Startdatum Startdatum
G

General_olli

Guest
Ik zou mij graag de Cessna 400 van Protech kopen (ARF-pakket met alles in). Zijn er hier mensen die dit toestel ook hebben? En is dit een aanrader of afrader?
For the record, ik ben een beginner.

Hey General Olli,

Ik heb me zelf ook zo eentje aangeschaft en tot de conclusie gekomen dat ik beter naar de winkelier had geluisterd... Hij had mij een aparte zender en een Easystar aangeraden.

Ik vind de kwaliteit (afwerking) van het toestel bedenkelijk en de support van Protech is niet echt geweldig. Ik probeer al maanden er achter te komen welke motor ze juist gebruiken, maar telkens krijg ik verkeerde info (moet de as vervangen).
Ook de pushrod voor het roer zit niet goed voorgeïnstalleerd, waardoor het voor een beginnen "pain-in-the-c*ck" is om de afwerking te doen.

Bij mij staat die nu mooi op de kast en ben ik bezig met Depron modelletjes.

Groeten,
Niels R.

ARF Cessna

Hoi,

over het algemeen kan je zulke ARF's beter mijden.:nooo:

Meestal verdient het het predicaat speelgoed niet eens, laat staan modelvliegtuig ... :rolleyes:

1. Lees eerst flink wat topics in het beginnersforum.
2. Informeer eens bij een club
3. Neem een kenner in de arm (of ervaren clubgenoot)
4. zoek een goede modelbouwzaak
5. vraag om advies
6. koop een goede zender met bijv. 6 kanalen of meer
7. koop een trainer
8. neem les op een club.

Het lijkt in eerste instantie een duurdere start, maar dat lijkt maar zo ... later zal blijken dat je de juiste keuzes hebt gemaakt.

Succes en veel plezier met je nieuwe hobby ! :D

Ik heb zo'n vliegtuig en hij vliegt heel erg fijn. Loopings en rollen zijn geen probleem.
Luistert goed in de lucht en vliegen met wat meer wind ook geen probleem. Je moet dan wel wat kunnen vliegen.
Voor dit geld een leuk vliegtuig om mee te beginnen.
Groetjes Huib.

cessnatje

hey
ik wil ook graag een cessna kopen. maar ik heb geen idee waar.
weten jullie misschien een goede winkel of internet shop in de buurt van warmenhuizen, Alkmaar?
:pjens

Back