Protech Helixx

Hey,

Vandaag mijn helixx helikopter binnengekregen. Zeer mooi en goedkoop enzo, maar nu is mijn vraag of de helikopter ook een staart nodig heeft. De protech helixx 3d heeft dat wel, maar de heeft ook geen kap over z'n staart heen.

Hier de foto's

nieuwe-helikopter

mvg Bram

Laatst bewerkt door een moderator:
toch vliegt hij met staart stabieler dan zonder, hij tolt minder snel rond en is niet zo fel op het ronddraaien.

mvg Hans

toch vliegt hij met staart stabieler dan zonder, hij tolt minder snel rond en is niet zo fel op het ronddraaien.

mvg Hans

Dat kan, je voegt extra gewicht toe en dat maakt een heli meestal wat gemoedelijker. Maar een echte stuurfunctie heeft hij niet, dus vandaar mijn opmerking dat het vooral voor de sier is.

Let er wel op dat hij in balans is als je zo gaat vliegen, ik kan me namelij kvoorstellen dat door de fabrikant hij gebalanceerd is met de body er op dus met meer gewicht aan de achterkant door de staart van de bodykit.

yep maar ik bedoel puur op gewicht een balans niet dat hij het draaien om de as vloeiender maakt ofzo. tip: pak de heli bij flybar over de breedtte van de heli op en kijk of hij erg naar voren helt, als dat het geval is, moet je dit compenseren met wat gewicht aan de andere kant. of in dit geval het verplaatsen van de accu.

Bedankt voor de informatie. Hij heeft al een klein beetje gevlogen, dus het gaat al goed, jammer dat ik nog geen juiste lader heb, want nu kan ik alleen maar vliegen met de volle accu de geleverd was.

mvg

Bedankt voor de informatie. Hij heeft al een klein beetje gevlogen, dus het gaat al goed, jammer dat ik nog geen juiste lader heb, want nu kan ik alleen maar vliegen met de volle accu de geleverd was.

mvg

Pas dan op dat je niet hem helemaal leeg vliegt. Als het een lipo accu is kun je, als je je lader hebt, dan meteen een nieuwe accu kopen. Lipo's nooit zo ver ontladen dat de heli niet meer in de lucht kan blijven is de gouden regel.

Jah, ik weet het (net zoals met de auto's)
Als het een beetje meezit heb ik vrijdag de lader met de juiste stekker.

mvg

Hey

Gisteren al meteen de swashplate gesloopt. Het balletje van de swashplate is aan een kant eraf gevallen toen ik met de servo bezig was. Heb hem nu wat gerepareerd met lijm, hopelijk blijft het zitten. Moet wel zeggen dat het balletje niet stevig er aan vast zat.

En vrijdag komt de lader en de sim kabel

mvg Bram

Back