protech runner xb

hallo,zal me eerst ff voorstellen,ik ben rick en kom uit groningen.ik heb een protech runner xb en ben toe aan een nieuw motortje.nu heb ik bij conrad de Force 18 verbrandingsmotor Black Series gezien en dat lijkt mij wel interessant ivm met de prijs.nu is mijn vraag past mijn originele koppeling hier op? of zit ik aan een nieuwe koppeling vast?

Grt,Rick

Ligt eraan wat voor as je op de motor hebt zitten nu. Als je je hele koppeling en het vliegwiel van de as afhaalt heb je dan een lange as of een korte as? (onder kort versta ik 1 á 2 cm).
Mocht die kort zijn dan heb je een OS as en dan wil het niet. Is die langer, heb je een SG as en dan wil het wel.

M.v.g. Mark

heb net de as opgemeten,en die is 3cm.dus dan past m,n eigen koppeling er op?
mijn motor is echt overleden denk ik,want binnen 4 min is het tankje leeg en start slecht.compressie is ook niet echt geweldig meer,maar het vreemde is dat als hij eenmaal loopt dan loopt hij als een speer.maar binnen 4 min een tankje leeg lijkt mij toch geen goed teken...
Grt,Rick

Wat voor tankje zit erop? 75 ml? Dan zou je de 5 minuten moeten kunnen halen.
Blijkbaar staat die aan de rijke kant dan als die echt na 4 minuten leeg is.
Maak anders eens een foto van de as van je motor. Dan kunnen we wel zien wat voor as het is.

M.v.g. Mark

ja zit idd een tankje van 75ml op.ik heb net de koppeling er afgehaald en zie nu dat mijn eigen koppeling niet gaat passen.op mijn as zit schroefdraad aan het uiteinde waar een busje opgeschroeft zit en daar glijd dan de trommel overheen (foto lukt helaas niet) zit er aan te denken om een andere buggy aan te schaffen (met groter tankje)omdat deze teveel kosten krijgt...
grt,Rick

Hi Rick,

wat is er nog meer mee aan de hand dan? Als het naast het motortje inderdaad nog meer is zou een andere aanschaffen wel beter kunnen zijn.

Misschien dat je dan aan een 1:8 kunt denken. Is offroad net iets makkelijker en komt minder snel vast te zitten. Wat naar mijn ervaringen met 1:10 best wel eens voorkwam.

hoi Caretaker,je kan beter vragen wat er niet mis mee is,tweedehands gekocht,niks mis mee altijd goed gelopen,je kent het wel.maar heb nu besloten om een nieuwe te kopen en geen geld er meer in te steken.zit te denken aan een 2speed buggy....
grt,Rick

2 speed + buggy = geen goede combinatie.

Versnellingsbakken zijn niet echt bestand tegen het landen na jumps; het verschil in wielsnelheid en snelheid van de tandwielen zorgt voor veel problemen (strippen). Versnellingsbakken zijn eigenlijk alleen geschikt voor onroad auto's waar de wielen op de grond blijven...

oke thnx voor de info,heb geen ervaring met 2speed maar dan zie ik daar maar vanaf.is dit miss iets? Acme Attacker Buggy 1:8

Blijf van dat soort merken af. Het is in het begin wel goedkoop maar dat heeft ook een reden.
Spaar liever ff door om een gerenommeerd merk te kopen die zich al heeft bewezen en waar onderdelen makkelijker voor te krijgen zijn.

M.v.g. Mark

op nitro gebied ben ik nog een leek.mijn budget is 250,- wat is nou de beste keus? de Kyosho Inferno NEO word mij aangeraden,vind het zelf ook een hele mooie wagen zou dit een goede keus zijn? er is zoveel te koop bedoel ik en ik kan m,n geld maar 1x uitgeven...

Back