Protech Skyraider

• Topicstarter Topicstarter 93han
  • Startdatum Startdatum
Ik heb ook een Skyraider, maar nu is die rode standaart lipo bol geworden (weet niet waardoor).
Ik heb nog een 3 Cell 2000Mah lipo liggen van Graupner, maar als ik die aansluit en de servo's een beetje beweeg dan wordt de regelaar al heel warm.
Weet iemand waardoor dit komt?
Ik denk dat het komt omdat de Graupner een 3 Cell lipo is en de oude 2 Cell.
Hoeveel cellen kan de standaart regelaar aan?

P.S. valt mijn lipo nog te redden?
dsc00849kt6.jpg

mvg, funny

Laatst bewerkt door een moderator:
ik had ook een bolle lipo, ongeveer net zo bol als die van jou.
gewoon weer laden een niet leeg vliegen en toen werd die van mij weer een beetje normaal plat.

Ik heb ook een Skyraider, maar nu is die rode standaart lipo bol geworden (weet niet waardoor).
Ik heb nog een 3 Cell 2000Mah lipo liggen van Graupner, maar als ik die aansluit en de servo's een beetje beweeg dan wordt de regelaar al heel warm.
Weet iemand waardoor dit komt?
Ik denk dat het komt omdat de Graupner een 3 Cell lipo is en de oude 2 Cell.
Hoeveel cellen kan de standaart regelaar aan?

P.S. valt mijn lipo nog te redden?
dsc00849kt6.jpg

mvg, funny

Deze lipo weggooien, die is niet goed. Eventueel eens een mailtje spenderen naar Protech.
De regelaar die erin zit kan geen 3s* lipo pakket verwerken. Het is een ouderwetse regelaar met een cutoff voltage van 5 volt, dus met 2 cellen zit je nog net goed, bij 3 cellen loop je het risico dat je de cellen te ver leeg trekt.

Laatst bewerkt door een moderator:
De regelaar die erin zit kan geen 2s lipo pakket verwerken.
Daar bedoel je 3s, toch?

En ik heb dus het risico dat het voltage te laag komt, maar een 3s werkt er wel op?

En ik zag je bericht iets te laat en had hem al weer opgeladen zoals pip zei :bday:

Hier het resultaat:rolling::
dsc00851dz2.jpg

welkom bij de wondere wereld.

ik zou hem zo snel mogelijk ergens buiten neer leggen waar hij geen kwaad kan en dan zo snel mogelijk zoals robert het al aan gaf mee geven met de chemische kar

Vandaag de maiden van mijn Skyraider! :D
Ik had nog nooit gevlogen en dit was ook de eerste keer dat ik een vliegtuig de lucht in krijg.
Voor de lol een keer geland en daarna weer opgestegen. Toen wilde m'n vader ffe (hij is eigenlijk van m'n vader) en toen zat hij na 3 rondjes al in de boom :lol:.
Na 15 min. wel gestopt omdat er gewoon net iets teveel wind stond.

Maar ik ga zeker verder met modelvliegen.:thumbsup:

ikzou gewoon een keer naar een vliegclub gaan en het ding meenemen. is wel makkelijk op les te krijgen ;)

Ik heb recentelijk ook wat skyraiders aangeschaft om hier een stabiel platform voor virtaul vluchten voor te maken met een VR bril, zodat de on-board camera meedraait met de bewegingen van je hoofd zodat je een echte cockpitview krijgt. Je vraag was om langere vluchten te maken. Welnu. DE motor is eenvoudig te vervangen voor een Walkera brushless buitenloper en een 40A speedcontroller (ben zelf walkera importeur dus is voor mij eenvoudig)! DE motor past perfect inde motorgondel van de skyraider. Je kunt dan een 3 cell 20c 11.1v lipo gebruiken van makkelijk 2100mAh. dezelfde zender kan gewoon worden gebruikt. Als je 1/3 van je gas geeft dan vliegt hij ongeveer hetzelfde als met de oude motor en zullen je vluchten ongeveer 20 tot 25 minuten zijn. Kun je je voorstellen als je vol gas vliegt, dan is de skyraider echt een enorm racemonster en kunnen er enorme stuntvluchten mee worden gemaakt. continue blijven stijgen onder een hoek van 50graden. Ik heb helaas nog geen beelden anders had ik die wel geplaatst. Op deze manier kun je ook makkelijk met sterke wind vliegen....
Ik hoop dat je nog iets aan deze info hebt aangezien je post van vorig jaar was... success.
FIlmpjes van VR-flights zijn te vinden op <:: E-Store Re-Direct ::> - onder "news"
DE skyraider zal binnenkort op die manier worden uitgevoerd!

Dat is goed nieuws, kan je mij misschien een winkel (liefst op internet) verwijzen, waar ze dit verkopen!!!!!!!!

Weet iemand of een speed 400 7,2V werkt op de standaart regelaar met een 3c 2000 Mah li-po?

Back