protech Tech Nitro Pro

• Topicstarter Topicstarter red eagle
  • Startdatum Startdatum
red eagle zei:
hallo iedereen heeft iemand ervaring met de Tech Nitro Pro
Ik ben van plan om mij deze ook aan te schaffen hier een link van krikke
http://www.netshop.nl/shop/rc/enter.html?lmd=38968.473947
En dan even kijken bij protech 1:10 en daar staat ie tussen dit schijnt een prof model te zijn !!!
Weet iemand hier meer over ?

Ik heb de Tech Nitro en Tech Nitro Pro ooit zien rijden. Ikzelf heb enkele jaren geleden nog een Protech XT4 gehad. Ik heb daarnet gezien dat deze juist onder de Tech Pro staat op die genoemde site.
Als je persé een protech wil, dan zou ik kiezen voor de protech XT4 (eigenlijk oorspronkelijk van het merk Ofna of HongNor). De tech (pro) en de XT4 zijn wel allemaal al modellen van een aantal jaren oud. Volgens dat ik toen kon ervaren zijn er een pak minder problemen en ongemakken bij de XT4 dan de tech pro. Ik zie ook dat beide op bovenvermelde site even veel kosten.

Of anders even zien naar wat andere merken.

Voor 449 euro is hij veel en veel te duur betaald. Daarvoor heb je een topmerk zoals Mugen, Serpent of Kyosho. Een ouder chassis van deze genoemde merken inclusief circuitmotor heb je voor dezelfde prijs als die auto.

Ik raad je aan door te zoeken en voor dat geld meteen een betere auto te kopen. De auto zelf rijd best leuk (ik heb de Tech .12) maar verslijt wel erg snel en er komt snel speling op de aandrijving en de stuurinrichting. Alhoewel de motor behoorlijk loopt, is het zeker geen motortje voor 'Pro' gebruik want daarvoor komt hij zeker te kort.

Zoek eens op de mugen MTX3, Serpent 710 of Kyosho V-one RRR. Dat zijn topauto's die je voor hetzelfde budget met motor kan kopen.

Voor dat geld heb je een Protech VXS8, een RTR 1:8 circuit racer. Ik vrees dat die pagina zwaar verouderd is....

De vernoemde prijzen zijn dus zonder zender en dergelijke. Ik dacht eerst dat dit ook inbegrepen was. Dan is het inderdaad zeker aan de (veel te) dure kant. Ik heb er indertijd amper zoveel voor betaald inclusief startbenodigdheden dacht ik.

Misschien even bellen voor een eventuele prijsupdate als je voor deze auto kiest en anders zijn er genoeg andere degelijke (en betere) merken zoals reeds vernoemd.

Dirk Jan zei:
Voor 449 euro is hij veel en veel te duur betaald. Daarvoor heb je een topmerk zoals Mugen, Serpent of Kyosho. Een ouder chassis van deze genoemde merken inclusief circuitmotor heb je voor dezelfde prijs als die auto.

Ik raad je aan door te zoeken en voor dat geld meteen een betere auto te kopen. De auto zelf rijd best leuk (ik heb de Tech .12) maar verslijt wel erg snel en er komt snel speling op de aandrijving en de stuurinrichting. Alhoewel de motor behoorlijk loopt, is het zeker geen motortje voor 'Pro' gebruik want daarvoor komt hij zeker te kort.

Zoek eens op de mugen MTX3, Serpent 710 of Kyosho V-one RRR. Dat zijn topauto's die je voor hetzelfde budget met motor kan kopen.

op deze zit ook een circuit motor !
maar deze is toch wel redelijk prof ? (en ik koop hem goedkoper )

Wat is per definitie een circuitmotor ?
De Protech 1:10 modellen hebben een 2.5cc motor terwijl regelmentair in de racerij maximaal een 2.1cc is toegestaan, dus ik zou het zeker geen circuitmotor noemen.

En wat de prof-factor betreft.... Jij kan er vast een hoop plezier aan beleven maar voor de prof is het niets.

[quote="red eagle

op deze zit ook een circuit motor !
maar deze is toch wel redelijk prof ? (en ik koop hem goedkoper )[/quote]

Een echte "top" circuit motor zou ik het niet noemen. Het is een gewone goeie circuit motor. Indertijd kon ik met mijn protech XT4 (dacht toen dezelfde motor als de nitro tech pro) behoorlijk mee behalve tegen de echte circuit motor zoals novarossi, novamega, ...

Roelof zei:
Wat is per definitie een circuitmotor ?
De Protech 1:10 modellen hebben een 2.5cc motor terwijl regelmentair in de racerij maximaal een 2.1cc is toegestaan, dus ik zou het zeker geen circuitmotor noemen.

En wat de prof-factor betreft.... Jij kan er vast een hoop plezier aan beleven maar voor de prof is het niets.

Hier zit ook 2,1 cc circuit motor op !!

ik zou geen XT4 kopen
deze is al behoorlijk oud en het zal niet meer lang duren voor die uit programma gaat
ik heb er zelf een gehad
maar voor dit geld heb je een vele betere
de onderdelen e.d. passen niet 100%

als je hem wel wil kijk dan eens bij www.verspaget.nl staat die voor 240 euro
en de motor is een factory tuned maar echt zeker geen wedstrijd motor

groetjes Bas :D :D

wil je pèrsé een protech autotje omdat je zo blijft pushen??

en jah circuit motor of niet, wat wil je ermee gaan doen?

tommie zei:

en ja circuit motor of niet, wat wil je ermee gaan doen?

Misschien heeft hij een winkel dicht in de buurt waar hij makkelijk aan protech onderdelen kan geraken. Gezien de ouderdom van de auto (tech pro of XT4) wordt dit misschien al moeilijk. 'k weet eigenlijk niet of die auto's nog gemaakt worden?

andyr74 zei:
tommie zei:

en ja circuit motor of niet, wat wil je ermee gaan doen?

Misschien heeft hij een winkel dicht in de buurt waar hij makkelijk aan protech onderdelen kan geraken. Gezien de ouderdom van de auto (tech pro of XT4) wordt dit misschien al moeilijk. 'k weet eigenlijk niet of die auto's nog gemaakt worden?

Dit is em dus

http://img402.imageshack.us/my.php?image=disemxe9.jpg

De motor is inderdaad 2.11cc maar zeker geen circuitmotor. Het feit dat er een trekstarter op zit zegt al genoeg. Ik heb exact dezelfde motor en ik kan je zeggen dat de echte 2.11cc circuitmotoren veel een veel harder lopen.

Back