protech voyager gaat de lacht niet in

na enkele dagen knutselen wou ik mijn protech voyager airborne maken maar dit lukt langs geen kanten als ik het vliegtuig hoog in de lucht gooi met volle kracht valt hij gewoon 2 meter verder naar beneden

nu is mijn vraag hoe komt dit?

normaal is hij goed uitgebalanceerd (dat denk ik toch)
als ik volle gas geef en ik hou hem vast voel ik wel dat hij vooruit wil

de kracht bron zijn 2 speed 400 motoren die ik gewoon vertakt heb op mijn esc (2 x - kant aan de - kant van de esc) om dit alles te doen heb ik veel geslodeerd en dat is niet zo proper gedaan, kan dit een invloed hebben?

iemand een idee?

Niet omhoog gooien maar naar voren gooien, misschien 10° omhoog maar niet veel meer.

Met speed 400 motoren op 8 cellen NImh of 3S lipos zou je toch zo'n 600g stuwkracht moeten halen. Zet de neus van het toestel eens op de keukenweegschaal van de madam (recht naar beneden) en geef volgas. Kijk hoeveel de voyager zwaarder wordt.

Hoe zwaar is het vliegtuig vliegklaar ? rond de 1200g is ok.

Ligt het zwaartepunt goed ?

Kan je al vliegen ? Al eens op een simulator geprobeerd (FMS is gratis te downloaden)

Als het echt niet lukt eens langsgaan bij een club in de buurt. Die helpen je normaal gezien met plezier verder.

Modelvliegen is niet zo simpel als het lijkt he :-)

Het is mijn eerste vliegtuigje maar het lukt me wel behoorlijk op aerofly pro deluxe en ik kan goed omweg met heli's (niet dat dit een garantie is om te vliegen)

zal je aanbevelingen in acht nemen :-)

Heb even de test gedaan op de weegschaal, hij werd 400 gr zwaarder, misschien kan dit het probleem zijn?

De propellors zitten niet verkeerd om gemonteerd? Ik spreek uit ervaring... ;) Wat is je vliegklaar gewicht met die 400 gram stuwkracht?

Back