Protos 500 juiste afstand servobal op hoorntje

Ik ben net begonnen met de bouw van een Protos 500. Echter heb ik al een vraag. Het gaat over de afstand van de servobal op het servohoorntje. Volgens de handleiding moet die afstand 16mm bedragen. Ik haal die juiste afstand niet met de meegeleverde hoorntjes bij mijn Inolab 260MG. Het beste wat ik kan bereiken is 14,5mm of 17,5 mm afhankelijk van welk gaatje ik gebruik. Zou die 1,5mm een kritiek verschil maken?

14,5 is erg aan de krappe kant.
en zeker niet verwaarloosbaar Ron, Ik vlieg zelf met de Protos dus kan het ook uitleggen.

Met 14,5 mm zal je zien dat je in de extreme uitslagen (swash laag en hoog en volledig aileron en elevator, in mode 2 is dat linker knuppel onder of boven in, en rechterknuppel in 1 van de uithoeken) je tegen het Frame aanzit met je hevel.
Dus dan binden je servo's.
ga je je uitslagen beperken omdat je bijv. geen voornemen hebt om 3D/sport ermee te vliegen, dan kan je de 14,5 wel gebruiken.
Maar je zal dan nooit aan een combinatie van +- 12 graden pitch met voldoende cyclic komen.
Dat wordt dan minder uitslag.

17,5 is echt teveel, want de 16 mm die aangeraden worden geeft al niet zo'n geweldig hoge resolutie op de servo's

Ik had hetzelfde, en heb toen hoorntjes in de grabbelbak bij een modelshop gevonden die wel 16 mm waren van hart servo tot gat.
Ik geloof dat ze er ook zijn voor JR en Futaba van het merk Dubro.

Groetjes,
Eric

Back