Protos FBL

Hoi Bart,

Bedankt voor dit topic. Ik ben ook van plan mijn Protos flybarless te maken. Ik vroeg me af waar heb jij de FBL conversion kit gekocht hebt. Ik kan hem niet vinden bij de nederlandse sites waar msheli.com me naar verwijst.

simon

Hoi Bart,

Bedankt voor dit topic. Ik ben ook van plan mijn Protos flybarless te maken. Ik vroeg me af waar heb jij de FBL conversion kit gekocht hebt. Ik kan hem niet vinden bij de nederlandse sites waar msheli.com me naar verwijst.

simon

Leuk om te horen dat mensen er iets aan hebben! Kleine update in de update, komt bij fastlad vandaan ;)

Ziet er heel goed uit Bart :)
Zie dat je de MSH swashdriver hebt gebruikt, van CNC Delrin en niet van plastic zoals sommigen denken.
Nu zal het wel helemaal een raket zijn!.

Net nog een verhaaltje eronder. Klopt als een bus, mooi delrin. En de msh ombouwkit is vergeleken met andere merken een koopje.

Het is nu al vergeleken met de normale 500 een raket, maar denk dat er nog wel wat in zit met een goede lipo. Governor heeft het erg moeilijk als je een beetje je best doet ;)

en nog minder parts dan hij al had.
Een protos heeft al weinig onderdelen en vliegt standaard ook al geweldig vind ik. voor mij naast de sim de ideale 3D trainer...
Ik ga eerst mijn T700 op FBL proberen, vrees dat mijn Protos vrij snel zal volgen :mrgreen:

Poosje geleden dat ik hem woog, maar ik dacht vliegklaar 1570 gram.
En dat is met MSH Carbon frame, Kontronik 80A en 2500 Mah 6S1 lipo in mijn geval.

Dat is wel erg licht. 80A gebruik je de BEC van? Mid size servo's?

Vliegmaatje heeft de protos(plastic,paddles,MSH motor,jazz55) gewogen op 1790 gram als ik me niet vergis. Wel met regulator en 2S1000mah rx pack. 460 gram lipos. Die ik nu heb weegt 400 gram.

Tussen het CF en plasticframe zit minimaal verschil?

Ja, mid size servo's (JR DS3405 3x, Spartan760 + DS3500G) en internal bec van de jazz.
Er zit iets van 25 gr. verschil met de carbon versie, ietsje zwaarder.
En mijn packs zijn vrij licht, outrage 25C 6s1 381 gr.

Laatst bewerkt:
Ter vergelijk: mijn carbon Protos is vliegklaar 1625 gram, lipopack van 389 gram.
Met glasvezel canopy 48 gram, is waarschijnlijk iets zwaarder dan de plastik canopy?

Laatst bewerkt:
Net gewogen, in de bladhouders, precies 1660 gram. Kan nog zo'n 20 a 30 gram vanaf door meters bekabeling te korten. BEC weegt rond de 45 gram.

Klopt wel dan! Dacht dat m'n oude trex 500 iets in de 1850 a 1900 woog.

Ja klopt echt, heb het nog eens nagekeken.
En de glasvezel kap is uiteraard een stuk zwaarder dan het dunne kunststof kapje waar ik nog steeds mee vlieg.
Die 1660 gram kan hij prima hebben volgens mij, soms heeft het zelfs wel een voordeel voor de vliegeigenschappen op sommige heli's.
Ik hoorde wel dat MSH in januari uitkomt met een vernieuwde lichte kunststof versie van de canopy.
Praktisch onverwoestbaar deze keer :).

Back