Hallo allen,
Ik overweeg een Proxima II van Reichart bij Staufenbiel te kopen.
PROXIMA II ARF-E | Elektro-Segelflugzeuge | Flugmodelle | Modelle | Staufenbiel
Het vreemde is dat bij de motorkeuze 3 motoren worden genoemd en dat in het bijbehorende filmpje van Airmix nog een 4e motor wordt genoemd.
Voor wat betreft het gewicht:
Proxima II 1450 gr.
2x servo D5000 MG a 56 gr. 112 gr.
4x servo D250MG a 23 gr. 92 gr.
1x accu 3S3300mAh 268 gr.
1x regelaar Smart 60A 60 gr.
klein materiaal prop,spinner etc 50 gr. (inschatting)
totaal zonder motor 2032 gr.
De aangeboden motoren:
AL3548 buitenloper 35x48mm 170 gr. 900kV 50A 13x6,5 630W
HQ3644 buitenloper 37x43mm 143 gr. 800kV 40A 12x6 380W
HQI3661 binnenloper 36x60mm 255gr. 1200kV 30A 9x6 700W
IL3656 binnenloper 35x56mm 260gr. 1200kV 55A 10x6 450W (filmpje)
Verwachting:
Ik verwacht van de gekozen motor dat hij het vliegtuig in een korte en steile vlucht naar boven sleurt en dus voldoende power heeft.
Motorkeuze:
Nou is mij duidelijk geworden dat een motor met zo laag mogelijk kV en een zo groot mogelijke prop het meeste rendement levert. Dit zou dan kunnen betekenen dat de binnenlopers afvallen, de HQ3644 te weinig vermogen heeft en de AL3548 overblijft. Is deze redenatie juist?
Als ik hier als tegenhanger een Axi motor tegenover zet, zou dan de 2820/14 buitenloper 35x48mm 151 gr. 860kV 30A 13x6,5 prop vergelijkbaar zijn?
Wellicht geef ik zelf het juiste antwoord maar wil toch graag jullie mening.
Ik overweeg een Proxima II van Reichart bij Staufenbiel te kopen.
PROXIMA II ARF-E | Elektro-Segelflugzeuge | Flugmodelle | Modelle | Staufenbiel
Het vreemde is dat bij de motorkeuze 3 motoren worden genoemd en dat in het bijbehorende filmpje van Airmix nog een 4e motor wordt genoemd.
Voor wat betreft het gewicht:
Proxima II 1450 gr.
2x servo D5000 MG a 56 gr. 112 gr.
4x servo D250MG a 23 gr. 92 gr.
1x accu 3S3300mAh 268 gr.
1x regelaar Smart 60A 60 gr.
klein materiaal prop,spinner etc 50 gr. (inschatting)
totaal zonder motor 2032 gr.
De aangeboden motoren:
AL3548 buitenloper 35x48mm 170 gr. 900kV 50A 13x6,5 630W
HQ3644 buitenloper 37x43mm 143 gr. 800kV 40A 12x6 380W
HQI3661 binnenloper 36x60mm 255gr. 1200kV 30A 9x6 700W
IL3656 binnenloper 35x56mm 260gr. 1200kV 55A 10x6 450W (filmpje)
Verwachting:
Ik verwacht van de gekozen motor dat hij het vliegtuig in een korte en steile vlucht naar boven sleurt en dus voldoende power heeft.
Motorkeuze:
Nou is mij duidelijk geworden dat een motor met zo laag mogelijk kV en een zo groot mogelijke prop het meeste rendement levert. Dit zou dan kunnen betekenen dat de binnenlopers afvallen, de HQ3644 te weinig vermogen heeft en de AL3548 overblijft. Is deze redenatie juist?
Als ik hier als tegenhanger een Axi motor tegenover zet, zou dan de 2820/14 buitenloper 35x48mm 151 gr. 860kV 30A 13x6,5 prop vergelijkbaar zijn?
Wellicht geef ik zelf het juiste antwoord maar wil toch graag jullie mening.