PSV is kampioen.....

Iemand nog andere ideeen hoe de nieuwe generatie voor te lichten.....:)

Laat ze eens een dagje naar de basisschool gaan, onze dochter kwam daar laatst met een zeer wijze les vandaan, nadat een klasgenoot zich had misdragen en de juf dit voorval in de klas besprak. De strekking van haar verhaal, "eerst denken, en dan pas doen". Denk na over de gevolgen van iets wat je wilt doen, en niet alleen maar "oh, gaaf!" Er is een verschil tussen spontaan zijn, en blindelingse impulsiviteit. Het laatste past alleen meer bij de geest van deze tijd, en dan ligt een ongeluk al snel op de loer. Zie je ook in het verkeer, niet vooruit kijken, alleen naar de auto direct voor je. En dan zie je niet dat ze 5 auto's verder naar voren beginnen te remmen, en ben je te laat...

Man, man man! Wat een hoop onzin weer!

Generatie Y is gewoon wat wij in de wandelgangen de "Ik heb er recht op" generatie noemen. Ze vinden dat ze overal recht op hebben maar nog nooit ook maar één recht zelf hoeven te verwerven.
Ze hebben nog geen dag gewerkt maar bij aanvang van hun contract willen ze al 36 vakantie dagen, want "die had ik op school ook".
Ze komen bij hun stageplek aan en vinden dat ze hetzelfde loon verdienen als een vaste werknemer want "ik doe hetzelfde werk".
Ze mogen rustig een half uur te laat op hun werk komen want "anders moet ik een uur eerder opstaan om de goede bus te halen".
Ze zijn aarts lui en doe alleen wat je hun letterlijk vraagt. Pro activiteit kennen ze niet. Wij noemen ze ook wel de "Not my job" generatie omdat ze wel zien dat er werk ligt, maar dat is hun niet gevraagd, dus is het niet hun probleem.
Ze willen het liefst zoveel mogelijk van thuis uit werken, maar halen nooit een dead-line want "er kwam wat tussen"
Ze willen een 40 uur contract, maar werken er hooguit 10 en faken de rest en zetten dat dan ook zo "cool" op twitter.

Als je jezelf over één kam scheert met een hele generatie, dan hoor je daar wat mij betreft ook bij.
Noem mij eens één ding dat iemand uit die generatie voor elkaar heeft gekregen dat niet met spelletjes of vage YouTube filmpjes te maken heeft?
Welke wetenschappelijke doorbraak heeft een generatie Y lid teweeg gebracht waar geen enkele kennis van de voorgaande generatie aan ten grondslag ligt?

Jullie lopen naar buiten, zien de zon, en roepen "Kijk, ik geef jullie: De ZON!" en de hele generatie zingt het hosanna.

Generatie Y wordt de ondergang van onze westerse beschaving omdat jullie niet naar buiten gaan om te ontdekken maar om te consumeren!

Vlieg vooral lekker daar waar het niet mag en doe alsof dat normaal is. Dan mogen de "oudjes" daar de brokken weer van oprapen zoals deze gepamperde generatie al sinds de geboorte gewend is.
Jullie poepen in je luier, en pappa ruimt het op. Jullie slopen iemand op een kerkplein na het stappen, en pappa trekt zijn rechtsbijstandsverzekering uit de kast en na 2 weken papiertjes prikken doen we weer net alsof er niks is gebeurd.

Bok een end op met je generatie Y en hou je gewoon aan de regels. Je hebt geluk dat je in dit laffe kikkerlandje woont en dat je er mee weg komt.
Probeer die onzin eens in Turkije, Spanje of zelfs Italie en kom dan hier vertellen hoe het is afgelopen, ok?

Ik merk dat jij jezelf heel geweldig vindt, maar ik voorspel je een lang leven zonder al te veel werk en al zeker geen inkomen.
Weet je wie dat gat dicht? Precies. Wij! De generatie die wel weet wat werken is en die zich wel aan regels weet te houden.
Onze generatie heeft geleerd dat je alleen de regels breekt die om te beginnen al niet goed waren.
Wij weten ook dat er ook regels zijn die wel degelijk zinvol zijn!

Ga jij op zaterdag avond de vader van een 8 jarig jongetje vertellen dat zijn zoontje niet meer leeft omdat er vanaf 35 meter hoogte een 2,5 kg zware drone met 100km/u ter aarde stortte op zijn hoofd omdat er een ezel een filmpje wilde maken van een groepje hossende hooligans?
Nee he? Dat mogen wij weer opknappen.

Sorry, aan iedereen die dit hele verhaal heeft moeten lezen en er niks mee te maken heeft, maar ik walg van mannetjes zoals jij!
Kun jij niet gewoon iets anders gaan doen en nooit meer posten in dit forum?
Wij vinden je niet cool. Het tegenovergestelde zelfs! Losers zoals jij maken deze hobby kapot!

Mooi verteld arpione je hebt helemaal gelijk dit soort dingen moet je gewoon niet doen. ook al vind iedereen het vet/cool/ziek als niet veilig is gewoon niet doen.

En veel mensen weten niet dat zo'n nog wel es regelmatig naar beneden komt.
Als dit gebeurt is t niet meer leuk en cool!

Bent met de rest eens dat je dit gewoon niet moet doen! Hoe meer er ongelukken gebeuren, hoe strenger de regels worden! (En die zijn nu al vrij streng! ;))

hallo alle brave jongens van de klas....:)

ik zal niet in de verdediging gaan,want dan krijg je het wellens nietes spelletje en dat beoogde ik niet met mijn posting......
ik heb sinds ik mijn drone, een Q500 gekocht heb, heel veel gelezen op diverse fora in nl,de,usa....
Veiligheid staat voorop en nooit onbezonnen dingen doen.De huidige drones worden steeds beter,hebben al ingebouwde no flyzones,etc
Alle perikelen met de phantom heb ik ook tot mij genomen zoals flyaways.....
Maar waarom toch die angst dat de regels strenger zullen worden.......het mechanisme is precies hetzelfde als hoe het gegaan is toen de iphone
geintroduceerd werd....de boetes zijn ook steeds hoger geworden.....en waarom....?
Altijd als er iets nieuws komt voor de mensen worden zekerheden die ze voorheeen hadden aan het wankelen gebracht.Hier is niks mis mee.
De tijd zal het leren hoe e.e.a. zich ontwikkelt.Dat er meer regels komen is duidelijk,maar dat dat zou komen door onverlaten,ondoordachte
gevaarlijke onverantwoordelijk gedrag zoals ik ....:) trek in in twijfel.
En ik zal nooit meer een posting doen hiero, want ik weet nu al zeker wat men denkt...he daar heb je die onverlaat die onze hobby kapot wil maken...:)
er is 1 iemand hier op het forum die mij een klein beetje begrijpt wat ik wil zeggen....:) en een goe d verstaander heeft maar een half woord nodig.

Oja , ik heb nog 1 vraagje.....ik begrijp echt totaal niet waarom iemand beroepsmatig zou willen gaan vliegen met een drone....
zoveel regels die steeds strenger worden en er toch voor kiest om door te gaan.....Zou die de koek voor zichzelf willen hebben wat er te verdelen valt...
Graag een visie hierover..
voor alle een fijne koningsdag toegewenst.
Groet Davidoff.

Moet dit nu allemaal op dit forum????

Het is bedoelt dacht ik voor multicoptervliegers die elkaar moeten kunnen helpen met vliegproblemen ect.

Dit hoort meer thuis op Facebook of id.

Joop

@Davidoff040 :
Echt, jij bent OF een trol OF je hebt een plank voor je hoofd waar je voor een heel dorp een voetbalwedstrijd op kan projecteren.
@een opje:
Van mij mag deze "kijk mij eens effe stoer dom doen" thread ook wel dicht eigenlijk.
Wie mij kent weet, ik wordt niet snel kwaad, maar met dit soort figuren...

Het gaat je goed Davidoff......jammer dat mensen niet tussen de "regels" van jou verhaal lezen. Maar ik merk wel vaker op topic in dit forum dat personen wel erg kortzichtig zijn en vaak meteen erg druk/agressief reageren. Jammer......Of de "oudere" generatie zoals ik altijd zo heilig is geweest? Weet wel zeker van niet......Ik vlieg binnen de regels maar zoek wel de grenzen op. Taal-en woord gebruik van bijv. Arpione vind ik buiten de grenzen.

@Davidoff040:
respect voor je eerlijkheid ivm openheid van je vliegplek(ken)
echt brave jongens zijn we ook weer niet want we FPV'en gewoon verder ook al is het *verboden
*(zonder spotter / leerlingkabel aan 2de zender bla bla bla bla)

de *meeste mensen (*niet vliegers) denken dat we hun spioneren etc etc (buurvrouw willen zien in de badkamer)
dat komt door de constante media aandacht !!!
dus de meeste van ons zijn daardoor naar de bossen en weides verhuisd
daar waar je alleen een boom of een KoeienFlat kan raken
we zijn ook kleinere en veel lichtere quads gaan vliegen (max 600grm)
de meeste mensen (niet-vliegers) denken dan aan speelgoed en niet meteen aan Drones .. Drones .. Drones

binnen bebouwde kom: 2jaar geleden kwam je meschien nog weg met dit soort acties
maar als je het nu zou doen en er gebeurt iets (crash etc etc) dan kom je op het *nieuws en wij allen zijn de pineut (serieus)
(*en geloof me als eerste in de uitzending .. nog voor de IS-gekken en Aardbevingen)
zoals jij wilt gaan vliegen met je Q500 in een centrum --> raad ik sterk af op GPS
want die gaat 'helemaal niet goed' werken met de vele vele WIFI's in de buurt
En dan heb je nog eens de Hossende Menigte .. ik denk dat ze het Prachtig vinden als ie op de kop na onderen komt door een blikje Heineken ..!!

Dusss .. dat de meeste Negatief Reageren op je Topic is doordat we/hun gewoon lekker willen vliegen zonder Strezz
als er b.v in Mexico een Phantom na onderen komt (boven mensen etc etc) .. worden wij ervoor aangekeken

Have fun met je Q500

Door mijn post heb ik toch veel geleerd hoe, even generaliseren, men denkt in het algemeen. En ja ik wil ook mijn grenzen opzoeken, maar zal het nader onder de loep nemen...
Verder gaat ie goed hiero, ben erg tevreden met mijn Q500.
Ook denk ik wat je zegt DannyMetal, dat stel dat er een drone naar beneden komt en schade veroorzaakt de media de schade vele malen groter zullen maken en de veroorzaker
zullen lynchen ten eigen faveure.
Maar goed, ik zal het hierbij laten wat betreft deze posting.
Groet Davidoff.

Zeker, zo staat er o.a. dat drones onder de 25kg als modelvliegtuigen worden gezien, en max 300 m hoog mogen, de piloot direct zicht op zijn toestel moet hebben, en er niet boven mensen of gebouwen gevlogen mag worden. Dat is met wat gezond verstand ook te bedenken. FPV is leuk, maar als de link met de FPV camera weg is, storing, en je houdt de quad niet in je directe zicht, dan vlieg je blind met een vliegende grasmaaier... Dat je niet boven mensen moet vliegen lijkt me ook vanzelfsprekend.

ik bepaal zelf wel als ik verantwoord bezig ben of niet !!! , vele plaatsen laten het toch toe om te mogen / kunnen vliegen..
we zijn mensen dus er is altijd wel iemand te vinden met commentaar

hetzelfde als dat mensen zich storen aan drones omdat hun privcy gestoord word :confused:, MAN mensen word toch eens wakker op elke hoek van de straat word je gefilmd maar daar zegt niemand wat over..:)

Edit : Oh het draadje was al verder dan ik zie ik hahaha

ik bepaal zelf wel als ik verantwoord bezig ben of niet !!! , vele plaatsen laten het toch toe om te mogen / kunnen vliegen..
we zijn mensen dus er is altijd wel iemand te vinden met commentaar

Niets mis mee met zelf bepalen, iemand met een goede dosis gezond verstand moet daartoe in staat worden geacht, en zich bewust zijn van eventuele risico's. En daar gaat het vaak mis, het risico wordt onbelangrijk geacht, of als onzinnig afgedaan. En dan krijg je de discussie dat het voor sommigen een aanvaardbaar risico is om wat verder te gaan, als het maar mooie beelden of positieve reacties oplevert van anderen die het "kicken" vinden. Maar is het nog steeds kicken als je de controle verliest over je drone, en deze in een groep mensen terecht komt? Je neemt niet alleen een risico met je drone, als je buiten "de veilige paden" gaat, je neemt ook risico met de gezondheid van andere mensen, die niets met je hobby te maken hoeven te hebben, en er niet voor hebben gekozen om de gevolgen van een achteraf gezien foute keuze te hebben.

Het is ook vast "kicken" als iemand met een stuntvliegtuig op een meter van je balkon komt langsrazen, en een piloot zou kunnen redeneren dat hij precies weet waar hij mee bezig is, dat hij zijn toestel door en door kent, wel moeilijker stunts heeft uitgehaald, etc. Maar als datzelfde vliegtuig zich in een flat boort tijdens zo'n stunt, dan vinden diezelfde mensen het ineens "onverantwoord gedrag" en spreken er schande van.

Ik blijf van mening dat je dit prima samen kunt vatten onder een misschien oudbakken spreekwoord, "denkt aleer gij doende zijt, en doende, denk dan nog" En dan gaat het niet alleen over drones, maar dit is op veel meer terreinen toe te passen.

P.S. ik heb niets tegen drones of ander vliegend materieel, het is een mooie hobby, en als we verantwoordelijk blijven vliegen, dan blijft het ook een mooie hobby. Het is fijn dat je niet meer hoeft te betalen voor een vergunning om met RC spul te mogen werken, laten we het niet zover laten komen dat er op een gegeven moment een "drone-certificaat" nodig zal zijn zelfs als je met een kleintje van een paar tientjes wat rondjes op een verlaten grasveld wilt vliegen.

En bij die wijze woorden sluit ik me 100% aan. Je verwoordt het prima als je zegt dat de grens wordt overschreden zodra het goed en de gezondheid van anderen in het gedrang komt omdat jij iets wil doen voor de hobby. Zolang je het ergens doet waar dat niet zo is, zie ik er ook geen kwaad in.
Als je boven 10.000 hossende mensen vliegt, met al hun mogelijk onvoorspelbare gedrag in je achterhoofd, is dat risico aanmerkelijk groter!
Als mensen die "gezond verstand" regel niet toepassen dan komen er mensen die dat voor ze gaan doen en daar hebben we straks allemaal last van.
Als wij onze hobby niet zelf reguleren, dan regelt de overheid dat voor ons, en geloof me, dat is het laatste wat we willen, toch?

Back