Dag Erik, dat wordt een mooie restauratie.
Over de motor en schroef heb ik ook m'n bedenkingen. Het wordt heet en dan is het over en uit.
Zou het een en ander gaan kortsluiten, ben je echt alles kwijt.
Regelaar, motor, accu en overige electronica. Ja, het klinkt als gezeur... niet zo bedoeld.
Motor met een lager toerental of brushless + regelaar die hogere stromen aan kan... is het een duo staafmixer met korte vaartijd.
Of 'die' reductie van 3:1 (verboden woorden). Dan draait het vrij nog dik 5000 rpm. Dat zou wel eens hard zat kunnen zijn.
Gaat zo een bootje alsnog heel vlot, maar vaart ook iets beter. Zal het nog bestuurbaar blijven?
Anders... Probleem of voordeel van een lipo is, dat deze met behoorlijke constante zeer hoge stromen kan afgeven.
Met een 6S lipo kan je bij wijze van, lassen, zoveel vermogen schuilt er in. 2S is naturlijk niet zo potent.
Ik had er een soldeerboutje mee doormidden in een flits

(dat was een dure)
Is de accu straks uitneembaar? Of heb je een lipozak waar het hele model in kan. Beste is tot een uitneembare accu oplossing te komen. Dan kan je de accu veilig laden.
Gaat er iets fout, brand niet je huis af, met heel veel geluk alleen het model.
Ik heb de voorbeelden gezien bij de vliegclub. bijna +800 euro weg. Accu zat in de kist. Toch zonde.
Inloopverhaal als door de jongens benoemd, voorbeelden op internet, YouTube, geeft de burger moed. Een ervan...
[media=youtube]s59IYfUAdfE[/media]
Groet Bas
PS:
Speed 400 7.2v
Blokkeerstroom is 21A bij 7.2v (onderstaand een inschatting)
Zou je hem op 7.2v volt draaien met deze propeller Ø 40mm, spoed 1,2. Trekt de motor een kansarme 16A.
Draait op een laag rendement. 94,5 Watt in, komt er slechts 23 Watt uit. Toerental wellicht 4350rpm.
Het verschil in Watt's bestaat uit in opwarming van de aarde.
Met twee motoren 32A, 5000mA heb je dan 10 minuten vaartijd.
Zet je er een gedoodverfde reductie tussen, 3:1 draait je motor op zowat 66% rendement, toerental op je schroef 4250 rpm. Per motor trek je onder de 5A, bijkans nog een stuk lager. Is je volgas vaarduur bij 500mA een half uur?
Vaar je veiig, gaat er niets stuk.