Eerlijk gezegd kan ik me nauwelijks voorstellen, dat een carfuse bij zo'n bordje de boel heelhoudt, maar ik zie uiteraard nooit de bordjes die heel blijven.
Ik repareer van diverse merken zowel de E-sky als de Walkera bordjes en je ziet meestal, dat de fets explosief het tijdelijke voor het eeuwige hebben verwisseld. Er zit dan een kratertje of een barst in, wat betekent dat er nauwelijks enige tijd is geweest voor het oververhit raken. In veel minder gevallen zie je, dat de print (die voor enige koeling zorgt) ook warm is geworden of is verbrand. Hierbij heeft het dan blijkbaar een tijdje geduurd voordat de zaak stuk ging en in zulke gevallen had een zekering wat kunnen doen.
Het stuk raken gebeurt trouwens in verreweg de meeste gevallen bij het geblokkeerd raken van de motortjes bij een crash. Jezelf aanleren flitsend snel het gas dicht te doen zal dan ook de meest effectieve manier zijn om de elektronica heel te houden.
Elektronica is nu eenmaal in het defekt raken veel sneller dan welke zekering ook. Zo'n zekering voorkomt meestal alleen maar brand, wat natuurlijk ook niet onbelangrijk is. Een PTC is een weerstand, waarvan de waarde bij opwarming verandert. Als zekering zou ik 'm niet gebruiken, daarvoor is 't ie trouwens ook veel te traag. Er bestaat ook zoiets als een polyswitch. Deze wordt ook warm bij het overschrijden van een bepaalde hoeveelheid stroom en gaat dan open.
Als je een zekering gebruikt, hou het dan bij een carfuse. Daarbij heb je ook het minste last van onbetrouwbare kontakten als 't ie in een houder zit en als je 'm vast insoldeert heb je grote soldeervlakken ter beschikking.
[edit]Oeps, ik zie dat Polyswitch één van de benamingen is van een PTC fuse, het is dus hetzelfde en wordt ook wel Polyfuse genoemd[/edit]