pulsejet bij Apollo 11mei2008

fbk

PH-SAM
Ik was op 1ste Pinksterdag 2008 bij de vliegshow van modelvliegclub Apollo te Horst.
Veel gezien, vooral maakte indruk bij mij de demonstratie van de pulsejets, er zouden er 2 gaan vliegen, maar helaas had de tweede problemen, steeds na de start stopte de pulsejetmotor ermee. Hier een kort filmpje van de andere pulsejet die wel heel erg goed vloog...............
http://airtoimedia.nl/web/upload/fbk/pulsejet_11mei2008.mov geluid van de pc vooral goed hard zetten :cool:

Mijn fotocamera bleek te eenvoudig om het supersnelle model goed in beeld te krijgen, maar het geluid geeft een goede indruk van het geweld van zo'n pulsejet motor, wow, dat moet je gewoon in het echt meemaken :)

Laatst bewerkt:
het geluid geeft een goede indruk van het geweld van zo'n pulsejet motor, wow, dat moet je gewoon in het echt meemaken :)

zeker wel mooi geluid van deze pulsejet..wat voor een motor is het? en wat kost een pulsejet

als ik er bij ons op de club mee ga vliegen kunnen we wel opdoeken denk ik..maar speed en sound is wel de mooiste combinatie...

zeker wel mooi geluid van deze pulsejet..wat voor een motor is het? en wat kost een pulsejet

als ik er bij ons op de club mee ga vliegen kunnen we wel opdoeken denk ik..maar speed en sound is wel de mooiste combinatie...

Het is een soort van motor zoals er vroeger in de 2e wereldoorlog op de V1 zat. Je kunt de motor voor €600,- kopen bij de pulsoschmiede in duitsland. Wij hebben hem gedeeltelijk gekocht bij de pulsoschmiede. We hebben daar alleen de buitenmantel besteld. We hebbe zelf de mogelijkheden om het binnenwerk te maken. Dat bespaard weer wat kosten, en je kunt zelf gaan expirimenteren.

Je mag er inderdaad vrij weinig mee vliegen. Maar wij gaan van allerhande shows af, zodoende kunnen we toch nog redelijk vaak vliegen. Je moet er gwn zelf achteraan gaan. Het zijn meestal shows of speciale evenementen waar je mag vliegen.

Groetjes Hans

Laatst bewerkt:
Hans, je legt het m.i. een beetje onhandig uit, een pulsejet is nu juist geen raketmotor, het is een straalmotor. Een raket(motor) neemt zijn eigen zuurstof of zuurstofleverancier mee, een straalmotor gebruikt zuurstof uit de atmosfeer.

Laatst bewerkt:
Ron, Ik heb et gewijzigd... Zo was het mij altijd verteld. Maar ik heb er geen idee van maar je zult wel gelijk hebben. Had et alleen niet echt verwacht, omdat er niets inzit wat draait of iets dergelijks. Het klappert alleen maar. Maar je zult wel gelijk hebben.. ;)
Het maakt een hoop herrie en gaat redelijk snel, en daar gaat het mij om ;) Het mooiste wat er is wat mij betreft :D
Groetjes

werking

@Ron.

Werking pulsejet ligt iets genuanceerder, ook de pulsejetmotor is een 'pulserende' machine net zoals een 2 of 4 tact motor, oftewel een onderbroken verbrandingscyclus maar dan met heel veel minder bewegende delen dan een 2 of 4 slag motor.
Turbine heeft een ononderbroken verbrandingscyclus en doet alle benodigde processen tegelijkertijd om energie te leveren, een raketmotor ook.

@Hans, je Harpoon weer in 'working order'? jammer, omdat je toch een eind ben komen rijden naar Rozenburg.

Groet Ger.

@ ger
De harpoon is weer helemaal klaar. Was eigenlijk ook maar een kleinigheidje. Het servo bakje voor het links/rechts van de neuspoot was afgebroken. We hebben altijd een hoop reserve onderdelen bij, behalve dat.. hahah Maar is alweer klaar dus dit weekend gaan we weer knallen:)

Groetjes

mooi

@Hans.

Veel plezier bij Jupiter en houdt het heel :wink:
Ger.

Back