Puma Mk V oftewel Next Generation

Even een update van mijn puma.
Hij heeft nog niet gevlogen, want hij is nog steeds niet klaar. Al die tijd heeft het model op de bouwtafel gestaan, maar niets meer aan gedaan. Dingetjes in huis moeten doen. Andere motor aangeschaft. Waardoor alle tijd ergens anders aan opging dan bouwen. Maar gisteren weer langzaam begonnen. Want toen had ik het stabilo uitgelijnd en verlijmd met de romp. Vandaag is het kielvlak aan de beurt, dat ga ik zo doen.

@Dirk, hoe heb jij je hoogteroeren gekoppeld. Een houtje van links naar rechts?

Dat is lang geleden, ik had me al een paar maal afgevraagd hoe het met jouw Puma zat,
Mijn hoogteroer is vanuit de romp aangestuurd en ze zijn verbonden met een stuk staaldraad zoals je kan zien op de foto,
X-25B 00008 by Dirk Wouters, on Flickr
in de roeren heb ik dan een groef gefreesd waar deze staaldraad net in past en deze is dan met hotglue vastgelijmd. Het is niet zo duidelijk maar toch te zien op de foto.
X-25b (4) by Dirk Wouters, on Flickr

Dirk

Veel tekening komt er niet aan te pas, het zijn twee Puma rompen met dan een aangepaste vleugel en stabilo. Tot nu toe is het maar een hersenspinsel maar de spanwijdte zal ergens tussen 1m80 en 1m90 liggen verwacht ik. Verder staat er ook in het lastenboek dat het flink vooruit zal moeten gaan, ik heb er al twee flinke motoren voor liggen maw het zal geen model voor watjes worden :D

Inderdaad Nico, daar heb ik de inspiratie opgedaan ;-)
De Duitsers hadden ook wel projecten van dien aard met twee ME-109 rompen

Dirk

Hoi Dirk,

Ik heb de bestanden binnen gehaald uit je dropbox en ga kijken of het mij weer gaat lukken dat snijden.
Maar eerst materiaal zoeken.

Laatst bewerkt:
Hoi Dirk,

Tjonge wat ziet het model er goed uit, maar ook de bouw wijze staat me enorm aan. Ik heb zelf een CNC frees maar zou dit graag willen uit breiden met een CNC snij machine. De bouwwijze met deze segmenten spreekt mij heel erg aan voor wat fun modellen.

Met welke software werk jij? Hoe deel je het model zo op in segmenten?

Voor mijn frees werk ik met Solidworks, Cambam en als laatst Mach3.

Tnx.

Back