Putt-putt, pop-pop, can-can, puf-puf bootje bouwen.

Hardstikke bedankt voor alle uitleg :)
Ben ik even blij dat die dingen kapot gaan, dan kan ik ze gratis en voor niets ophalen!
verder zoek ik nog effe in de garage een nieuw stuk blik voor een nieuw bootje, en kan ik vrijdag en komend weekend een nieuwe poging wagen!

Foto's volgen vrijdag omdat ik nu wijnig tijd en zin heb, en niet echt iets boeiends om te fotograferen op een hoop siliconenkit en lijm, en blik na.

Igor

Pfff, net van dat instalatiebedrijf, kom ik daar aan, krijg ik te horen dat ze het niet of nog niet hadden..

Ben het nu een beetje zat aan het worden...
voortaan eerst bellen of ze ze apart zouden kunnen leggen...

Igor

Ah, balen :( Gisteren ben ik ook even weer verder gegaan, ik heb het waxinelichtbakje helemaal geisoleerd met muurvuller, wordt steenhard! toen er 2 gaatjes in geboord, en daar de rietjes in gedaan. Nadat het was opgedroogd, heb ik het even geprobeerd: HET WERKT!

Jammergenoeg duurde het niet lang, het bootje zonk. nu ben ik weer bezig met een nog beter waxinelichtbakje, ik zal jullie op de hoogte houden!

groeten!

@ igortje: Ik heb zelf ook bij bouwmarkten gekeken bij osn in de buurt.. maar niemand heeft iets van een goede diameter.. Maar heb je geen modelbouwwinkel in de buurt? Ik ga waarschijnlijk binnenkort naar quartel in zwolle.. en ik denk dat de kans groot is dat ze het daar wel hebben.. Aangezien ook heel veel modelbouwsite's zulke buisjes aanbieden.. Ik hoor het wel van je :wink: zal je op de hoogte brengen als ik er een heb gemaakt :D lijkt me hoogstens een middagje werk :wink:

Christian :)

Heren heren, tot 10 tellen....

Morgen komt sinterklaas weer aan, nu allemaal weer braaf zijn..

Robert

Nou, Daar ben ik weer.
Er zijn ondertussen héél veel berichtjes bijgekomen!
(en ik heb er ondertussen alweer héél veel verwijderd)

@ Botter, we hebben hier 1 modelbouwwinkel, met aleen treintjes en auto'tjes. en is zo groot als een garage. en het lijkt me niet dat ze het zouden hebben. En warom geld uitgeven aan een buisje als je gratis thermokoppels kan krijgen. Ik wacht gewoon geduldig af en de volgende keer als ik langs ga (vanmiddag?) bel ik eerst even!

Voor de rest, foto's komen vandaag (echt) en ga ik ook even proberen met waxinelichtjes-bakjes.

iemand alsnog een tip?

Igor

Je beheert je eigen topic.. Dus je kan alle berichten die je niet aanstaan gewoon verwijderen.. Ik geef je trouwens ook groot gelijk.. Maar ik moest gewoon even reageren.. Maar het kruisje rechtsboven elk bericht betekend verwijderen.. zo kan je elke bericht wat niet bij het topic hoort verwijderen.. Misschien kan je dat beter doen.. Dan is je topic weer waar je het voor opgericht hebt :wink:

Groeten Christian :)

Hierbij alle onzinnige off-topic berichten verwijderd. en nu veder over de Put-Put of Pop-Pop bootjes!

Goedenavond!

gisteren ben ik weer even verder gegaan, de muurvuller was opgedroogd en het bakje was geheel luchtdicht. ---> Alles klaargemaakt, vuurtje aangestoken en maar wachten. Na een halve minuut begon hij al stoom te produceren, wat er ook uit kwam. Jammergenoeg zoog hij geen water aan, dat komt doordat ik het rietje nogal lang heb gemaakt, té lang dus blijkbaar.

Morgen misschien even verder!

Groeten Thomas.

mmm het gaat ook simpeler hoor

-frietbakje
-stator van een elektro motortje (omhulsel)
-2 silicone slangetjes
-1 sateprikker
-1 waxine lichtje

het omhulse van het motortje met silicone dichten
silicone slangetjes door de gaten waar normaal de as zit en ook afsichten.
daarna motortje op sateprikker lijmen en sateprikkern op de randen van het frietbakje.
vervolgens gaatjes in het frietbakje maken waar de slangetjes doorheengaan, ook afdichten.
et voila:

om te varen:
met injectiespuit(zonder naald) water in een van de slangetjes doen, waxine lichtje aansteken en eronder schuiven

EN gaan met die banaan

werkt echt heb ik zelf eens gemaakt toen ik me verveelde

groeten loran

Hoi, Raar idee met zo'n motor omhulsel :) maar zolang het maar werkt :)

Net ook 2 waxine lichtjes-bakjes in elkaar gekit, nu licht het te drogen. ik ga mn bootje straks effe opschonen (effe oude pop-pop motor er uit slopen en de nieuwe er in maken, foto's volgen hopelijk vanavond, aangezien ik met 2 vrienden een avond ga PSP'en weet ik niet of het er helemaal van komt... Maar ik beloof dat ze dit weekend er zullen zijn!

Voor de rest komende dinsdag middag nog even bellen, en dan woensdag na school weer effe langs.

Igor

Vandaag Testvaart van de waxine lichtjes bakjes, eerst waterdicht test, ok werkt,
toen test zonder bootje, en hij begon het al een beetje te doen todat ik de rietjes niet meer vast kon houden omdat ze te heet werden.

dus snel bootje bouwen (ben de vorige 2 kwijt, zal iemand wel weg hebben gegooid :P)

dus snel saladebakje pakken, 2 gaatjes er in prikken met een schroevendraaier die ik even in een vlammetje had gehouden.
alles vastgekit
tijdje geprobeerd, en daar ging ie, hij deed het!! maar wel voor korte duur :P hij zonk (blijkbaar nog een lek, en de siliconenkit was op :P
Foto's heb ik gemaakt, zometeen even uploaden!

Nu weet ik in ieder geval dat de waxinelichtjes bakjes werken... Zolang ik nog geen buisjes heb en geen siliconenkit ga ik nog wat experimenteren.
en ik zal proberen een filmpje te maken!

Mvg

Igor

Edit:

Nog een tube (of hoe heet zo'n ''spuit''?) gevonden in de garage :)
Even een nieuwe maken!

Igor

Foto's bijgevoegd:

Probeersel 1:
18-11-07_1527.jpg

Waterdicht chek:
18-11-07_1159.jpg

Siliconenprut:
18-11-07_1514.jpg

Testen:
18-11-07_1527.jpg

Alvast voorberijding (voorbereiding??) voor de volgende:
18-11-07_1746.jpg

Foto's zijn gemaakt met mn mobiel, dus geen super kwaliteid.

ik heb er ook eens eentje gebouwd met hol koperdraad en 2 lege waxinelichtjesbakjes en piepschuim. om hem te late varen gebruikte ik aanmaakblokjes voor de bbque. dan tuft ie behoorlijk door, todat.

ik vergat het 2e bakje omgedraaid op het bakje te stoppen (dekseltje tegen te veel vuur)... bootje afgebrand :hammer:

teenhakker

Hallo, ik heb gistermiddag een motortje in elkaar geknutseld met waxinelicht bakjes,, opzich aardig gelukt, toen ik hem ging testen produceerde hij eerst wat bubbeltjes (waxinelicht eronder) en meer niet. Heb ik net weer geprobeerd met waxinelicht en aansteker eronder, hij begon meer te bubbelen, maar na een halve minuut zoog hij vacuum.

Weet iemand waar dat aan ligt?? Ik heb er inmiddels al 3 gebouwd en ik krijg steeds hetzelfde.

Hallo, ik heb gistermiddag een motortje in elkaar geknutseld met waxinelicht bakjes,, opzich aardig gelukt, toen ik hem ging testen produceerde hij eerst wat bubbeltjes (waxinelicht eronder) en meer niet. Heb ik net weer geprobeerd met waxinelicht en aansteker eronder, hij begon meer te bubbelen, maar na een halve minuut zoog hij vacuum.

Weet iemand waar dat aan ligt?? Ik heb er inmiddels al 3 gebouwd en ik krijg steeds hetzelfde.

Als je nu eerst eens wat duidelijker bent !!!!!!!!
Wat heb je nu gebouwd een puf puf bootje ???:confused:
Of een hete lucht machientje .
Oja een foto zegt ook nog wel eens wat.:rolling:

mvg
Frederik:D

halloooooo
ik heb een vraag ik probeert het te snappen maar ik kom er niet uit
wie kan mij er bij helpen
ik wil ook zo'n bootje bouwen maar ik snap niet hoe je hem bouwt
en wt je re voor nodig hebt
gr joost help mij pleas

halloooooo
ik heb een vraag ik probeert het te snappen maar ik kom er niet uit
wie kan mij er bij helpen
ik wil ook zo'n bootje bouwen maar ik snap niet hoe je hem bouwt
en wt je re voor nodig hebt
gr joost help mij pleas

Nog meer bootjes....................

Door dat kaarsje verwarm je water.. zet uit, spuuwt die dus de leiding uit waardoor er aan de andere kant een onderdruk ontstaat waardoorie die weer water aan zuigt dat hij verwarmd..

Joost,

je bent 15, dus je hebt al eens wat Engels gehad op school.

Probeer dan deze link maar eens.
Is niet te moeilijk, d'r staat een stap voor stap handleiding.

Anders even met vriend Google overleggen of hij wat in het Nederlands weet te vinden.

Wim

Back