PWM Switching Rate bij mega motors

• Topicstarter Topicstarter niels polfliet
  • Startdatum Startdatum
N

niels polfliet

Guest
Hallo allemaal,

Zoals in een ander draadje te lezen heb ik voor m'n laser 3D een mega 22/30/2 en phoenix 80 regelaar gekocht. Aan de regelaar is zoals gewoonlijk bij Castle Creations veeel in te stellen. Aan deze regelaar nog een nieuw snufje waar ik nog niet vertrouwd mee ben: PWM Switching Rate.
Er zijn 3 mogelijkheden;
-11KHz: Recommended for most brushless motors
-22KHz: Recommended for low inductance motors
-41Khz: Recommended for very low inductance motors

Volgens m'n pa heeft dit te maken over hoe ver de motor achterloopt op de fasen. Very low inductance is een motor die gelijkloopt met de fasen, low inductance loopt een beetje achter :? :?:

Maar wat is nu een mega motor? Wat is de optimale instelling?

Niels

Ik meende dat MEGA motoren 12 Khz het beste vinden dus ga voor 11 zou ik zeggen :) Mijn regelaars lopen ook op 11 en mijn MEGA motoren worden niet echt heet en hebben veel power :)

Bedankt Tadango. Weet je ook toevallig wat het is? Welke motoren/merken zijn dan low inductance? Ik zou graag weten wat het is :wink:

Niels

Hoi, Niels.
Laag inductie motoren zijn de ijzerloze motoren zoals Hacker, Lehner en Kontronik Fun serie motoren. Zeer laag inductie motoren zijn klokanker motoren zoals Kontronik Tango en Samba. Deze laatste 2 typen hebben zelfs een schakel frequentie van bijna 100.000 Herz nodig om verliesvrij in deellast te kunnen werken.

Bij een te lage schakelfrquentie gaat de motor "fluiten" in deellast en zijn de deellast verliezen in de motor groter omdat een laag inductie motor tussen de pulsstromen vertraagd en telkens weer versnellen moet.

Bij een te hoge schakelfrequentie heb je nodeloos meer schakelverliezen in de regelaar onder deellast.

Back