Q indoor Delft

Aankomende woensdag 7 december 2005, is het weer zo ver !!

De volgende data zijn :

Woensdag 21 december 2005,
Woensdag 4 januari 2006,
Woensdag 18 januari 2006

Helaas laten wij vanavond verstek gaan. Er wordt hier namelijk gestudeerd ( 8O 8O 8O 8O 8O )! Iedereen veel vlieg- en fladder-plezier gewenst...

Niemand gisteren geweest? Foto's?

Ik ben van plan om 4 januari te gaan met mijn spiksplinternieuwe E-Sky Honey Bee E004. Aangezien ik een totale beginner ben hoop ik dat er dan een meer ervaren persoon aanwezig is die de heli kan inspecteren of die 100% in orde is (er zit namelijk een trilling in die ik er niet uitkrijg) en mij kan uitleggen hoe ik het 1 en ander het beste kan finetunen op bv controlbox (dipswitches) en zender (trims).

No problemo.

Neem alleen wel een extra trui, sjaal, wanten enz mee.
En evt een sok oid om de batterij...

@ Cade,

Ik was er afgelopen woensdag voor de eerste keer en heb het er erg naar mijn zin gehad! Gewoon zoals het hoort: Veel vliegen en verder een goede sfeer! Ik ben ook pas twee weken aan het heli-vliegen met mijn DF4 en een hal is echt heel erg anders dan de huiskamer. Ik zou zeggen, kom eens langs en ervaar het zelf.

groeten Luuk

p.s.: ik heb al van meerdere mensen in mijn omgeving klachten gehad dat ik mijn fototoestel was vergeten...dus helaas! Volgende keer beter...

Goed om te horen dat het je bevallen is Luuk, kijk er hierdoor alleen maar meer naar uit :). 4 januari ben ik er ook bij om de eerste stapjes te wagen want hier thuis heb ik eigenlijk geen ruimte. Het zou gaaf zijn als jij er dan ook weer bij bent, ben wel benieuwd hoe je vordert in het vliegen en misschien ken je mij ook wat "tips en tricks" bijbrengen. Tenslotte heb ik eigenlijk ook een DF04 maar dan met betere electronica.

Ook zal ik er dan een gemodificeerd landingsgestel onder hebben hangen die ik op http://www.flyingsport.com tegenkwam en die ik vervolgens bij http://www.helidirect.com besteld heb. Dit landingsgestel is niet alleen sterker (en cooler :wink:) maar biedt ook een oplossing voor de antennedraad en ik kan mijn accu hierbij verder naar voren hangen. Bij het normale landingsgestel hangt de heli naar achteren ook al zit de accu helemaal in de voorste positie (terwijl de heli in evenwicht moet zijn als je 'm aan de paddles oppakt). Het landingsgestel is ook voor de DF04 verkrijgbaar, dus meteen een tip van mijn kant aan alle DF04 (en natuurlijk Honey Bee) gebruikers.

Tot 4 januari en alvast fijne feestdagen! Ik weet dat de mijne goed gaan bevallen want ik krijg dan mijn heli als kerstkado van m'n vriendin :wink:

Beste Cade,

Ik doe mijn best om er weer te zijn. Maar niet denken dat ik er alles van weet hoor! Ik ontdek wel telkens nieuwe dingen die ik graag wil delen. Over de kerst heli gesproken, waar die van jou onder de boom ligt, hing die van mij erin...(sssst, mijn moeder denkt dat het de kat was :wink: ). Ik zal even een aantal van mijn modificaties posten.

groeten en fijne feestdagen, Luuk,

25213DSC00722-med.JPG

Is er een mogelijkheid tot het opladen van accu's? M.a.w. zijn er stopcontacten aanwezig?

Anders ben je met 1 accu'tje natuurlijk zo uitgevlogen en om daar nou twee uur voor op en neer te rijden... :roll: :wink:

hmm ik ben er maar zonder een funcionele lama ,gister brak spontaan [nou ja spontaan ,zal wel van een eerdereklap geweest zijn] m,n bovenstabilisator koppeling af.
Gezien de binnen as waar deze aan vast zit nergens op voorradig is ,zit ik zonder me geliefde lama vanaaf :cry:

Geflapte appels, graag! :D

Q heeft ook lamaatjes
En met plakband, touw, kauwgom enz kom je toch ook een heel eind?

Pak me spullen ,rij naar het pontje ,zet de motor af om te wachten ,pontje arriveert ,wil de motor starten KABOEM
Een bougie uit z,n schacht geknald en bijna door m,n motorkap heen.
Hèèèèèl erg leuk ,heb 1.4 ton van de afrit kunnen duwen :evil:
Later terug gekomen en een andere bougie met ......................eheum ...secondenlijm :oops: vastgelijmd en ja hoor het gewoon doen :P
Heeel rustig naar huis gekropen zonder gas te geven en vandaag met een helespeciale tapset een totalen nieuwe bougieschacht er in staan draaien en ppfffffffffieuw hij doet het weer ,was eerst bang dat ik de hele kop moest gaan lichten ,een keer per jaar is wel genoeg :mad:
Alleen die motor kap ,damn wat zonde :cry:
jr3915.jpg

jr3951.jpg

Dacht al, waar is ie?

Foto van blok vooor reparatie?

?? Mercedes busjes op benzien?

nèu niet echt aan gedacht een foto te nemen van het blok :?
Eigenlijk zie je alleen een kale schacht met niks en drie goeie met alles er op .
Ik had zoooOOOOooo een haast om ,m te maken ,het is m,n bedrijfsbusje en die mag echt niet stil staan.

Als m'n verse cellen binnen zijn kom ik ook weer is kijken. Vorig jaar was ik vaste gast op zondag in de universiteitshal, maar de woensdagavonden vrijmaken/houden is een stukkie lastiger ;)

Back