R
RC-droid
Guest
Beste mensen, ik ben hier nieuw en mijn excuses indien mijn vragen voor de hand liggende antwoorden hebben.
Eerst de situatie. Vroeger (begin jaren 80) had ik enkele RC auto's en sinds kort is er plots weer die microbe. Vol nostalgie heb ik de heruitgave van de HOTSHOT (2007 Tamiya) gekocht. In de deal kon ik goedkoper een LF-1100 6.6V Tamiya racingpack aanschaffen. Nu zit ik met het probleem dat dit voor mij allemaal zeer nieuw is 
DUS: Klopt het dat deze ultralichte batt beter zijn dan oude 7,4V NI-MH ?
Er was geen oplader bij :sad: dus wat koop ik best ? Tamiya heeft zelf de LF-6,6 oplader maar die werkt enkel op 12V of 110 netstroom. Gezien dat laatste echt wel een sleur lijkt: Hoe kom ik aan 12V ? Ik heb nooit met auto batterijen gewerkt dus hoe gaat dat in zijn werk om je spul op te laden van een auto batterij ? En hoe laat je op zijn beurt zo'n auto batterij weer op
Vragen, vragen, ....

DUS: Klopt het dat deze ultralichte batt beter zijn dan oude 7,4V NI-MH ?
Er was geen oplader bij :sad: dus wat koop ik best ? Tamiya heeft zelf de LF-6,6 oplader maar die werkt enkel op 12V of 110 netstroom. Gezien dat laatste echt wel een sleur lijkt: Hoe kom ik aan 12V ? Ik heb nooit met auto batterijen gewerkt dus hoe gaat dat in zijn werk om je spul op te laden van een auto batterij ? En hoe laat je op zijn beurt zo'n auto batterij weer op

Vragen, vragen, ....