Q500 2006/2007

Nu een nieuwe Q500 bouwen, je hebt nog wel even de tijd (tot april meen ik).
Robbert v.d. Bosch verkoopt raptor kitjes, deze vliegen goed en snel.

suc6 Wubbo

ik denk dat ik gewoon weer zelf ga bouwen, met wat aanpassingen. (V-staart, bubbless tank, ander vleugelprofiel, motor direct aan de voorspant) Moet wel leuk worden 8-)

We hebben om 5 uur Robin zijn Quicky opgehaald. Al de electronica ziet er nog super uit, motortje is nog heel, de prop is niet eens gebroken 8O . Allen de kist, is helemaal kapot. Romp is in wat stukken, en de vleugel is ingehakt en een stuk is eraf(ook weg ).

De vinders, hadden toen ze aan het wandelen waren een vliegtuigje al draaiend de bos in zien verdwijnen. Eenmaal in het bos niks kunnen vinden.
Toen ze later gingen fietsen, zei de man : '' kijk even in het rond voor dat vliegtuigje''. En toen lag hij gewoon midden op het pad. Omdat ze eerst verder wouden fietsen, hebben ze hem achter een boom neergelegd en wat bladeren eroverheen gedaan. En de man heeft voor de zekerheid, het brandstof motortje in zijn fietstas gedaan. Als het dan opgegraven zou worden, de eigenaar de motor nog wel zou hebben. Op de terug weg wouden ze het vliegtuigje ophalen, en was hij al weg.. :(
Tot ze over een parkeerplaats naar hun huis fietste. Stond hij in de prullenbak daar! Gelijk weer mee naar huis genomen, op google gezocht naar een vliegclub in Elspeet, omdat Wilco een site over modelvliegen had, kwamen ze daar op uit. En zodoende is hij nu weer bij Robin thuis. Binnenkort ga ik samen met Robin 2 Quicky´s bouwen. Ga ik ook mee doen :)

Grt IJsbrand

PS Robinio zal wel wat foto's plaatsen, maar die is nu nog op de club.

En hebben die mensen nog wat als beloning gekregen?

Enne Ijsbrand, laten we hopen dat de 2 nieuwe quickie's geen vrije vlucht neigingen krijgen zoals deze...

Wow, wat een verhaal.

Een soort van wonder dat je de spullen nog terughebt...
Nu die motor gecrashed is zal die alleen maar harder lopen neem ik aan.

Inderdaad een leuk verhaal. Hier een fototje van hoe het erbij lag:

Blackjack_resten.jpg

niet veel meer van over dus...

Maar goed, ik heb de onderdelen in ieder geval weer!

ha je hebt hem opgehaald zie ik. Je mag echt van geluk spreken dat die mensen hem hebben zien vallen.
Je vindt daar in die bossen met moeite een 747 terug :lol:

Aangezien er nog geen Q500 2007 topic is (en ik geen zin heb er een aan te maken) zal ik hier mijn voorberijdingen plaatsen. Ik heb mijn quicky af, eerst 2 vluhten met een motor die nogal snel afsloeg daarna wat aan de stationair naald laten draaien en hij loopt weer prima (nog niet overdreven snel...) maar ik heb mijn 1e voorberijdende vlucht gehad en hij vliegt prima hoewel er nogwel een nieuwe/andere komt maar dat komt later.

Het zwaartepunt ga ik nog mee klooien (was te voorlijk en met het lood dat nu op de staart geplakt is is het te achtelijk) maar er zijn een paar hele mooie foto's genomen dus die wil ik wel ff laten zien.

DSC_7480.jpg

DSC_7482.jpg

En zoals hij vaker te zien is (in een linker bocht :wink:)
DSC_7492.jpg

Gaan er nog meer mensen medoen met het nederlandse kampinoenschap?

Djensun zei:
pylonracen is voor nerds..

BE COOL, FLY DYNAMIC! 8)

Leer jij eerst maar eens niet elke keer onderaan de dijk op het fietspad te crashen;)
De filmpjes waren wel vet trouwens! Volgende keer in Katwijk :D

Be Cool, Fly Pylon 8)

@ jetpower

hoe is het met jou Q500?
heb je hem nog?

@nando en robbin, jullie foto`s doen het niet

raymon zei:
@ jetpower

hoe is het met jou Q500?
heb je hem nog?
nope gecrashed met het proberen van een roling circle op 2 meter
heb er niet om getreurt