Quacopter met Kk2 1.5 werkt niet

Hallo allemaal ik heb een quadcopter in elkaar gezet helemaal goed alles is correct aangesloten maar hij wil niet op stijgen. Ik heb alles geprobeerd maar armen of disarmen lukt mij ook niet dus HELP:confused:

Zet zender en quad aan en ga op de quad naar het "receiver test" menu

Als je de sticks op de zender beweegt, geeft het "receiver test" menu de goede richtingen aan?
Check ook gelijk of 0 het midden is en bij maximale stickuitslag 100 op het scherm komt.

Ik denk dat het komt door dat ik hem niet kan armen hoe moet dat tot gewoon met de linker knuppel naar rechts onder

Armen kan alleen als je genoeg uitslag hebt.

Vandaar dat ik vraag of links/rechts en voor/achter klopt en of je de 100 haalt.
Zonder antwoord daarop zal je niet veel verder komen.

Welke zender heb je?

De meeste zenders hebben een menu waarin je de eindpunten (end points/travel range) kan instellen. Dit menu erbij zoeken en de waardes zo veranderen dat je bij volle stickuitslag de 100 haalt aan beide kanten.

Daar ben ik niet bekend mee, die kan je via de PC wel aanpassen als t goed is.

Dan moet je toch echt achter een kabel aan, deze zender valt anders niet in te stellen.
Of je kijkt gelijk naar een goeie computerzender die wel helemaal af te stellen is ;)

Heb je de FC wel gekalibreerd ? Kan je bijvoorbeeld wel zien dat alles reageert zo als het hoort in "receiver test" ?

Nu kan ik hem wel armen maar daar na doet hij niets. 2x ging hij draaien maar nu doet hij het niet meer. En ik heb ingesteld dat hij bij 10 gaat draaien

Ik vrees toch dat je iets niet goed hebt aangesloten dan....KK bordjes zijn min of meer plug en play. Als je de juiste layout kiest en je kan armen moet je toch echt ook throttle kunnen geven :-)

Hee Smiley, Ik heb hier ongeveer de zelfde configuratie met kk2.1 + Hobbyking zender + Ontvanger. Bij mij had ik dezelfde problemen hierna heb ik de ESC opnieuw geconfigureerd. Ik heb een q brain esc dus 4 in 1 maar ook bij losse moet het werken. Probeer dit eens zorg wel ff dat je props er af zijn anders heb je hem tegen het plafond.
. Props off.
2. Turn FC (Flight Controller) “Off”
3. Tx “On”
4. Throttle to “Max”
5. Press down buttons 1 & 4.
6. Keep pressing until last step
7. Releasing the buttons early will abort calibration
8. Turn “On” FC
9. Wait for the ESC’s to beep its full throttle calibrated signal
10.Takes a few seconds
11. Lower throttle to Idle
12. Wait for the throttle idle calibrated signal
13. Release button 1 & 4

Hier een filmpje : [media=youtube]qAaO6lyN0HI[/media]

Tevens op je afstandsbediening zit de d/r knop gooi die een naar beneden, als je hem naar boven schakelt heb je minder bereik als naar beneden.

Mocht je verder vragen hebben over de kk2.1 hoor ik het graag,

Gr Cyberwing

Laatst bewerkt door een moderator:
Back