Quacopter met Kk2 1.5 werkt niet

oke ik ga nu een kabel kopen waar mee ik de zender op nieuw mee kan in stellen hopelijk lukt het met de kabel wel

Hij doet het alleen nog wat sleutelen aan de PI waardes en dan vliegt hij prachtig ik moet nog wel wennen

Weet iemand wat er mis is als ik de rechter knuppen naar voor doe en hij gaat naar achteren en andersom ook lings en rechts doen het wel goed

In dat geval ben je nog niet klaar met instellen.

Op je zender kan je je kanalen reversen.
Ga op je KK2 naar je receiver test menu en beweeg dan met je sticks.
De kk2 zegt letterlijk welke kant dat je op stuurt.
Als dat niet klopt, dat kanaal reversen.

Als je dat gedaan hebt ga je pas je midden en eindpunten instellen.

wat bedoel je met reversen
en wat bedoel je met het midden en het eindpunt instellen

misschien lijk ik een beetje dom maar ik weet het echt niet

Reversen is het omdraaien van je besturing per kanaal.
Als je je stick naar links duwt en je toestel gaat naar rechts, dan werkt je stick verkeerdom en moet je hem reversen.

Midden en eindpunten instellen staat op de vorige pagina.

Verder lijkt het me handig als je de handleiding van de KK2 download en leest.

ik ben in de sloot ge vlogen en nu doen mijn kk2.1.5 en mijn recever het niet meer. ik ga de zelfde recever kopen maar ik zit te twijfelen tussen de kk2.1.5 of de MultiWii 328P Flight Controller heeft iemand tips en waarom wel en waar om niet

ik ben in de sloot ge vlogen en nu doen mijn kk2.1.5 en mijn recever het niet meer. ik ga de zelfde recever kopen maar ik zit te twijfelen tussen de kk2.1.5 of de MultiWii 328P Flight Controller heeft iemand tips en waarom wel en waar om niet

Multiwii kan je uitbreiden met gps en sonar en is iets lastiger in te stellen
kk2,1,5 is gewoon erg makkelijk in te stellen maar wat minder uitgebreid.

zou ook gelijk wat esc's meebestellen want de kans bestaat dat je esc's nog een keer "poef" zeggen omdat ze in het water gelegen hebben. Lipo zou ik ook maar even goed nameten.

Als je binnen 48 uur na de plons stroom op je onderdelen gezet hebt heb je grote kans dat je zo goed als alles weg kan gooien.

Persoonlijk zou ik voor de kk2 gaan of de naze32.

ik heb een paar onderdelen op nieuw besteld en hij vliegt nu weer zelfs beter dan eerst. nu wil ik mij wat meer richten op filmen. waar kan ik beter mee beginnen: FPV of een gimbal. het is niet voor nu snel maar voor de langetemijn?

Hangt er helemaal af vanaf wat je doel is, naar mijn idee:
De ervaring van zelf vliegen (FPV)
of het maken van mooie opnames (foto/film) (gimbal + camera)

ik vlieg nu al met een oude camera waar van het scherm stuk is. maar wat is precies het verschil tussen een brushles gimbal een een servo gimbal?

Brushles is sneller waardoor je een strakker beeld krijgt.
Tenminste dat is wat ik uit de verschillende YouTube filmpjes haal.

Voorbeeldje:
Eerst brushless, daarna servo. ! en ander zal natuurlijk ook afhangen van de kwaliteit van de gimbal zelf.

En de meeste gimbals zijn voor een specifieke camera (zoals gopro of mobius) en daar kun je niet zomaar een andere camera in hangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb gezien dat je een gimbal kan laten besturen door je kk2 board. doet iemand dat en is het aan te raden of af te raden?

Losse bril kost in eu warehouse 30 dollar, dan hou je nog 70 dollar over om een leuk fpv setje uit te zoeken.

Back