Quadcopter opstarten

hallo ik ben nieuw hier.

Afgelopen week heb ik via marktplaats een al in elkaar gezette quadcopter met een Turnigy 6XS r/c over genomen. Als ik m aansluit dan maakt de quadcopter gelijk verbinding. Tot zover dus geen probleem. Maar is er op dit forum misschien iemand die mij kan uitleggen hoe ik de motoren van dit apparaat start? Ik kan de procedure hiervan nergens vinden. Ook een uitleg van de schakelaars op de Turnigy in het Nederlands zou ik zeer op prijs stellen.
Bvd Daan

Vaak moet je de joysticks naar een bepaalde kant duwen.

Bijv links naar lnks boven en rechts naar rechts boven.
Wel geljktijdig.

Beste Daan, de XR 7000 is een ontvanger, geen Flight Controller. Om een quadcopter te starten moet je het model eerst 'armen'. Dit is een beveiliging om te voorkomen dat de motoren direct beginnen te draaien wanneer je je accu aansluit en de sticks op je zender per ongeluk al open staan. De juiste sequentie om een quadcopter te 'armen' verschilt per Flight Controller en kan vaak door de gebruiker gekozen worden. Het meest gebruikt patroon is 'yaw right' waarbij je de linkerstick naar rechtsonder beweegt.

Voordat je gaat vliegen wil ik je wel aanraden om je nog eens goed in te lezen in de werking van Quadcopters en de huidige regelgeving. Dit voorkomt een hoop frustraties en onnodige extra kosten zodat je volop van je nieuwe aankoop kunt genieten. Succes en natuurlijk veel plezier!

oke ik snap m. De flightcontroller is van Naza.
Als ik ga vliegen dan doe ik dat in een duingebied vlakbij, dus hier geen probleem.
Maar ik wil mijn quadcopter eerst thuis zien "werken"voor ik het ga proberen.
Anders sta ik daar voor Jan Doedel.

Je kunt in de naza software zien hoe je de multi kunt starten.
Uiteraard het verhaal over armen natuurlijk.

De naza aan de pc hangen en bijbehorende software starten.
Uitleg over de naza kun je hier op de site wel vinden

Inmiddels is het gelukt om de software van de Naza werkend op de computer te krijgen. Ook geeft het programma aan dat er geen fouten kn de quadcopter zitten.(blauwe led) ik vermoed dus dat er toch iets mis is in de turnigy r/c. Over dat "armen", ik snap niet wat hier mee wordt bedoelt. Ik kan hier ook verder niets over vinden in dit forum. Is er iemand die voor mij een link kan plaatsen? Ook de startprocedure blijft vaag. Ik kan nergens vinden of ik bv de schakelaars op de r/c bv allemaal op 0 moet laten staan of juist niet. Ik wacht jullie antwoorden weer rustig af. Alvast bedankt voor alle voorgaande hulp.

De jongen waar ik apparaat van gekocht heb, zou mij een bestandje sturen met gegevens en gebruiksaanwijzing. Alleen laat hij wel erg lang op zich wachten. Ik ga het bovenstaande vanavond gewoon weer even lezen en proberen.

Beste Daan,

Ik zag in een ander topic dat je nog steeds problemen hebt met het 'startklaar' maken van je quadcopter. Natuurlijk wil ik je hier graag bij helpen, maar dan is het voor mij wel belangrijk om te weten welke problemen zich precies voordoen (ik begrijp uit het andere topic dat er meerdere dingen nog niet willen lukken?), en wat je zelf al hebt geprobeerd.

Heb je de link van Roaldo al gevolgd? In de NAZA handleiding staan namelijk wat de vier mogelijke Arming-procedures zijn. Met één van deze combinaties zou je de motoren moeten kunnen starten. ;)

start_method.png

Groeten,
Jasper

Ik ben er inmiddels achter dat het plaatje rechtsonder de manier is om de quadcopter te moeten starten, maar dit werkt niet. De led blijft continu geel knipperen. Dit schijnt iets te wezen met het ontvangst, maar de xr7000 gaat wel gewoon groen branden als mijn r/c aan zet

Ik heb de youtube filmpjes bekeken, en met het programma bekeken of er iets niet goed is. Volgens mij is op de quadcopter alles oke, maar zit het probleem bij de instellingen in de remote control. Wat ik nu nog ga proberen is om een voorbeeld nmlite bestand te inporteren, deze na te lopen en eventueel te wijzigen, zodat ik zeker weet dat hier alles goed staat. Daarna zal ik nog het eea moeten veranderen in de Turnigy 6XS. Het voorbeeld bestand haal ik van https://hawkisdrew.wordpress.com/2014/08/02/storm-drone-4-quadcopter-uav-with-naza-m-lite . Als ik dit allemaal weer geprobeerd heb, laat ik wel weer weten hoe het is afgelopen. Weet wel dat de hele modelbouw voor mij nieuw is, maar ik leer steeds meer.

Ben voorlopig even klaar. De turnigy zender geeft alleen nog maar "thro stick" hierna kan ik niets meer doen. De zender staat dus helemaal vast. Op Youtube staan er meer filmjes van dit type zender met dit probleem. Ik heb met Hobbyking gemailt of het apparaat totaal te resetten is, maar ze hebben het erg druk denk ik. Of is er iemand anders die weet wat ik nog kan doen. Is er wellicht iemand met een 6ch zender over, en die ik voor redelijke prijs kan overnemen?

Heb je zelf de mode proberen aan te passen naar 2 ? Inderdaad meer mensen met dit probleem maar nergens een echte oplossing behalve dit :

I had this problem. I tried to put the transmitter in mode 2; I bought it in mode 1, my mistake! So I had the same problem. I opened the transmitter and short the brown and black wire of the potentiometer. That cleared the error. I reput the transmiter in mode 1,no error anymore.

Back