Quadcopter stijgt niet goed op

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door NielsKoole, 11 jul 2015.

  1. NielsKoole

    NielsKoole

    Lid geworden:
    11 jul 2015
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Westland
    Goedemiddag, ik ben nieuw in de modelbouw wereld en ben sinds kort bezig met mijn eigen quadcopter. Begonnen met een AR drone 2.0 maar die al snel verkocht omdat het me veel leuker leek om er zelf een te maken!

    Op Ebay heb ik een bouwpakket gekocht onder de naam X525. Alle onderdelen in elkaar gezet na het zien van vele filmpjes omdat er geen gebruiksaanwijzing bij zat, is het me gelukt de quadcopter in elkaar te zetten.

    Zelfs met een FPV setje, die ik eerder aan de praat heb gekregen dan de quadcopter zelf. Je raad het al; ik heb een probleem waar ik niet uit kom.

    Van de 4 motoren lijkt het erop dat er 1 motor sneller draait dan de anderen waardoor hij crasht bij het opstijgen. Op het internet heb ik al wel wat gevonden maar geen concrete oplossingen. Vandaar dat ik mij heb aangemeld en het bij de pro's van Nederland voor wil leggen ;-).

    Zie de foto's voor mijn quadcopter. De setup bestaat uit: 4x Angel A2212 kv:800 motoren, 4x Mystery 30A ESC's en KK2.1.5 flight board.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kan iemand mij op we helpen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. swilkens

    swilkens

    Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Sneek, Friesland
    ESC calibratie uitgevoerd? (wel even je props verwijderen voor je dit doet)


    Je zegt dat 1 motor sneller lijkt te lopen, zit het bolletje netjes in het midden bij de "Acc Bubble" en "Gyro Bubble" modi op het KK board? Als dit niet het geval is moet je de ACC calibratie opnieuw uitvoeren.

    Deze video van David beschrijft de KK setup en is ook goed te volgen. Op 12:51 beschrijft hij de ACC calibratie procedure.
     
  3. NielsKoole

    NielsKoole

    Lid geworden:
    11 jul 2015
    Berichten:
    21