Quadcopter/tricopter voor Profielwerkstuk (School)

• Topicstarter Topicstarter Beyond_Sake
  • Startdatum Startdatum
Dankje voor al jullie reacties, alle onderdelen zijn binnen.

Alleen nog even wachten op de reciever en de EC3 connectors van conrad (die moesten we nog bij bestellen kwamen we achter)
Waarschijnlijk gaan we deze week aan 't frame beginnen en sowieso het weekend hard door werken.
Die wii remote gaat ons sowieso niet meer lukken nu.

@berkly, ziet er mooi uit zo!

@streetbiker1977 hoe heb je het met de bekabeling precies gedaan? Ik had in je eigen tricopter topic dat harnes van je stroom gezien. Maar heb je de draden gesoldeerd of iets dergelijks?

Je begint met de 3 motorstroomkabels per kleur bij elkaar te binden met fijne koperdraad (twee naar voor, eentje naar achteren). Die fijne koperdraad haal je uit een bestaande stroomkabel die je stript. Dan soldeer je die kabels samen.
Daarna bind je de lipostroomkabel erbij samen met nog eventuele extra kabels zoals balanceerkabels.
Over elk kleur gaat dan een dubbele krimpkous.
En op het einde nog een finale krimpkous over beide kleuren kabels.

Zo doe je dat!

@berkely

Heb jij clones gebruikt voor de Wii motion plus and nunchuck, of de originele.
Als je clones hebt gebruikt, kun je mij dan een linkje geven van waar je ze hebt gekocht?

Ik ben langzamerhand ook delen aan het bestellen, arduino nano v3 is onderweg, tevens een bestelling bij hobbyking gemaakt en bij conrad, nu nog de Wii onderdelen bestellen en volgende maand de motoren en esc's nog.

Groeten remie

Hoi Remie, Sorry, een beetje laat.
Ik heb inderdaad de clone versie gebruikt, besteld op Ebay (de seller verkoopt nu blijkbaar niet meer richting EU). Ik heb 3x besteld bij dezelfde verkoper en 3 verschillende versies gekregen. Ze werken allemaal dus het is een beetje een loterij.

Ik zou voorstellen om voor de clone versie te gaan, deze is goedkoper en je kan misschien op 400khz werken ipv. 100khz. Voor de rest heb ik nog geen nadelen gezien van een clone.
Als dit je eerste MultiWii is, gebruik dan gewoon een WM+ en geen Nunchuk, hij is voorlopig nog stabieler met de WM+ alleen. Eens je tevreden bent met de copter kan je achteraf de NK bij solderen (4 draadjes). (my 2cents :))
Dus gewoon op ebay bestellen of op deal extreme.

Ik heb ook nog een (Engelse) blog met wat extra info hier.

Groeten en succes.

Back