quadcopter waar veel gewicht aan kan

• Topicstarter Topicstarter Damian Derks
  • Startdatum Startdatum
D

Damian Derks

Guest
Hallo,

Ik heb al vaker kleine model quadcopter gebouwd.
Nu ben ik van plan op een grote te bouwen.
een die bijvoorbeeld veel gewicht kan dragen, alleen heb ik daar niet zo veel verstand van. zoals; hoe veel motoren heb ik nodig, en vooral: wat voor motor(tjes)

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Graag hoor ik nog van jullie

Ik denk dat je wat meer info moet geven, je vraagt om een quadcopter, dan is het dus 4. Blijkbaar mag een ook een een hex of octo zijn? Wat wil je ermee dragen, wat is veel gewicht, budget?

Denk niet dat je zo heel veel antwoorden krijgt.

als je echt veel gewicht mee omhoog wilt nemen, moet je een hexacopter maken.

voor het bouwen van een hexa, of quadcopter en het zoeken naar de juiste onderdelen, zijn er denk ik genoeg topix op dit forum, en het internet.
typ op google maar eens : DIY quadcopter [emoji6] .

bedankt voor de snelle reacties,

oke, misschien inderdaad te weinig info,

Ik zei quadcopter, maar het zou inderdaat een hexa of oct copter worden.

buged?: als ik niet genoeg geld heb, wordt het sparen.. wél een goedkopER alternatief met toch wel kwaliteit.

Ik heb op veel forums gekeken, maar kreeg niet de antwoorden dat ik zocht. bijna alles gaat (natuurlijk) over de model variant.

in wil een grote gaan bouwen voor een nieuwe uitdaging, niet met specifieke redenen, dus voor de hoeveelheid gewicht weet ik dus ook niet, maar dat zal nooit veel zijn. het is zoizo niet de bedoeling dat er iemand in kan zitten.

wel bedacht ik me, als het mogelijk is, om bijvoorbeeld een elektrisch heggenzaag of in die richting onder/naast te monteren, (ik het een grote tuin met dus ook erg veel onderhoud aan de heggen) maar dit is een idee dat onwaarschijnelijk niet werkelijk wordt.

Graag hoor ik nog van jullie,

wauw,,, sorry maar ik zou als ik jou was toch je wat meer inlezen op wat topic om erachter te komen dat 1: je never iemand probeert te verplaatsen met een multicopter of je moet echt een inmens ding hebben.

2: Het plan met de heggenschaar is echt idioot onverantwoord lijkt me..

Als je niet zoveel verstand ervan hebt is dit een slecht idee!
Lees je GOED in , ga kijken, en zeg wat je wensen zijn.. Dat helpt ons een heel stuk jouw te helpen...

oke, idd, zoals verwacht geen gevaarlijk gereedschap ;)

ik heb al veel rond gekeken maar de volgende dingen kon ik juist niet vinden:
welke(soort) motor(tjes) ik nodig zal hebben,
en als ik o.a. sommige onderdelen gebruik van een model multicopter, (flight control board bijv.) en ik heb een grotere accu nodig voor de meerdere motoren, alleen brand dan wel de f.c.b. door omdat die da wattage niet aankan....

iemand die ik ken was hiermee ook begonnen, maar omdat die dus daadwerkelijk zijn elektra doorbranden was hij er maar mee gestopd.

dit gaat niks worden. Hopen dat je de krant niet gaat halen straks.

Erg dom idee met die heggeschaar.

Wél mooi onderwerp straks bij een meeting: 'was jij dat met die heggeschaar?' of 'wie was hier die luie tuinier?'.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha! Om een heggeschaar bruikbaar aan een multicopter te gaan hangen is om te beginnen veel kennis nodig. Vervolgens nog eens veel geld. En dan zal het nog niet werken. Om maar te zwijgen over het gevaar.

Ik denk dat hij eerst moet bepalen welk gewicht er onder komt en wat de functie gaat zijn. Dan pas kan je gaan denken over wat je gaat samenstellen.

oke,oke, zullen we dat hegenschaar idee even weg laten?!?

ik weet namelijk nog niet hoe het nou zit met de motor en accu...

tja, wordt het nou een quad, hexa, of octocopter?

wil je een zelfbouw frame of een kant en klaar frame?

wat is voor jouw "veel gewicht" want het gewicht van een heggeschaar ([emoji6] ) zou ik zosnel niet weten...
Ook moet je bedenken dat hoe meer je mee omhoog neemt, hoe minder vliegtijd je overhoud.

ik ben zelf begonnen door veel te googlelen, en veel youtube te zoeken. Als je weet wat je gaat maken, is alle infomatie op te zoeken.

oke, idd, zoals verwacht geen gevaarlijk gereedschap ;)

ik heb al veel rond gekeken maar de volgende dingen kon ik juist niet vinden:
welke(soort) motor(tjes) ik nodig zal hebben,
en als ik o.a. sommige onderdelen gebruik van een model multicopter, (flight control board bijv.) en ik heb een grotere accu nodig voor de meerdere motoren, alleen brand dan wel de f.c.b. door omdat die da wattage niet aankan....

iemand die ik ken was hiermee ook begonnen, maar omdat die dus daadwerkelijk zijn elektra doorbranden was hij er maar mee gestopd.

Niet lullig bedoeld Damian :-) maar je zegt dat je zelf al kleinere multi's gebouwd hebt en dat je veel forums bekeken hebt. Als ik dan kijk naar de vragen die je stelt zoals hierboven dan zie ik niet dat je uberhaupt wel enig idee hebt van wat het allemaal in houdt ? Nog steeds hebben we geen antwoord op wat voor een gewicht je Multi moet gaan meeslepen en waarom ? Wil je gewoon wat groots bouwen om het "groot" zijn of heeft het een bepaalde functie ? Ik zou zeggen begin eerst met iets "kleins" een F550 bijvoorbeeld doe daar ervaring mee op. Je kan wel gelijk iets groots gaan bouwen....zoals een 800-1000 size....maar die zijn niet goedkoop.

Kijk eens bij de bouwverslagen...voor mij zijn deze groot :D en dat is niet goedkoop.

Nogmaals niet lullig bedoeld maar een crash met een dergelijk gevaarte is gevaarlijk....en duur.

bouwverslag-van-een-tarot-ironman-1000-octocopter

%5Buitgebreid-bouwverslag%5D-quadframe-heavy-lift-six-copter-21-5mm-tubes-met-naza-fpv___-update-24-07-2013-a

bedankt voor de reactie's

ik heb op forums gekeken, en van kleine multicopters weet ik ook hoe het werkt. maar dit is wel iets anders dan de kleine versie...normaal koop je een kleine motortje op bijv. hobbyking, maar voor zo iets moet je wel een iets of wat grote formaat hebben.

ik denk het een octocopter het beste is.

de frame zou ik het liefst zelf willen bouwen, maar ik ga nog kijken wat voor materiaal ik daar voor zal gebruiken.

Back