Quadcopter #zoveel

Heb je dit frame al binnen Sven?
'k Was eerlijk gezegd ook "overboord" gegaan en kreeg het vanmorgen binnen. Het lijkt niet helemaal te kloppen: twee zakken schroefjes, maar geen veertjes bijvoorbeeld en al helemaal geen manual :) Ik krijg steeds meer de indruk dat ze bij Goodluckbuy nogal "makkelijk" de spullen opsturen, dit is de derde zending die net niet helemaal klopt :) Maar we krijgen het wel werkend. Dit zou de quadcopter moeten gaan worden die ik meeneem op vakantie. Ben benieuwd hoe ver jij bent.
Groetjes,
Arthur.

Die van mij kwam vandaag toevallig ook binnenvallen.
Geen handleiding maar gelukkig wel compleet, morgen dus lekker puzzelen. ;)
Ik heb ook al zonder handleiding 2 copters van jakub in elkaar kunnen prullen,
dus deze komt ook wel goed denk ik.

Ik heb alleen een donkerbruin vermoeden dat de motoren die ik gekozen heb,
niet genoeg pit zullen hebben om te gaan doen wat ik graag wil, flink raggen.
Ze lijken me nogal klein namelijk, zeker vergeleken met de RCtimers op mijn lunarlander.

Et enige dat ik tot nu toe jammer vind van deze quad is dat de armen nogal toegetakeld zijn.
Het spul zit onder de krassen en strepen, en doet toch wel een beetje af aan et geheel.
Beetje te slordig geweest met de bandzaag tafel denk ik.

Ik moet ook nog even na gaan denken over hoe ik herkenningspunten op de quad ga maken.
Pingpongbal aan een carbonstafje rijgen en tussen 2 poten doen,
of toch maar iets met gekleurde tape op de armen ofzo.
Iemand nog een handig idee? ;)

Kort de armpjes in naar ongeveer 40cm. Die motortjes hebben echt bergen vermogen. Maar dit frame heeft wel een beetje veel poespas. Gewoon bouwen en vliegen.

Paar spuitbussen bij de Action, kosten bijna niks. Zijn ook gelijk die lelijke krassen weg.:)
En heb een paar van deze ooit mee laten komen: HobbyKing R/C Hobby Store : Training Gear for 450 Class Helicopter
Heb je gelijk carbon + ballen. Eén staafje + één bal weegt 6,9 gr. Lengte carbon staafje = 330 mm. Kijk even bij RC-International voor de prijs.

Je bedoelt motip spuitlak? Houd dat zonder gemiep op aluminium?
Ik gebruik die verf altijd voor mijn schuim vliegtuigen omdat et flexibel blijft.
Maar ik heb nog een carbon staafje en een oranje pingpongbal,
dus dat zal ik eerst maar even proberen. ;)

Sven,

Zou je de veertjes even op kunnen meten? :D
Spiraal is 14mm, diameter 4mm, met haakjes 24mm lang.
Bijzonder stijve veren trouwens.

Kort de armpjes in naar ongeveer 40cm. Die motortjes hebben echt bergen vermogen. Maar dit frame heeft wel een beetje veel poespas. Gewoon bouwen en vliegen.

Hij is nu ongeveer 60cm motor-2-motor, dus als ik 10cm van ieder pootje afzaag heb ik een leuk formaat toch? ;)
En ja hij is iets lomper maarja ik weet ook nog niet hoe makkelijk het vliegt zoals jij dat doet,
dus ik dacht dat inklappende armen en verende poten misschien niet zoveel kwaad zouden kunnen. :lol:
Maar ik zal em iig eens inkorten, dat was ik zowiezo al vanplan.

Nu ook in in kleur gespoten versie.

Sven, heb je ook de afstandsbusjes voor de pootuiteinden er wel bij?

Ik heb een maandagmorgen modelletje ;). Alle schroeven, moeren en ringetjes echt 2x, maar geen veertjes, afstandsbusjes e.d. Ik zal ze nog eens een mailtje sturen, niet geprobeerd is mis, maar tot nog toe bestaat de klantenservice daar niet echt ( 2x geprobeerd).

Nah ja, zoals gezegd, we krijgen het wel werkend :)

Edit: nu zie ik het: Ik heb deze twee keer en deze niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem in elkaar zitten, min of meer, en ik moet zeggen, moah..
Het is niet echt een top kwaliteit quad, maar voor 27 euro is et eigenlijk ook niet vreemd.
Bij mij was hij helaas niet compleet en er was ook iets stuk in de doos.
Ik miste vier M2 boutjes en een ringetje, en een van de poten is niet goed gelayered.

Hier wat fotos van de bouw:

X525 01.jpg

-
X525 02.jpg

-
X525 03.jpg

-
X525 04.jpg

-
X525 05.jpg

-
X525 06.jpg

-
X525 07.jpg

Leuk frampje, al betwijfel ik of die geveerde pootjes ook maar enige zin hebben bij een harde landing. Wat weegt het geheel nu dan?

Kaal issie 370 gram.
Daar komt nog iets van 180 gram aan motoren/regelaars/propellers bij,
dan nog een accu van 200 gram, dus vliegklaar ongeveer 750 gram.
Als ik de reviews moet geloven komt er zon 750 gram thrust uit 1 motor,
dus dat zou volle pot iets van 1:4 thrust to weight moeten geven.
Geen idee of dat genoeg is, maar het klinkt iig wel aardig. ;)

Het effect van die veer pootjes zal nu wel iets minder zijn idd,
want hij is een stuk "knoestiger" nu.

Nu hij eenmaal af is vind ik em iig wel leuk zo, met die kortere pootjes.

Die boutjes en moertjes is gelukkig niet zon problaam. Die layer is jammer, maar te lijmen :p

En voor t geld is t een leuke quad!

Ben benieuwd hoe hij vliegt kerel!

Ik heb even bij de shop gezanikt, goedkoop of niet, et hoort gewoon te kloppen. ;)
Als ze het netjes oplossen blijf ik klant, anders houdoe en bedankt.
De schade kan ik nog wel oplossen door er wat CA in te laten lopen en er een dik boek op te leggen,
de moertjes had ik gelukkig nog liggen van een oud autotje, dus hij is nu compleet.

Ik zal die van mij morgen eens op de weegschaal leggen. Zelfs met een 4000mah accu kon ik nog loops trekken dus denk dat het met het gewicht wel goed zit. Je zal nog wel even een kapje moeten maken om je controller te beschermen. Die kk controllers zijn redelijk crash gevoelig, de gyro's dan iig.

Daar was ik je al mee voor. ;)
Er zit inmiddels een rond schijfje boven de controller om die fragiele yaw giro te beschermen.
Heb er al eerder eentje vanaf gevlogen. :oops: gelukkig nog kunnen repareren.
Tegenwoordig doe ik daar een dot epoxy lijm op voor ik hem inbouw.

En een 4000mAh accu joh? 8O Zuipen die motoren zoveel meer dan?
Ze zijn trouwens wel mooi, die motoren!
Reserve asje, mooie propsaver en een nauwkeurige spinner,
zelfs een aantal reserve schroefjes en een C-clipje (die dingen raak ik ALTIJD kwijt!).
Met de propsavers flappen de propellers alle kanten op gok ik,
dus gewoon maar de spinners gebruiken.

Laatst bewerkt:
Die 4000 doe ik er af en toe onder als de 1600 en 2200 mah accutjes aan het laden zijn. Vliegt nog steeds erg leuk je merkt wel dat hij flink zwaarder is, de accu is dan ongeveer evenzwaar als de hele quad :P. Ik heb de c-clipjes van de motoren af gehaald. Als je nu hard land komt de motor gewoon los. Tijdens het vliegen zijn de magneet krachten zo groot dat ze gewoon blijven zitten. Dit in combinatie met de prop savers en de props blijven bij de ergste crashes nog gewoon heel.

Dat die schuit nog gewoon los kan op 4000mAh is muziek in de oren.
Want dat betekend dat ik ook nog een funjet pack eronder kan plakken.
Dan vliegt dat ding ook wel een half uur zeker? :lol:

En haha ja dat de motor bel er alleen vandoor zou gaan was ik bang voor met die motortjes, want je kunt de asjes niet omdraaien en er toch nog een clipje op doen. Dus dat kan gewoon zonder clipje blijkbaar. Dan toch maar even et asje omdraaien. ;)

Dus je hebt met die propsavers er ook geen last mee dat het zaakje gaat zwalken door centrifugale krachten? Daar had mijn tricopter namelijk wel een beetje last van, maar dat waren dan ook wel weer lellen van 11".

En verder gewoon 2 blads? Ik heb ook GWS 3 blads die et lekker doen op mijn lunarlander.

Ik had mijn quad even weggelegd voor morgen, maar kan et toch weer niet laten. ;)
Ik ga weer even aan de knutsel met die motoren.

Ongeveer 8min knallen op een 1600mah accu. Bestel de 8x4.5 carbon versterkte props op fluduino. Goed stevige props. Nog geen problemen gehad met de prop savers. Zal binnenkort eens proberen ze hard te monteren.

Zow! 8 minuten op 1600mah packje, fijne motoren zijn dat!
Ik heb er een uit elkaar gesloopt, er zit een nokje op de as om de bel te monteren.
Boeit dit veel of kan ik et asje gewoon omdraaien en er aan de andere kant uit laten steken?
Want met dit quad frame kan ik de motor er niet onder laten hangen helaas.
De propsaver zit er op eenzelfde manier aan vast, dus ik gok dat et geen ruk uitmaakt. ;)

Back