Quadcopter

• Topicstarter Topicstarter Jorritboerma
  • Startdatum Startdatum
Dat board is overleden en rijp voor de kliko . :D

Bij zoiets altijd een schone werkbank met een plaatje antistatische rubber er onder.

Mvg Johan

Dat verwachte ik al ik lette even niet op en opeens vonken..

Hmm,, ik wist eigenlijk niet wat ik moest verwachten als ik alles had aangesloten.
Ik zie aan de led op mijn zender dat hij verbinding maakt maar ik weet het nu niet verder?
Je moet toch het board armen? Of zoiets maar hoe moet dat?

Met vriendelijke groet jorrit boerma

je moet eerst de zender en de ontvanger elkaar laten herkennen: het "binden" (engels)
haal alles stekers uit je ontvanger.

bij je ontvanger is een steker geleverd die eruit ziet als een servo steker, maar dan met maar 1 draad die in een lus zit. (gaat in de buitenste connectoren)
deze steker stop je in de BIND/Batt van je ontvanger.

plug nu de servo kabel van een esc in een vrije ontvanger poort. (haal eerst de motor los van de esc!!)

zet stroom op de esc (sluit een lipo aan), de esc zal nu de ontvanger van stroom voorzien. afhankelijk van het type ontvanger gaat er een ledje knipperen.

pak nu je zender.(deze staat nog steeds uit)
ergens op je zender zit een drukknop waar BIND op staat.
druk deze knop in en houd hem ingedrukt. zet nu je zender aan.
op je ontvanger veranderd de status van je led (afhankelijk van het type ontvanger), je zender en ontvanger herkennen elkaar nu.
haal de stroom van de esc en trek de bind plug (die rare steker) uit de ontvanger. sluit alle draden weer aan zoals het moet op je ontvanger voor de fc en klaar!

Ik hen dat allemaal nu gedaan en er gaat een licht knipperen.
Maar op mijn devo 7 zit geen bind knop al lijkt mij dat niet erg want als ik met iets anders verbind moet ik de trottel omhoog doen en dan hem aam zetten dan kijkt hij of hij kan verbinden.
Maar dat doet hij nu niet.. Doe ik nog iets fout?

Ik denk dat het gelukt is!
Wat nu? Ik moet hem nu toch armen? Zo het het toch.
Als ik nu de batterij aansluit en daarna mijn receiver knippert het licht niet meer. Maar is aan.
Kan iemand mij helpen?

hallo allemaal..
het is al een hele tijd geleden dat ik bezig ben geweest met mijn quadcopter.
maar ik heb alle spullen weer. (ik heb namelijk mijn lipo gemold omdat ik hem een nacht aan mijn quadcopter heb gelaten)
ook heb ik nu een hobbyking transmitter HobbyKing HK6S 2.4Ghz FHSS 6Ch Tx & Rx (Mode 2)
omdat ik mijn andere transmitter niet kon laten werken.
maar hier heb ik hetzelfde probleem ik weet gewoon niet hoe ik hem moet binden.
er is helemaal geen knop (op alle twee transmitters niet) weet iemand hoe dat werkt?
want ik sta helemaal vast.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Jorrit

ik heb de hk6F en daar zit er een bind knop aan de voorkant...
ik zie op de HK foto's dat die van jou dat niet heeft?

kort speurtochtje:
1) plug bind plug(in "id set" position)
2) turn on the reciever(plug esc/ubec/battery)
3) turn on the transmitter
4) wait a few seconds(10 must be enough)
5) unplug the bind plug
6) turn of the reciever
7) turn on the reciever again and put a servo to test it If it works then you are done. If it doesn't work repeat the steps.

blijkbaar zend de zender bij aan zetten eerst een bind signaal, zonder gebruik van knop..

Echt super bedankt..
De servo deed het naar de rest niet
Toen zat ik met die stick te klooien en toen ging er opeens iets branden en deed hij het.
Nu alleen nog even goed instellen en dan zal ik op youtube en video plaatsen met de link hier onder.
(Jorrit Boerma)

Hmm.. Dit is pijnlijk.
Mijn quqdcopter ik snap er helemaal niks van.
Hij slaat om wanneer ik op laat stijgen.. Ook nadat ik alles het ingesteld zoals het in de manual staat
Maar als nog doet hij het niet.
Weet iemand hoe het het goed insteld?

Ik zal een filmpje op YouTube zetten.. Dan kun je zien wat hij doet

Typisch geval van: Iemand in (de buurt van) Rotterdam die n uurtje tijd heeft? ;)

Waarschijnlijk bijna goed, en iets kleins wat niet klopt

usAZnI7mZd4[/media] - YouTube
hier is de video over mijn quadcopter..
dit is wat hij doet.. hij deed het vammiddag toen ik er mee bezig was wel beter.
maar dat duurde niet lang dus..
ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en als er iemand bij mij langs kan komen zou dat best kunnen (dat zou best handig zijn) bedankt voor de tip markoeZ

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben al een lange tijd niet meer met mijn quadcopter bezig geweest maar ik heb nu vakantie en hoop dat ik weer een stukje verder kom ;)
ik ben overgeschakeld op een kk2 board met LCD scherm..
zeer makkelijk ding om te gebruiken maar ik heb er nog steeds problemen mee.
als ik zonder props de motoren laat draaien is alles goed, maar als ik de props op de quad doe vallen steeds 2 motoren uit..
weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan oplossen? kan het zijn dat het te zwake motoren zijn? ik hoor graag van jullie

jorrit

Back