Quadrocopter bouwen

Ik ken het gevoel niet te kunnen wachten.
Mijn regelaars zijn weer retour naar HK.
De douane zegt een brief gestuurd te hebben maar die heb ik niet ontvangen.
Dus na 30 dagen sturen zijn de 2 pakketten weer retour.
Nu maar wachten of ze door HK ontvangen worden.
Hopelijk willen zij dan alsnog versturen.
Wie heeft dat al eens bij de hand gehad?
Ton

Nog succes met de maiden!

ik heb trouwens gelijk gekregen van hobbyking, en kreeg bonus punten voor de missing items , terugbesteld maar deze keer verspreid op 5 orders
hoppelijk hoef ik neits te betalen aan de douane want vorige keer had 78 euro betaald voor iets die 16 euro waard is
en deze keer geen speedpost van singa maar een gewoon registred airmail

heeft er iemnd wat ervaring mee, en hoelang duurt het voordat uw bestelling binnen is

Jaaaaa hij is zojuist van de grond geweest haha

Ik heb nog een vreaag over de propadapters...
Hoe kun je deze het beste vastzetten?
Bij mij vloog namelijk toenstraks een prop door de kamer....

Hoe kan ik het beste mijn quad afstellen? Als hij van de grond los komt dan moet ik al gelijk bijsturen. Een mooie hover zit er dus nog niet in.
Suggesties zijn welkom :)

Even dit draadje doorlezen, ( zijn maar 17 pagina's dus valt wel mee ) Hier staat volgens veschillende keren de procedure beschreven..of heb ik het mis..?

gr Gert

Hoi bouwers,

Ook ik ben begonnen met het bouwen van een HK quadcopter.
Om wat te zeggen van de service van HK. Dat gaat niet altijd goed. Had nl 4 + 1 reserve motor besteld maar kreeg er 4 en natuurlijk de belasting van de douane erbij.
Zou uiteindelijk mijn geld van 1 motor terug krijgen, ben benieuwd.

Maar mijn vraag: ik heb alles aangesloten maar niet het bordje geprogrameerd. Nu draaid hij wel maar reageerd niet op Pitch Roll of Yaw. Maw kan niet sturen alleen gas geven.
Doe ik iets fout of moet ik eerst een AVRISP gaan aansluiten?

Hoi bouwers,

Ook ik ben begonnen met het bouwen van een HK quadcopter.
Om wat te zeggen van de service van HK. Dat gaat niet altijd goed. Had nl 4 + 1 reserve motor besteld maar kreeg er 4 en natuurlijk de belasting van de douane erbij.
Zou uiteindelijk mijn geld van 1 motor terug krijgen, ben benieuwd.

Maar mijn vraag: ik heb alles aangesloten maar niet het bordje geprogrameerd. Nu draaid hij wel maar reageerd niet op Pitch Roll of Yaw. Maw kan niet sturen alleen gas geven.
Doe ik iets fout of moet ik eerst een AVRISP gaan aansluiten?

Welk bordje gebruik je?

Tijd voor een doe het zelf frame...

x2_870bafe

@ Bertsjuhn,

Ik heb nog 3 armpjes over van de HK quadcopter, na een crash
een vergelijkbare situatie.
Interesse ,gratis te verkrijgen met verbeterde landingsgestel in alu.
uiteraard verzendkosten voor jou.

Groet Adrie.

Ben druk bezig met het bouwen van mijn quadcopter (bouwverslag volgt later). Ik Heb twee CW en twee CCW propellers gekocht, zoals benodigd. Nu heb ik echter niet helemaal duidelijk hoe ik ervoor zorg dat de motoren ook de goede kant op draaien? is dit een simpele voltage switch of gaat zoiets via het (KK) board. Het is mij ook niet helemaal duidelijk welke van de drie uitgaande draden van mijn ESC (zie plaatje) welke functie hebben. Kan iemand mijn hiermee helpen?

c3nmu.jpg

De drie draden aan de motordraden aansluiten. (het maakt niet uit in welke volgorde)
Om nu de motor in de andere richting te laten draaien wissel je 2 van de 3 draden om. Het mooiste is de buitenste 2, want dan blijven de draden evenwijdig aan elkaar lopen.

Ben druk bezig met het bouwen van mijn quadcopter (bouwverslag volgt later). Ik Heb twee CW en twee CCW propellers gekocht, zoals benodigd. Nu heb ik echter niet helemaal duidelijk hoe ik ervoor zorg dat de motoren ook de goede kant op draaien? is dit een simpele voltage switch of gaat zoiets via het (KK) board. Het is mij ook niet helemaal duidelijk welke van de drie uitgaande draden van mijn ESC (zie plaatje) welke functie hebben. Kan iemand mijn hiermee helpen?

c3nmu.jpg

Die 3 draden komen op je motoren.

Hoe zorg je voor de draaizin ? Draait de motor verkeer switch dan 2 van die 3 draden en de motor draait andere kant

De drie draden aan de motordraden aansluiten. (het maakt niet uit in welke volgorde)
Om nu de motor in de andere richting te laten draaien wissel je 2 van de 3 draden om. Het mooiste is de buitenste 2, want dan blijven de draden evenwijdig aan elkaar lopen.

Thanks. Kan iemand me het principe uitleggen van die draden? Als ik er dus twee omdraai (willekeurig) draait het ding de andere kant op. Dat is wel bijzonder. :)

nee is heel logisch

een brushless motor is een fase motor. de fasen worden achter elkaar aangestuurd. stel je ziet hieronder 3 fase van je motor. zo draait hij dan met de klok mee:

. 1
.3 2

als ik nu 3 draden omdraai(bijv. 2 en 3) krijg je dit en draait hij de andere kant op:

. 1
.2 3

1 en 2 omdraaien kan ook, en daarom maakt het du sniet uit welke 2 draden je pakt:

. 2
.3 1

duidelijker kan ik het niet vertellen:)

Hornbach heeft alu koker profielen met een hartlijn aan alle zijde.
Makkelijk voor het boren van de gaten.
De mijne is 15x15
Ton

Back