Quanum diy fpv goggles v2

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door DutchRC, 19 jun 2015.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Hallo people :)

    om het V1 topic niet te vervuilen, bij deze een topicje voor ervaringen met / info over de nieuwe Quanum V2 goggles van HK...

    Mijn unboxing + screen demo van de set:


    Info filmpje van HK zelf:




    Features:
    • New design can be used with glasses
    • DIY FPV goggle kit for Head Tracker
    • 5” TFT monitor, with curved 3X-magnifying lens for superior FPV experience
    • Lightweight EPP foam goggle case, designed for face fitting
    • Neoprene light seal
    • Focal length adjustment
    • Quanum Multi-purpose Neoprene goggle glove with pockets for Head Tracker, switcher, FPVreceiver and small Lipo pack
    • Adjustable head strap, loops for wire management

    Specs:
    • EPP Foam goggle case size: 162mm x 170mm x 102mm
    • Neoprene goggle glove size: 300mm x 230mm
    • 5” TFT monitor resolution: 800 x 480 pixels
    • Format: PAL/NTSC supported
    • Supply Voltage: 7 ~ 13V
    • Focal Length Adjustment: Fresnel
    • LensWeight: 376g

    Link: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=78125

    Er is inmiddels ook een headtracker van Quanum hiervoor, al zou iedere headtracker bruikbaar moeten zijn (?)

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__61695__Quanum_3_Axis_No_Drift_Head_Tracker.html
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2015
  2. DutchRC

    DutchRC Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2015
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Het duurde even, omdat mijn scherm kapot bleek.. Ik had echter binnen een week een nieuwe van HK (netjes)..
    Dus bij deze mijn unboxing van de V2 kit :)

     
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa :)

    een paar dagen geleden schoot ik deze video om de kwaliteit van m'n FPV-feed te beoordelen.. Wat je in deze video ziet is een opname van het scherm in de V2 Quanum goggles.. De camera zat hierbij In de goggles, met een deken over het geheel om zonlicht-reflecties te voorkomen..
    In het echt is de focus voor je ogen IETS beter, maar dit geeft toch wel een goed beeld ervan.. denk ik..
    Op de tricopter zat een Sony 600 tvl camera, en een SkyZone 200mW video zender..

     
  5. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Het filmpje doet de werkelijke kwaliteit niet goed. In het echt is het vele malen scherper en gedetailleerder. Al moet ik wel zeggen dat ik met een 800TVL camera vlieg.
    Op het veld is iedereen stom verbaasd dat er zo'n goed beeld uit zo'n goedkoop ding kom. Ik stap voorlopig niet meer over naar een Fatshark of wat dan ook. Of er moet echte HD kwaliteit komen, dan zal ik het gaan overwegen.
     
  6. DutchRC

    DutchRC Guest

    Sja.. het is vrijwel niet et doen om in een video werkelijk te laten zien hoe de beleving in het echt is..
    Inmiddels heb ik trouwens de monitor aan de voorkant van het foam gezet.. Dat scheelt ook weer een flink stuk qua scherpte (ik ben brildrager).. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb :)
     
  7. thijsco19

    thijsco19

    Lid geworden:
    28 jun 2013
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Maasland
    Dus de V2 versie is, zeker met een goede cam, veel beter dan de V1 versie?
    Aangezien ik hier een V1 heb liggen en na een tijdje inactiviteit weer wilt beginnen is dit dus een mooie upgrade, begrijp ik. Eventueel samen met een 800 tvl sony cam.
     
  8. DutchRC

    DutchRC Guest

    Het is een enorme verbetering inderdaad.. Het scherm ziet er beter uit.. En hij zit veel lekkerder..
     
  9. thijsco19

    thijsco19

    Lid geworden:
    28 jun 2013
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Maasland
    Eigenlijk toch wel jammer, kost me weer geld.. Haha :D
    Ik zag ze vandaag al liggen bij de stand van hobbyking op het fly-in evenement van hobbyking. Zagen er mooi uit, helaas niet gevraagd of ik ze kon bekijken met beeld..
     
  10. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Hoe verhoudt dit zich nu tot een middenmoot fatshark bril? Qua beeldgrootte en beeldkwaliteit?
     
  11. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
  12. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Ik ben benieuwd wat je van de Quanum vind.
    Heb zelf al een paar maand de Quanum2 en ik ben er zeer tevreden over. Je kan hem aanpassen of uitbreiden zoals je wilt, met dingen die jezelf uitkiest.
    DVR? zoek maar uit; HeadTracker? kan geregeld. Diversity? hang er maar aan. Lipo capaciteit? Plug maar in. Zit 'ie niet lekker? mes erin, foam erop, klaar. Of je laat hem gewoon lekker simpel met alleen een VRx op je neus zakken. Owja, VRx? ook naar eigen keuze. Draag je een bril? laat die bril lekker zitten.

    Het enigste nadeel t.o.v. een Fatshark (kloon) zou het formaat kunnen zijn. Maar hij is niet veel groter dan een zender dus plek heb je er wel voor.
     
  13. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Ik heb 'm ook besteld...
    Een VTX/VRX-setje van Eachine is ook onderweg (Banggood) en de RunCam PZ0420M is inmiddels binnen. Moet alleen nog wat steuntjes frezen om het setje op de diverse modellen te kunnen gebruiken. Wil het zeker proberen op m'n Quad (DJI F450) en de MPX Panda Sport. Oh ja: en op de Tamiya Rockbuster van zoonlief!
     
  14. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Heb hem inmiddels in gebruik en kan vergelijken met de fatshark attitude.

    De quanum v2 is werkelijk voor het geld fantastisch! Wat een enorm beeld! Wel is het lcd wat traag en de kleurweergave is onder omstandigheden wat rood. Puur op beeldkwaliteit is de fatshark wel wat beter. Echter heb ik met de quanum geen last van foggen, en voor dit geld.... Ik doe de fatshark niet weg, maar deze quanum gaat zeker vaak gebruikt worden!
     
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  15. DutchRC

    DutchRC Guest

    Cool stuff :D Een FPV auto moet ik inderdaad ook es proberen :)
     
  16. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    @DutchRC kan je je filmpjes ook met een Nederlandse voice-over maken?
    Want niet iedereen kan Engels, ook zijn er al zoveel in het Engels.

    Volgens mij heb je er dan gelijk weer een hele meute abonnees bij.
    Verder, lekker bezig!
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2015
  17. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ik zou het op zich wel Willen.. Maar ik denk dat je onderschat hoeveel werk het is om zo'n kanaal op te bouwen. Ik doe het niet full-time, zoals je wellicht al begreep.. En met sommige films ben ik meerdere dagen, tot een week bezig :$ ..
    Op deze manier kost het dus al veel tijd (en nog meer geld)..

    Ik sla je advies ZEKER niet zomaar in de wind hoor.. Wellicht kan ik een manier vinden waarop dat te doen, zonder dat het te veel extra tijd kost..
     
  18. Fifikus

    Fifikus

    Lid geworden:
    10 feb 2015
    Berichten:
    18
    Bij deze mijn eerste fpv ervaring:


    Had niet gedacht dat dit zo leuk zou zijn. Ben helemaal verslaafd.
     
    classicracer vindt dit leuk.
  19. DutchRC

    DutchRC Guest

    Haha :D Dat is het zeker :)
     
  20. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Hahah ik had hetzelfde. Errug leuk
     

Deel Deze Pagina