quanum nova

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door vleugel, 10 sep 2014.

  1. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
  2. ruben

    ruben

    Lid geworden:
    18 feb 2008
    Berichten:
    9
    Ik heb deze Quad.
    Voor mij de eerste ervaring met een Quadcopter maar ik vind het een erg leuke machine. Standaard is deze al goed te vliegen met verschillende flight modes. En de Return To Home werkt ook erg goed. Verder kun je met b.v. het programma Missionplanner complete routes programmeren. Let wel op, er zijn twee versies, de ZERO versie en de APM versie. De laatste heb ik.

    Groet,
    Ruben
     
  3. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
    Hallo Ruben,

    Wat is het verschil in de zero en APN versie, kan er niets over vinden bij Hobby king.

    groet vleugel
     
  4. ruben

    ruben

    Lid geworden:
    18 feb 2008
    Berichten:
    9
    Hi Vleugel,

    De ZERO versie heeft geen APM en mogelijkheid tot het programeren van missies en software updates. HK heeft alleen de APM versie.

    Zie:
    CX-20 Cheerson Hobbyking Quanum Nova Auto Pathfinder - RC Groups

    Caution !
    Just thought I'd update here for the benefit of potential buyers
    It seems that at some point some Chinese suppliers were being issued with unit that do NOT have an APM flight controller, I can only guess that this has been due to the very high demand for the units brought on by it's success
    Banggood at least now seperate the units into two types so that you know what you are buying
    The "Zero" model is NOT APM and therefor has no waypoint ability or ability to update firmware etc, it's an unknown board with dubious flight charactersistics
    The "Open Source" model is an APM and has all the funtionality talked about later in this thread
    Also some of the mods/videos I made in this thread are effectively obsolete as the later units now already have external ports for USB and gimbal control, also my mod for soldering to tracks for telemetry is outdated by new ways linked to in the thread
    Read on through the thread, there's loads of information from great contributors here and most of all get out and do some stunning videos
     
  5. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
    Bedankt
     
  6. bzb

    bzb Guest

    ik wil geen nieuw topic openen want dat gebeurt al voldoende, ik heb er zojuist 1 besteld (verzenden is nu gratis btw) bij HK, nu informeer ik me al suf over alle leuke dingetjes, zag ook droidplanner 2.0 wat met deze zou moeten werken, maar dan heb ik een soort zend systeem aan mn tab 3 nodig, heeft iemand een geschikte ebay link?
     
  7. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Kijk hier maar eens naar :)

    [media=youtube]jfPXQ2QzOqQ[/media]

    Adding 3DR radio telemetry to the Quanum Nova APM-powered copter - DIY Drones
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. bzb

    bzb Guest

    helemaal toppie!! ben vrij nieuw in de quadcopter, heb alleen een ardrone, en hou ervan om alles gelijk goed te doen, nu wil ik ipv een gopro gelijk een goede cam monteren welke ook voor fpv gebruikt kan worden, moet ik deze spullen hebben dat ik compleet ben?:

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._HD_Video_Camera_Set_With_Live_Video_Out.html

    Mobius USB to AV Out FPV cable with Charging

    Quanum 7inch Auto Scan 32CH 5.8GHz Diversity Monitor With Built In Battery

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27145__SkyZone_TS353_5_8G_400mW_FPV_Transmitter.html
    alvast vriendelijk bedankt voor de moeite
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2014
  9. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    Euh.. misschien komt het niet goed over wat je bedoeld. Vind je een gopro geen goede cam, of een te dure cam en zoek je een goed maar betaalbaar alternatief?
     
  10. Klucky_13

    Klucky_13

    Lid geworden:
    11 apr 2014
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Sint-Genesius-Rode
    Gopro heeft onlangs een budget model uitgebracht. Ergens rond de 140 euro als ik me niet vergis. Deze zijn samen met de hero 4 op de markt gebracht. Misschien de moeite om eens naar te kijken
     
  11. bzb

    bzb Guest

    nee ik bedoel ik heb geen behoefte aan een gopro, en wil een cam met opname funtie welke voordelig goed en een video uit heeft zoals die op mijn link de modius cam.

    ik monteer hem aan de quad en hoef er verder niks mee te filmen in mn vrije tijd of iets.

    is mijn shoplijstje goed en compleet? en kan dit met de quanum nova of zitten ze opdezelfde frequentie en moet ik juist een ander zendsysteem hebben?

    ander handigheidje is dat de mobius cam kan laden eenmaal aangesloten, en deze automatisch aangaat en opneemt bij aanschekelen van de quad
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2014
  12. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    De mobius wordt vrij veel gebruikt, dat zal een reden hebben ;)

    Ikzelf heb een sj4000, met als belangrijkste reden dat de accessoires, zoals gimbals enz. van een gopro ook te gebruiken zijn voor de sj4000. Voor de mobius zijn echter ook genoeg spullen te krijgen, dus het is vooral een persoonlijke keuze.
     
  13. bzb

    bzb Guest

    mooi zo, en is mijn zend, ontvangst, scherm setje wat ik op het oog heb in orde?
     
  14. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    De quanum nova zit op 2,4 en de zender/ontvanger op 5,8 dus dat is goed.

    Verder kan ik je er ook niet mee helpen, ben net zelf mezelf aan het inlezen in fpv, en de eerste spulletjes zijn nog onderweg, ben dus ook nog :newbie:
     
  15. _Ik_

    _Ik_

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    51
    Ik hoop dat je niet denkt dat een mobius zo goed als of zelfs beter is dan een gopro. Dan zul je bedrogen uitkomen. Het is de beste camera voor dit soort werk, alleen betaal je ook (veel) voor het merk, wat z'n prijs/kwaliteit verhouding minder gunstig maakt.
     
  16. bzb

    bzb Guest

    nee zeker niet, zal heus minder zijn, maar ben nog net geen speven stielberg :) ben nu compleet 200 euro kwijt dus tis de moeite. bestel ook de gymbal en doosje zodat tie in de gymbal past en dan eerst maar is een tijdje vliegen
     
  17. bzb

    bzb Guest

    yes hij word nu verzonden, nu nog een maandje wachten denk ik zo :)
     
  18. bzb

    bzb Guest

    yes hij is binnen, maar 27,96 betalen aan de deur, valt mee :)
     
  19. bzb

    bzb Guest

    en alweer naar de klote na 3 goede vluchten, wilde opstijgen maar 1 motor piept wel maar doet niet mee :( wat een rommel zeg, weet iemand wellicht wat er aan de hand is> inmiddels ge update maar nog steeds niks, regelaar ledjes doen het en motor krijgt pulsjes bij het armen zeg maar:

    Guanum nova error - YouTube
     
  20. h1975

    h1975

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Tilburg, Netherlands
    Ziet er uit als een vervelend probleem...
    ESC defect of de motor. Schroef de Motor los en zet hem op een andere arm vast. Draait hij dan nog niet, dan is die kapot. Draait hij wel dan is het de ESC.

    is er al een nederlandse/europese leverancier gevonden voor de Quanum Nova /Cheerson cx20 ?
     

Deel Deze Pagina