quick 400->help!

Hoi Bavo,

Het zwaartepunt verder naar voren zal de klimneiging niet minder maken. Eerder erger omdat het toestel dan stabieler wordt. Als hij verder goed vliegt en goed af te vangen is bij de landing zou ik niet al te veel meer doen aan het zwaartepunt. De instelhoek nog een beetje aanpassen lijkt me een goede optie.

Paul

ok, bedankt. :)
ik heb ook een nylon vijsje door de stabilo gedraaid, dan komt hij minder snel los bij een harde landing

vandaag 2 vluchten gadaan :D
nu twee mooie landingen gemaakt, dankzij de remkleppen.
hij gaat goed vooruit, maar mag wel sneller, daarom ga ik een spee 400 "tunen", ik ben benieuwd of dit veel verschil zal maken...
groetjes

zo veel zal dat niet uitmaken, beter een goedkope Jamara Pro 480HS ervoor in de plaats monteren, met een 4,75x4,75 prop ongeveer 15000 toeren bij ongeveer 15 ampere en veel meer snelheid. Wel op max 8 cellen en echt niet meer.

maar dan kan ik niet meer deelnemen aan de F5D-400 :(
ik kan het wel eventjes doen voor de lol natuurlijk :D :P
groetjes

hallo,
mocht het iemand interesseren, ik heb al enkele vluchten met de getunede (dus de klok een beetje verdraaid) vierhonderd gemaakt, en het verschil is merkbaar hoor! hij gaat nog net een tikje harder en komt sneller op zijn topsnelheid na een slechte bocht...
groetjes

Cool man, leuk om te zien dat iemand van de "jeugd" ook aan het racen is ^^.

Later,
Xander

:D
nou momenteel is het enkel trainen, het seizoen moet nog beginnen, als je wil hoed ik je wel op de hoogte van mijn "vorderingen"
greetz

heb net wat onderhoud gedaan an de quick, ik zat namelijk met een trillende servo op een van de twee rolservo's (robbe FS 30). deze heb ik dus vervangen.
zou het kunnen dat op de "kapotte" servo er een vuiltje op de potentiometer zit? hij trilde slechts op een bepaalde stand van de rollen/flaps????
greetz

Gisteren op de club echt deftig geofend, met twee racers, twee vlaggers en twee roepers :D Dat is toch helemaal anders dan gewoon wat rondsjeezen hoor!
nu echt 10 ronden zo snel mogelijk en tegen elkaar, veel spannender, en heb je ook meer aan. volgende week is de tweede F5D-400, normaalgezien is de LAC (Lier Aviation Club) daar aanwezig!

groetjes

Robbe FS 30 Pico
Kleine servo, te gebruiken voor indoor, park en slowflyer en kleine zwevertjes.
Stelkracht 9 Ncm., Gewicht 5.5 gram.

Dit is beslist GEEN geschikte servo voor een Q 500 racer

Dit is ook geen Q500 racer.
het is een speed 400 racer met een vleugelspan van minder dan 70cm!!!!
en je moet twe van deze servo's in de vleugel krijgen!!
ze hebben meer dan voldoende kracht, en nog geen problemen mee gehad hoor...

groetjes

Dan heb ik niks gezegd, Een beetje op het verkeerde been gezet door de naam quick.
de Q van Q 500 staat namelijk voor Quickey.

Suc6 met racen en blijven posten met fotos en race verslagen.

Robbert

Back