Quick canopy release 6HV

Hallo allemaal.

Ik heb laatst een compass 6HV gekocht, deze had een Compass 3D Plus Quick Release Canopy mount erop zitten. Ik heb een quick canopy release erbij gekregen, die wat ook op canopy's zit van trex. Hij is wel origineel van Compass maar ik heb geen idee hoe ik het systeem wat er nu opzit eraf te krijgen.

Als iemand weet hoe hoor ik het graag.

Mvg.
Thomas

Kan je misschien een foto plaatsen? Die van rcbooya kan je er gewoon met de hand afschroeven.

Laatst bewerkt door een moderator:
full

Dit is die wat er nu op zit daarbij moet je een metalen ding eruit halen, canopy ertussen, en dan weer terug erin duwen. Ik heb die van RCbooya liggen en die moet er juist op.

thomas

Was dit topic ff uit het oog verloren, sorry.

Wat ik op de foto zie lijkt erg op de rc booya. Volgens mij kan je die gewoon los schroeven.
Misschien heeft de vorige eigenaar wat teveel locatie gebruikt waardoor ze erg vast zitten.

Dankjewel Punie voor de tips.

De mounts zaten idd, helemaal volgepompt met loctide.

Heb nu de mounts van RCBooya erop geschroefd. Wel weer loctide erop gedaan maar niet zo veel meer dat ik ze helemaal niet eruit geschriefd krijg.

Mvg.Thomas

loc-tide erop.. klein drupje en met je vinger langs het schroefdraad vegen... dat is al voldoende. Valt er heus niet zomaar meer af ;)

Nee je hebt gelijkt, maar volgens mij had de vorige eigenaar het halve potje eroverheen gegoten.

Zat ook heeeelemaal vol met uitgeharde loctide.

Mvg.Thomas

niet slim, zo heb ik ook mensen gezien op de club die loc-tide op schroefjes smeren die in kunstof gaan .... why ??

afijn, beetje materiaalkennis bij het bouwen van een heli kan geen kwaad. En als je het niet weet, gewoon informeren bij anderen. Doe ik ook nog steeds als ik niet zeker ben van mijn zaak.

Ja precies.

Maarja, het zit nu goed en er is verder niks kapot gegaan. De RCBooya kit zat er gratis bij dus ik heb ook eigenlijk niks te klage. ;-)

Mvg.Thomas

Back