Quickie 500 prop.

Hoi,

zoals de meeste lezers hier wel weten experimenteer ik vrolijk verder met mijn quickie. Vanavond nog even gevlogen, gaat goed. Helaas een stuiter op de laatste landing, prop gebroken. ik vlieg zoals iedereen, denk ik, met een 10x7 prop. Ik had gewoon een APC gekocht, omdat ik die voor electro ook altijd gebruik. Maar is dat de beste keuze, of zijn er andere / betere? Ik meen ook zwarte props gezien te hebben op de races, maar toen heb ik er niet op gelet. Nu ik moet gaan bestellen bedenk ik het ineens.

Dank voor tips,

Hugo

Volgens mij vliegt iedereen gewoon met een standaard 10X7 APC prop.
Zelf heb ik ook een paar jaar met graupner 10X6.5 gevlogen was ook goed gaat.

Hahahaha, ik ben wel gek maar niet dom; APC-E (thin electric) op de electromotoren, en APC sport voor de brandstofmotoren.

Hugo

ik vlieg met een apc sport 10x5 op een webra 40 speed met resonantie uitlaat (15900 rpm).

de top flite powerpoint houten propjes zijn ook fijn en efficient ,alleen zeer gevoelig voor schade bij contact .

Voor het racen zijn resopijpen en zo verboden, ik moet een gewone (wat dat dan ook moge zijn) demper gebruiken. Ik zal eens naar die powerpoints kijken, al heb ik de APC Sports props al besteld. Het ene sluit het andere niet uit.

Hugo

Let wel op dat je bij de wedstrijden ook geen houten props mag gebruiken. Enkel de kunststof props zoals de apc's.

Voor brandstof is de keuze van de prop belangrijk voor de maximale geluidsproduktie van 80dB(A).
Met een APC 10*7 haal je dit net, met andere (kleinere) props is dit maar de vraag.

Klopt, groter is vaak stiller. Ik heb een rpm meter en een dB meter klaarliggen om te testen met mijn motor, maar dan moet het niet zo hard waaien en regenen als gisteravond...

Hugo

Back