QX-9 Full Carbon Acro FPV Quad (bouwbeschrijving)

zoveel ruimte en gewicht bespaar je nu ook weer niet...

Zoals Lennie054 al aangaf...
Het niet ideaal om een ronde buis op die manier te bevestigen.
Je beschadigd ook de geweven/gevlochten structuur van het Carbon, doordat je er gaten in boord...
Verder is het draagoppervlakte nihil tussen de buis en de onder-/bovenplaat en werkt daardoor alleen maar nadelig.
Door eventuele speling in de geboorde gaten zal het frame ook sneller gaan torderen.
Met een vierkant of een rechthoekig profiel heb je hier nu eenmaal minder last van.

Verder functioneren de BoomBlocks ook als een soort demping.

Oke oke.. dan doen we het met die boomblocks.. :)

Ik ben nu tijdelijk mijn TBS achtig frame aan het ombouwen naar jullie buizen systeem.. Ik heb binnenkort waarschijnlijk toegang tot een frees, dus wil dan ook een Qx9 snijden..

Ik had nog motor mounts liggen... Zouden jullie die gebruiken op een Qx9?

IMG_1721.jpg

Hallo World_Citizen,

Wijze les dat je toch wel de BoomBlocks gaat gebruiken ;)

Betreft je motormounts, qua design is het na mijn idee niet echt passend.
(ze ogen nogal groot aan de motorzijde)
Ga je ze gebruiken zoals bovenstaande foto ?
Of wil je ook Carbon Booms gaan gebruiken ?
Met het laatste geval, weet ik niet zeker of die klemmen wel ideaal voor Carbon-buizen zijn.

@ Allen,

Voor de bescherming van alle M3 draad aan de onderzijde, wil ik gebruik gaan maken van zwarte kunststof M3 Dopmoeren.
Dit zal er dan zo uit gaan zien:
QX-9+met+zwarte+Dopmoeren.png

Verder is het zeker dat we de GPS uitsparing gelijk in het Topdek laten uitfrezen.
QX-9+APM2.5+met+GPS+view.png

En een plaatje van het geheel:
QX-9+Top+view.png

De kleuren zijn uiteraard nu niet kloppend... (alles is Full Carbon)
Maar voor nu geeft het een betere contrast, daar de meeste materialen anders dezelfde kleur zouden hebben.

Als het goed is, dan zal deze QX-9 over een maand klaar moeten zijn.
(deels afhankelijk van diverse leveringen)

Ik vlieg zelf niet met Gps maar ik heb wel eens gelezen dat een Gopro kan storen op het gps signaal?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Menno,

Dat is als ik het goed heb, alleen als de WiFi van de GoPro ook aanstaat.
Deze zal tijdens het vliegen uit worden gezet.

Nope, dat was met een Gopro2 zonder WiFi.

Volgens mij stralen Gopro's standaard gewoon een hoop signalen uit die kunnen storen op de GPS ontvangst.

RCGroups en Youtube staan vol met voorbeelden hiervan.

Maar nogmaals, ik heb zelf geen GPS dus het is geen informatie uit eerste hand. Ik wilde je er alleen op attenderen zodat dit kan worden uitgezocht voordat je gaat frezen.

Hoi Menno,

Uiteraard dank voor de waarschuwing...
Ik heb even gezocht, maar krijg niet veel hits met: RCGroups Hero3 GPS
Alleen wat Naza GPS setups, die er last van blijken te hebben.
Mocht je een directe link hebben, dan zie ik die heel graag.

Verder rest het mijzelf, om een testopstelling te maken die vergelijkbaar is met de QX-9 opstelling.

Ja leek me wel verstandiger ja... :) Aangezien jullie dat ook doen.. moet ik het wiel niet 2x uitvinden... ;)

Ik heb een soort van trieste snelle fix gemaakt voor mijn Reptile frame...

Niet lachen... het zal vast niet stevig zijn.. maar totdat de Qx-9 klaar is, doe ik het hiermee.. Het vliegt beter als met DJI armen :)

IMG_1722.jpg

Hoi Marten,

Ik zocht op gopro gps interference.

Lang niet iedereen schijnt er last van te hebben, maar wellicht dat het meegenomen moet worden in de ontwerp overwegingen. Wellicht dat anderen hier input op kunnen geven. Overigens denk ik dat de meeste mensen dit frame voor het snelle acro werk gebruiken en dan gebruik je over het algemeen geen GPS.

Hoi Menno,

Dat zijn inderdaad meer hits, al dan wel weer de meeste met een Naza setup.
Wat ik wel gevonden heb en dat heeft meer betrekking met een APM setup, is dit bericht:
Warning! Camera Interfering with GPS lock - DIY Drones
Klaarblijkelijk heeft die gelukkig geen problemen met een GoPro.

Op dit moment is mijn GoPro Hero3 Black in gebruik voor een langdurige TimeLaps opname.
Een maat van me heeft ook een Hero3 Black en ik ga daar aankomend weekend heen.
Ik zal het daar maar eens testen en zien wat er gebeurt.

Heb het zojuist wel al geprobeerd met een Hero2 (zonder WiFi) en daar zie ik niks geks mee gebeuren.
Hierbij ligt de GPS direct op de GoPro, dus dichterbij kan haast niet.

Ik hoop dat de 3DR GPS modules minder gevoelig zullen zijn, dan de DJI GPS modules.
Het kan ook te maken hebben met het type communicatie protocol tussen de GPS en de Naza.

Ik zal de uitslag wel vermelden, al dan niet in dit draadje.
Daar de meeste de QX-9 inderdaad meer als Acro zullen gebruiken.

Mijn osd gps zit zo'n beetje halverwege het frame. Heb na de eerste keer binnen 15 seconden een lock. De hero2 stoort idd enorm op de naza gps module.

@world citizen: ik zou gewoon de blokjes gebruiken. Als je met die uitstekende mounts de grond raakt breken ze af.

Gopros creeren best wel wat RF noise. Dat is bekend. Het kan zelfs op de UHF band storen :D

Dit zou een mogelijke oplossing kunnen zijn

Hier op GPS

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

Dank voor de extra info :)
Het schijnt zelfs dat als de GoPro gaat opnemen, dat het dan nog erger wordt.
Maar goed...
Ik hoop aankomend weekend uit te sluiten of een Hero3 Black ook problemen met de GPS geeft.
Met de Hero2 valt het gelukkig mee...

Hier een 3D view met de motoren en alles in normale kleuren:
QX-9+met+motoren.png

Als je je camera's naast elkaar wilt hebben, en je het toch laat frezen.. Laat dan gelijk een "adapter" plaatje maken voor je gopro en ccd cam.. Deze passen namelijk niet makkelijk op alleen het onderste deck. ;)

De mijne is een beetje oversized, maar ik wil dat de gopro een flink eind achterover kan kantelen.

20130724_201435_zpsc12bc574.jpg

20130724_201703_zpsdf731918.jpg

Daar is zeker wel iets voor te zeggen...:)
Ik zal het in de groep gooien, daar er nog genoeg ruimte op de 1mm plaat is.

Ik zal in elk geval wel zo'n hulpplaatje tekenen en ook in de .dxf zetten.
Dan kan ieder voor zichzelf bepalen of ze met of zonder willen.

Welke FPV camera gebruik je overigens ? (heb er zelf nog geen)
Dan kan ik die als maatvoering beschouwen.

Als je je camera's naast elkaar wilt hebben, en je het toch laat frezen.. Laat dan gelijk een "adapter" plaatje maken voor je gopro en ccd cam.. Deze passen namelijk niet makkelijk op alleen het onderste deck. ;)

De mijne is een beetje oversized, maar ik wil dat de gopro een flink eind achterover kan kantelen.

Ja of je past de tekening zo aan dat er wel genoeg ruimte is om 2 cams te monteren, heb je ook weer geen los plaatje nodig....

Back