R.M.S. Titanic - Academy models 1:400

• Topicstarter Topicstarter Mr robville
  • Startdatum Startdatum
Je kan de fiber sprieten ook tegen de led plakken.
of met een krimpkous.
wordt in ieder geval niet zo warm in je model.
persoonlijk vindt ik led licht te wit, gloeilampen zijn iets geler.
Loek

inmiddels heb ik de lamp van Robin ontvangen!
ik zal vanmiddag weer (na een hele tijd) een update geven met foto's

hier zijn dan weer foto's:
om te beginnen een aantal van een tijd terug,
DSC00941.jpg

verstevigings balkjes aangebracht.

DSC00942.jpg

voetstuk afgemaakt

DSC00943.jpg

propellers gemonteerd

DSC00945.jpg

deck kranen in mekaar gezet

DSC00946.jpg

trappen gemaakt

DSC00947.jpg

onderdelen aan achterdek gelijmd

DSC00948.jpg

DSC00949.jpg

muren aan dekken bevestigd

DSC00950.jpg

DSC00951.jpg

DSC00952.jpg

DSC00953.jpg

DSC00954.jpg

dekhuisjes voltooid

DSC00955.jpg

en de brug bevestigd.

------------------------------------------------------------
zoals ik al zij heb ik de lamp nu binnen gekregen,
DSC00976.jpg

dus maar meteen aan de slag dan,
ik ben begonnen met het aanbrengen van het stroomtoevoer en de aan-uit schakelaar:
DSC00975.jpg

DSC00974.jpg

DSC00973.jpg

de lampjes met kleuren die niet in het schip voorkomen (blauw, paars, oranje ect.)
die heb ik er uit gehaald,
DSC00978.jpg

en de rode en groene lampjes vastgemonteerd:
DSC00977.jpg

daarna heb ik de hoofd lamp vast gezet:
DSC00980.jpg

DSC00981.jpg

DSC00985.jpg

DSC00982.jpg

en licht uit het draad:
DSC00984.jpg

inmiddels heb ik nu ook de schoorstenen aan het sloependek bevestigd,
eerst vastlijmen, dan de touwtjes er doorheen halen, en later strakzetten met een satéprikker:
DSC00971.jpg

dit viermaal doen:
DSC00972.jpg

en het resultaat:
DSC00979.jpg

ik ga nu proberen de lampjes tussen de dekken te kunnen aanbrengen, ik heb de dekken al volgeboord met gaten.

Laatst bewerkt door een moderator:
het wordt inderdaad heet, maar er is voldoende afstand tussen de lamp en de rest.

ik heb deels van de verlichting aangebracht,
ik ben begonnen met het kuildeck.
eerst de patrijspoorten uitgeboort:
DSC00986.jpg

en daarna aangebracht:
DSC00989.jpg

DSC00991.jpg

jammer genoeg hebben die voorste lichtjes imdiddels hun sterkte verloren :(

na veel gepriegel was het mij eindelijk gelukt om de juiste lampjes er in te zetten, een rode, een groene, en een witte.

maar vreemd genoeg zijn de rode en groene uitgevallen, maar de lampjes zijn niet kapot en op het draad staat nog spanning.
vreemd spul dat electronica, ik heb het opgelost om gewoon een druppel verf aan het uiteinde van een draad aan te brengen. ;)

DSC00994.jpg

DSC00990.jpg

na veel passen en meten heb ik een paar stroken door het eerste dek kunnen halen
DSC00995.jpg

DSC00996.jpg

het achterste kuildek kon jammer genoeg niet verlicht worden wegens een tekorte lengte van draden, maar de dekkranen zijn wel verlicht.

dit is wat ik heb moeten afkorten:
DSC00998.jpg

en het huidige resultaat:
DSC01000.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt! :D
helaas zit het dek er al op gelijmt, dus kan ik niet meer bij de electronica.
maar ach, ik ben toch niet van plan om dit schip uren achter mekaar aan te laten staan ;)

doet me denken aan de 1:250 titanic van amati welke ik een aantal jaren terug heb gebouwd. is alleen nog steeds niet klaar...

waar je in de toekomst alleen wel beter op moet/kunt letten is dat kleuren heel anders over kunnen komen dan ze in het echt zijn... het blaadje waar je je verfpotjes op hebt uitgezocht is iets te donker geprint lijkt het...

hier wat foto's van mijn titanic:
dsc01697wx4.jpg

dsc00889ll6.jpg

dsc00890ye9.jpg

dsc00892kj9.jpg

dsc00893ml8.jpg

dsc00894od8.jpg

dsc00896ll0.jpg

dsc00897iy2.jpg

dsc00898qa6.jpg

ziet er goed uit! veel details!
ik heb er al rekening mee gehouden dat een printer de boel nooit perfect uitprint ;)

ik heb overigens het ''Titanic a modelmaker's manual'' besteld op amazon.com samen met ''Titanic the ship magnificent Vol 1.''
zover gebruik ik deze voor een 3d titanic project van mij (www.thetitanicmod.uni.cc)

maar als ik ooit een houten model wil maken, dan heb ik verder niets meer nodig!

p.s. binnenkort als ik weer wat centen heb dan bestel ik ook TTSM vol 2.

die staat wegens een gigantische rommel in de garage en een onprettig weertje even gepauseerd ;)

als het weer wat warmer wordt en de slaapkamer van mijn ouders klaar is, dan kan ik weer op mijn gemak de garage in, nu kan ik mijn kont niet keren.

Kleur stelling Titanic

Hartelijk dank voor de kleurenkaart! Ik ben net begonnen aan het verzamelen van informatie en bijbehorende produkten t.b.v. mijn net aangeschafte kit van de Titanic. Zie ook mijn bericht elders in forum.:-D

Hee zou je voor me de nummers van de kleuren die je gebruikt heb kunnne zegge ? :P ik heb namelijk een model dat er heel erg op lijkt en zou graag dezelfde kleuren gebruiken

Back