R16 scan ontvanger vind zender niet...(opgelost)

-Zijn zender en ontvanger wel allebei 35 of 40 Mhz?

Ja
-Heb je een kanaal geselecteerd in je zender

Achteraan zitten 2 draaiknopjes, Ja.
-en de zender daarna ingeschakeld?

Ja
-De "S" versie kun je ook aanzetten zonder het zendgedeeelte in te schakelen, weet je hoe dat werkt en weet je zeker dat je zender op zenden staat?

Ik zet hem gewoon aan door de schuifschakelaar van power aan te zetten.
-Heb je er nu een servo aan gehangen?

4, en een gyro en een regelaar enzv...
-En: beschrijf een PRECIES hoe jij je zender aan zet. Je moet daarvoor een aantal handelingen verrichten. Vertel precies wat je doet en wat je in het display ziet (vooral: wat zie je rechts onderaan en knippert er iets of niet)
Er knippert niks...

Bijna....alleen deze nog.
en wat je in het display ziet (vooral: wat zie je rechts onderaan en knippert er iets of niet)
Er knippert niks...

Een MX-12 werkt net wat anders dan een MX-16 waarmee ik even in de war was.
Wat staat er in het display? De tekst van het plaatje wat je op blz 21 van de handleiding ziet of iets anders?

Bijna....alleen deze nog.

Een MX-12 werkt net wat anders dan een MX-16 waarmee ik even in de war was.
Wat staat er in het display? De tekst van het plaatje wat je op blz 21 van de handleiding ziet of iets anders?

Ja, allen in plaats van
PLANE
staat er HELI #1
en in plaats van SPCM staat er PPM.
voor de rest helemaal hetzelfde...

Tsja...dan weet ik het ook niet meer. Enkel nog dit: je hebt van alles op je ontvanger aangesloten. Heb je het wel eens geprobeerd met één servo op kanaal 2 of 3 en een losse ontvangeraccu op kanaal 1? En als je gaat scannen: antenne uitgeschoven, antenne van de ontvanger uitgerold en vlak bij elkaar. Dan zou het gewoon moeten lukken.
Zo niet....dan ben ik door mijn ideeën heen.

Tsja...dan weet ik het ook niet meer. Enkel nog dit: je hebt van alles op je ontvanger aangesloten. Heb je het wel eens geprobeerd met één servo op kanaal 2 of 3 en een losse ontvangeraccu op kanaal 1? En als je gaat scannen: antenne uitgeschoven, antenne van de ontvanger uitgerold en vlak bij elkaar. Dan zou het gewoon moeten lukken.
Zo niet....dan ben ik door mijn ideeën heen.

Nee, hij doet het niet, heb 1 servo in kanaal 3 laten zitten, en heb de losse ontvangeraccu aangesloten(in input 8, 1 is voor de regelaar) maar hij doet net hetzelfde als ervoor...:confused:

zender aan zetten antenne uittrekken plus minus een meter van ontvanger plaatsen.
druk op de ontvanger drie seconden totdat de led uit gaat , direct daarna weer drukken kort nu moet het ledje snel gaan knipperen{dan is hij aan het scannen}als de led dan constant blijft branden is de verbinding gelegd en wordt deze kanaal op geslagen.
snel vertaald van de handleiding in het duits .Groet Rob

zender aan zetten antenne uittrekken plus minus een meter van ontvanger plaatsen.
druk op de ontvanger drie seconden totdat de led uit gaat , direct daarna weer drukken kort nu moet het ledje snel gaan knipperen{dan is hij aan het scannen}als de led dan constant blijft branden is de verbinding gelegd en wordt deze kanaal op geslagen.
snel vertaald van de handleiding in het duits .Groet Rob

Weet ik, maar helpt niet, zal er toch eens mee naar de winkel moeten gaan vrees ik...

als je alles zo gedaan hebt als in de beschrijving en hij knippert dan langzaam dan heeft er geen contact plaats gevonden .
Daarom de vraag als je dat allemaal gedaan hebt zoals beschreven knippert hij dan langzaam of snel.

als je alles zo gedaan hebt als in de beschrijving en hij knippert dan langzaam dan heeft er geen contact plaats gevonden .
Daarom de vraag als je dat allemaal gedaan hebt zoals beschreven knippert hij dan langzaam of snel.

eerst effe rap( dan scant hij) dan Langzaam...:(

Laatst bewerkt:
Dan klop er iets niet en zul je toch naar de zender moeten laten kijken ik denk dat hij op een kanaal staat waar de ontvanger niet mee kan binden .
Ik zou proberen de zender op een normaal gangbaar kanaal te zetten en het dan nog eens te proberen.

Dan klop er iets niet en zul je toch naar de zender moeten laten kijken ik denk dat hij op een kanaal staat waar de ontvanger niet mee kan binden .
Ik zou proberen de zender op een normaal gangbaar kanaal te zetten en het dan nog eens te proberen.

ik heb achteraan aan de draaiknopjes al vèèèl verschillende kanalen geprobeert, en dan noch, het is allebij 35 Mhz... zou moeten werken, ze zaten in dezelfde doos

Ik heb zelf de gewone mx12 dus niet de synt versie .
Ik heb net online de beschrijving gelezen als het een 35mhz is zet hem achter op de zender op 80 met de zender uit daarna zender aan en de ontvanger proberen te binden

Ik heb zelf de gewone mx12 dus niet de synt versie .
Ik heb net online de beschrijving gelezen als het een 35mhz is zet hem achter op de zender op 80 met de zender uit daarna zender aan en de ontvanger proberen te binden

Ja! Bedankt, hem op 80 instellen helpt! BEDANKT allemaal, anders moest ik helemaal naar mechelen waar ik hem had gekocht, en ik woon in stekene, is meer dan een uur rijden...

Bedankt allemaal!

niets te danken je moet de zender altijd uit zetten als je van kanaal wilt veranderen en een kanaal kiezen wat gebruikelijk is dan lukt het altijd .
veel plezier met je zender. groet rob

Back